Jarenlange ervaring | Focus op rendement | Geen vaste contracten | Vele klanten gingen u voor

Content marketing

“Content is king” wordt er de laatste jaren veel gezegd. Dit klopt ook wel want de zoekmachines hechten steeds meer waarde aan goede teksten op de website. Naast dat de teksten goed moeten zijn, is het ook verstandig veel teksten te schrijven.

Wat is content marketing?

Voordat we beginnen aan content marketing moeten we eerste duidelijk weten wat het is. Intelligent Online definieert content marketing als:

Het schrijven van waardevolle content voor uw klanten. Het aanbieden van producten en diensten komt op de tweede plaats. Klanten moeten geholpen worden met eventuele problemen.

Content marketing gaat dus niet direct over het aanbieden van producten en diensten. Het is de bedoeling dat de potentiele klant u gaat zien als expert. Hiermee bent u top of mind op het moment dat de klant een product of dienst nodig heeft. Aan de hand van het volgende voorbeeld wordt het duidelijk:

Geen content marketing:
Intelligent Online heeft uitstekende SEO diensten.

Wel content marketing:
Intelligent Online geeft u 10 tips voor een zoekmachinevriendelijke website.

Waarom content marketing?

Content Marketing is belangrijk voor een aantal zaken:

Het verhogen van uw expert status: (bewustwording)

Wanneer u met passie schrijft over uw eigen business en dit bijvoorbeeld op de website zet of deelt via social media zien veel mensen dat. Door alleen al het posten van relevante content zullen mensen u meer als expert zien. Hier hoeven ze het artikel niet eens voor te lezen.

Het trekken van nieuwe bezoekers richting uw website. (bewustwording)

Wanneer u schrijft over relevante onderwerpen die actueel zijn, zullen er meer mensen op uw website komen. Men zoekt namelijk op dit soort onderwerpen en wanneer u dan naar boven komt in Google zullen er ook mensen doorklikken. Wanneer deze mensen op de website zijn, navigeren ze vaak door en zien ze wat voor diensten u aanbiedt.

Het creëren van nieuwe leads (conversie)

Wanneer men uw producten of diensten nodig heeft, zullen ze eerder aan u denken dan aan de concurrent. Immers, u komt al een tijd in beeld bij de potentiele klant.

Het creëren van nieuwe klanten: (Deals closen)

Wanneer u contact opneemt met uw potentiele klant kunt u uw expertstatus bewijzen en is de kans dat een lead klant wordt groter dan bij normale media. Men is namelijk al redelijk overtuigt, voordat het gesprek begint.

Uw klanten worden loyaal en promoten u. (loyaliteit)

Wanneer de producten of diensten goed bevallen, zal men u ook promoten bij kennissen en vrienden. Ook in dit proces moet u doorgaan met content marketing. U kunt bestaande klanten nieuwsbrieven sturen met relevante info en bijvoorbeeld ook enquêtes sturen voor de klanttevredenheid. Wanneer er meer positieve contactmomenten zijn, is de kans op promotie groter. Daarnaast is een negatieve beoordeling een kans om uw klant op een goede manier te helpen. Dit kan ook weer leiden tot promotie of in ieder geval resulteren in het voorkomen van negatieve promotie.

Content marketing is een lange termijn proces.

Één van de grootste misvattingen is dat een blog gelijk veel meer bezoekers oplevert en zo meer klanten. Dit is helaas niet waar, het is echt een proces wat uiteindelijk zal leiden in loyale klanten. Zoals eerder vermeld gaat het grootste gedeelte van alle campagnes fout omdat men het simpelweg niet volhoudt op constante basis te bloggen.

Content Marketing ten opzichte van traditionele media

Een goed content marketing plan werkt vaak beter dan online advertising. Met online advertising wordt nu niet Google Adwords bedoeld. Dit is een zogenaamd pull kanaal en zorgt ervoor dat mensen die al op zoek zijn naar u, u ook daadwerkelijk vinden. Met online advertising worden de zogenaamde “push kanalen” bedoeld. Een voorbeeld is bannering. Het is mogelijk om banners van uw bedrijf neer te zetten op relevante sites. Echter, het doorklikratio van dit soort banners is gemiddeld 0,10%. Hiermee trekt u dus niet veel bezoekers.

Wanneer een dergelijke campagne niet veel bezoekers oplevert, is men vaak geneigd te zeggen “maar we zijn wel in beeld geweest”. Echter, het merendeel van de mensen lijdt tegenwoordig aan “bannerblindness”. Dit houdt in dat de banner wel in beeld komt, maar dat men hem door het overschot van banners op internet vaak niet meer ziet. De meningen verdelen hoe groot dit percentage is maar Adotas (http://www.adotas.com/2013/03/study-86-of-consumers-suffer-from-banner-blindness/) geeft aan dat dit 86% is. Zo goed als iedereen dus.

Intelligent Online neemt u alle zorg uit handen.

Samen met u bepalen we de onderwerpen waarover geschreven gaat worden en wij zullen dat vervolgens voor u gaan doen. Daarnaast verzorgen we het posten op social media en nemen we zo alle zorgen uit handen. Wanneer u dit een aantal maanden volhoudt, ziet u vanzelf dat het werkt.

Voor een vrijblijvende afspraak kunt u contact met ons opnemen. We laten u graag zien wat content marketing voor uw bedrijf kan betekenen.