Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.
Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

    5 scripts om je Google Ads campagne te verbeteren

    Het verbeteren van je Google Ads campagne vergt de nodige kennis, tijd en toewijding. Je hebt niet genoeg uren in een dag om alle functies uit te proberen. Uiteraard wil je je tijd wel zo effectief mogelijk inzetten. Je wilt zowel oplossingen die je veel tijd besparen, maar er ook voor zorgen dat je campagnes zo winstgevend mogelijk zijn. Het gebruiken van een Google Ads-script is hierbij een handige oplossing. Voor deze Google Ads-scripts is daarbij het niet noodzakelijk dat je de grootste expert op het gebied van Google Ads bent. Online vind je diverse scripts voor een optimaal resultaat, gratis of tegen een vergoeding. In dit artikel lees je over vijf Google Ads-scripts die je veel taken uit handen nemen.

    Wat houden Google Ads-scripts in?

    Met Google Ads-scripts kun je op een geautomatiseerde manier wijzigingen aanbrengen in je Google Ads account. De scripts zijn geschreven met een JavaScript code. Sinds 2012 maakt Google gebruik van deze Google Ads-scripts en sinds die tijd passen SEA marketeers dankbaar deze codes toe. Als je beschikt over een klein beetje kennis van JavaScript codes, zet je de Google Ads-scripts niet alleen in, maar produceer je ze ook zelf. Een voorbeeld van een JavaScript code is de sale countdown. Met dit Google Ads-script laat je je advertenties aftellen totdat de sale begint.

    Google Ads Scripts

    Hoe stel je Google Ads-scripts in?

    Een Google Ads-script instellen is vrij eenvoudig, maar je moet de code wel goed testen voordat je het op je website toepast. Je wilt immers niet dat de gehele planning vastligt op basis van een foutief script.

    • Log in op je Google Ads account

    Zodra je bent ingelogd op je Google Ads account, selecteer je in het linkermenu achtereenvolgens “Bulkbewerkingen” en “Scripts”. Onder “Scripts” creëer je een script door “Script maken” te selecteren.
    • Plaats het Google Ads-script

    Onder “Script maken” verwijder je alle aangemaakte script en voeg je je eigen Google Ads-script toe. Als laatste dien je je script het recht te geven om je Google Ads account te openen. Voor deze actie moet je op de knop “Nu machtigen” klikken, aan de bovenkant in de balk.
    • Script controleren

    Daarna klik je op Voorbeeld en Opslaan om te bekijken of het Google Ads-script op de juiste manier functioneert. Als alles naar behoren werkt, klik je op opslaan. Dan keer je weer terug naar het scherm met de aangemaakte scripts. Je kunt tenslotte nog aangeven wat de frequentie moet zijn voor het automatische script. Kies hierbij bijvoorbeeld voor een bepaald tijdstip per dag. Als je ook de planning hebt opgeslagen, zal je Google Ads-script gaan werken op het moment dat jij aangeeft.
    5 scripts voor Google Ads

    Lees hier over vijf scripts die je enorm ondersteunen bij de online marketing activiteiten.

    1. Google Ads-scripts in diverse accounts gebruiken

    Gebruik Google Ads-script in meerdere accounts waardoor je veel tijd bespaart. Er is een specifiek script dat gemaakt is door Russel Savage, dat je door middel van Google Drive in meerdere accounts kunt gebruiken. Je voorkomt op deze manier onnodig inloggen tussen verschillende accounts. Daarbij hoef je niet iedere keer dezelfde handelingen in ieder account te doen. Vooral bedrijven die te maken hebben met een hoge Google Ads spend en bedrijven met vele accounts halen hier veel voordeel mee.

    2. Je kwaliteitsscore beheren

    Online marketeers proberen meestal een zo hoog mogelijke kwaliteitsscore te genereren. Het cijfer van de kwaliteitsscore kan uiteenlopen van het cijfer 1 tot en met 10. Samen met de CPC-bieding beslist de kwaliteitsscore hoe hoog jouw advertentie in de Google zoekresultaten eindigt en welke advertentiepositie je daarbij behaalt. Ook wordt aan de hand van de kwaliteitsscore bepaald wat de kosten per klik van een bepaald zoekwoord zullen zijn. De ontwikkeling van je kwaliteitsscore is helaas niet erg overzichtelijk binnen Google Ads. Door dit Google Ads-script zorg je er echter voor dat je wel snel een overzicht hebt van deze score.

    3. Je advertenties automatisch aanpassen

    Als er een nieuw jaar begint, is er veel werk op je account te verrichten. Zo moet bijvoorbeeld in ieder zoekwoord en elke advertentietekst het jaartal worden veranderd. In plaats van dit karwei handmatig uit te voeren, is het verstandiger om je tijd beter te besteden. Met een Google Ads-script pas je binnen een paar minuten alle jaartallen aan. Uiteraard kan je het Google Ads-script ook iets wijzigen, waardoor je het seizoen wisselt in plaats van het jaar.

    4. Controleer op 404 URL’s met Google Ads-script

    Onnodig geld spenderen aan je Google Ads-account is niet iets waar je op zit te wachten. Gebruikers doorsturen naar een 404-pagina is dan ook zonde van het geld. Als er echter een wijziging is geweest op een website of een artikel uit de collectie of uitverkocht is, kan een 404-pagina voorkomen. Gelukkig is het controleren op bestemmingspagina’s te automatiseren. Met dit Google Ads-script zorg je ervoor dat op een dagelijks tijdstip de bestemmings-URL gecontroleerd wordt op onder andere 404- of 501-meldingen. De resultaten van dit script kun je naar jezelf toe e-mailen, zodat je meteen acties kunt uitvoeren om de bestemmings-URL te wijzigen.

    404 Page Not Found

    5. Zoekwoorden van uitverkochte items en advertenties pauzeren

    Alle webwinkels die wel eens te maken hebben met tijdelijk uitverkochte items, doen er goed aan om een Google Ads-script in te voegen om zoekwoorden en advertenties van uitverkochte items tijdelijk te pauzeren. Je wilt niet op deze zoekwoorden adverteren, omdat die producten niet verkocht kunnen worden. Als je dit Google Ads-script invoegt, is het belangrijk om te onderzoeken wat er voor string wordt getoond als een items uitverkocht is. Dit voeg je toe bij “OUT_OF_STOCK_TEXT”. Vervolgens voeg je de “URL_TO_TEST” toe en test je het Google Ads-script. Als het perfect functioneert, implementeer je het hele Google Ads-script in je account.

    Deze Google Ads-scripts zorgen ervoor dat iedere SEA marketeer meer tijd kan besteden aan de strategie van de online marketing campagne. Wil je weten wat Google Ads-scripts voor jouw online campagnes kan betekenen? Aarzel geen seconde en neem contact op met Intelligent Online. Wij adviseren je graag over de eindeloze mogelijkheden van online marketing. Samen met jou tillen we je website naar een hoger niveau!

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?