Jarenlange ervaring | Focus op rendement | Geen vaste contracten | Vele klanten gingen u voor

Online persona’s uitwerken

  • Verduidelijk klantbehoefte
  • Gemakkkelijker om beslissingen te nemen
  • Tijd- en geldbesparing
Persona' s door Intelligent Online

De definitie van een persona luidt als volgt: “Een persona is een archetype van een gebruiker, ofwel een karakterisering van een bepaald type van een gebruiker”. Intelligent Online kan persona’s binnen uw klanten in kaart brengen. Nadat de doelgroepkenmerken besproken zijn worden persona’s opgesteld. Het gaat om typische gebruikers die overeenkomstig met de doelgroep zijn. Inzicht in persona’s kan het makkelijker maken om beslissingen te nemen wat betreft de visuele omgeving, navigatie en functionaliteiten.

Waarom zou u een persona laten maken?

Het ontwerpproces van uw website is ingewikkeld genoeg. Persona’s kunnen uw ontwerpproces makkelijker maken. Voorkom een ontwerp op onderbuikgevoel. De behoeftepatronen en doelen van de persona’s moeten bekend zijn. De persona’s zijn representatief aan uw doelgroep, zo kunt u uw daadwerkelijke doelgroep tevreden stellen.

Een persona, wanneer zou u deze moeten laten maken?

Het beste is dat dit al vroeg gebeurt, dus vroeg in het ontwerpproces bij de voorkeur. Zo kunnen mogelijk obstakels direct al worden voorkomen.

Resultaat van de uitwerking

Elke persona die u inzet wordt beschreven in 1 a 2 pagina’s. Deze bevatten:

  • Gedragspatronen
  • Eigenschappen
  • Doelen
  • Gedragingen
  • Omgevingsfactoren
  • Fictieve persoonlijke details