Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.
Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

    5 redenen waarom LinkedIn Advertising werkt

    linkedin tips

    Voor B2B ondernemers is het interessant op LinkedIn te adverteren. LinkedIn is namelijk een zakelijk netwerk en B2B ondernemers hebben zakelijke klanten. Hoewel LinkedIn Advertising erg goed werkt voor B2B bedrijven, zijn er veel ondernemers die zich hier (nog) niet mee bezig houden. Hoort u ook bij deze groep? Dan vertellen wij u graag waarom u toch beter kunt starten met het adverteren op LinkedIn. Zo worden hieronder de belangrijkste voordelen van LinkedIn Advertising beschreven.

    1: LinkedIn heeft een zakelijk karakter

    Het eerste voordeel van LinkedIn Advertising voor B2B ondernemers, is dat dit netwerk een zakelijk karakter heeft. Dit betekent niet alleen dat een deel van de LinkedIn gebruikers in uw doelgroep valt, maar ook dat de LinkedIn gebruiker open staat voor zakelijke vraagstukken. Adverteert u op Facebook, dan is dit heel anders. Hier zitten niet alleen minder zakelijke klanten, maar heeft de gebruiker bovendien meer behoefte aan sociale posts. Op LinkedIn hoeft u uw advertenties geen sociaal karakter te geven.

    2: LinkedIn heeft veel gebruikers in Nederland

    LinkedIn is het populairste zakelijke netwerk van Nederland. In het begin van 2017 stonden er meer dan 6 miljoen Nederlandse profielen op LinkedIn. In een jaar tijd is dit aantal uiteraard nog flink gestegen. Adverteert u op LinkedIn, dan kunt u uw doelgroep segmenteren uit een groot aantal Nederlandse gebruikers van dit social media netwerk.

    3: Op LinkedIn kunt u goed targeten

    Doelgroep targeten

    Op LinkedIn is het erg gemakkelijk uw advertenties te richten op een hele specifieke doelgroep. Zo kunt u targeten op demografische en geografische variabelen, maar ook op functies, bedrijven, groepen en zelfs skills. Wilt u bijvoorbeeld mensen bereiken die bij bepaalde bedrijven werken, dan is dit gewoon mogelijk. Wilt u mensen bereiken die bij een specifieke groep horen op LinkedIn, dan kunt u dit ook instellen. Wilt u alleen managers in een bepaalde bedrijfstak en een bepaalde regio in Nederland bereiken met uw advertenties, dan kunt u dit allemaal regelen op LinkedIn.

    4: LinkedIn Advertising werkt erg gemakkelijk

    Als u uw advertentie precies goed in kunt steken, kunt u hier veel meer mee bereiken. Een probleem van veel advertentienetwerken, zoals bijvoorbeeld Facebook, is dat deze netwerken vrij ingewikkeld in elkaar zitten. Hierdoor laten veel mensen interessante functies links liggen of gebruiken ze de verkeerde functies voor datgene wat ze willen bereiken.

    Bij LinkedIn Advertising heeft u hier geen last van. De advertentietool van LinkedIn is namelijk recht toe recht aan: het opzetten van een campagne is geen ‘rocket science’. Omdat de tool gemakkelijk werkt, is het niet moeilijk alle functies van LinkedIn Advertising juist te gebruiken. Zelfs een leek kan de tool optimaal inzetten om de beste advertenties te plaatsen. Met de beste advertenties haalt de leek vervolgens de beste resultaten.

    Heeft u toch hulp nodig met het opzetten van uw LinkedIn Advertising campagne? Neem dan contact op met Intelligent Online. Wij helpen u graag de beste en meest effectieve advertentiecampagne op het zakelijke netwerk op te zetten.

    5: LinkedIn biedt duidelijk inzicht in de resultaten van uw campagne

    U kunt alleen de perfecte campagne opzetten als u de resultaten van uw eerste advertenties kunt meten, zodat u de advertenties hier en daar wat aan kunt passen. Gelukkig biedt LinkedIn een zeer duidelijk inzicht in de resultaten van uw campagne.

    U kunt bijvoorbeeld zien hoe vaak uw advertenties getoond zijn, maar ook hoe vaak er op uw advertenties is geklikt. Met deze gegevens kunt u bepalen wat uw campagne heeft opgeleverd en of de ROI van uw LinkedIn Advertising campagne positief is. Ook kunt u uw campagne met deze interessante gegevens bijsturen. Levert uw campagne niets of niet voldoende op, dan kunt u deze direct stopzetten. Ook dit is een reden waarom LinkedIn Advertising werkt.

    Links:

    Wat is beter: Facebook Advertising of Google Adwords?

    Adwords trends 2018

    Hoger in Google? Zorg dan voor een hoge pagespeed

    LinkedIn voor B2B marketing

    7 verschillen tussen Facebook Lead Ads en LinkedIn Lead Ads

    Tips om leads te verzamelen met LinkedIn

    Helpen likes op Facebook uw business vooruit?

    De beste tips voor een succesvolle Facebook Advertising campagne

    Wilt u specifieke doelgroepen bereiken? Probeer Facebook Advertising

    Hoe zet u Facebook het beste in voor acquisitie?

    Hoe kunt u nog relevanter adverteren binnen Google

    De belangrijkste recente updates in Google Adwords

    Aspecten die elk bedrijf over Google Adwords zou moeten weten

    Heeft Google Adwords effect op resultaten binnen SEO?

    Praktische Google Adwords tips voor B2B ondernemers

    Geef een antwoord

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?