Jarenlange ervaring | Focus op rendement | Geen vaste contracten | Vele klanten gingen u voor

Linkbuilding

Wikipedia omschrijft linkbuilding alsvolgt:

Link building (“linkopbouw”) is het (doen laten) genereren van links vanaf externe webpagina’s (ook wel backlinks of inlinks genoemd) naar een specifieke website, met het doel een hogere waardering voor een zoekmachine zoals Google te behalen op voor die webpagina relevante trefwoorden.

Experts zijn het erover eens dat linkbuilding nog steeds de grootste invloed heeft op een hoge ranking op Google. Het Google Algoritme heeft meer dan 200 variabelen maar over de jaren heen zijn drie zaken belangrijk voor een hoge ranking:

1. De techniek van de website (werkt alles en staan de meta tags en meta descriptions wel goed?)
2. Content op de website. “Content is king” wordt er wel gezegd. De laatste jaren wordt het steeds belangrijker om veel goede content op je site te hebben staan. Deze content moet zoekmachinevriendelijk geschreven worden. SEO teksten link zijn een voorbeeld van zoekmachinevriendelijke teksten.

Bovenstaande variabelen zijn circa 30% van invloed, maar de belangrijkste is:

3. Linkbuilding, wanneer andere sites eigenlijk bevestigen dat jij een relevante site hebt, is dat van waarde voor Google. Zie het als het echte leven: Het is leuk dat u uw winkel op orde heeft, maar het is het beste als andere zeggen dat u een goede winkel hebt. Dit geldt natuurlijk ook voor diensten.

Linkbuilding van relevante sites.
Vroeger was het zo dat met meer links naar je website automatisch je website beter rankte. Dit is al lang niet meer zo. Het gaat erom dat er links worden gegenereerd van relevante sites. Relevante sites zijn sites die over een vergelijkbaar onderwerp gaan. Een site die over schoenen gaat moet dus niet gaan linken naar een site die over servies gaat. Daarnaast moeten de linkende sites ook zelf een goede SEO waarde hebben. Dat betekent dat deze sites door Google aangemerkt worden als belangrijk en dat de sites zelf ook veel inkomende links hebben.

Linkbuilding: Let op het linkprofiel.

Linkbuilding is typisch een klus die je het beste kan uitbesteden aan experts. Het generen van links is namelijk zeer tijdrovend en je krijgt vaker nee als antwoord dan “ja” bij de aanvraag van een link. Daarnaast moet er ook goed gekeken worden naar het huidige linkprofiel van de site. Inkomende links moeten een grote variëteit hebben. Zo moeten de links verschillende anchor teksten hebben. Anchor teksten zijn de tekst van het linkwoord. Dus naar een site met schoenen mogen niet alleen maar links met het woord “schoenen” staan. Een ander voorbeeld van een goed linkprofiel is een profiel met een natuurlijk verloop. De links moeten in een gelijkmatig tempo komen en bijvoorbeeld niet allemaal op één dag. Google ziet het genereren van veel links in korte tijd als Spam. De links moeten ook naar verschillende pagina’s op de site verwijzen met een goede verhouding tussen die pagina’s en zo zijn er nog wel wat criteria voor een goed linkbuilding profiel.

Wij nemen u alle zorg uit handen wat betreft linkbuilding. Wilt u vrijblijvende informatie ontvangen neem dan contact op met Intelligent Online link.