De groeipartner voor het MKB.

Ben jij toe aan de volgende stap?

>150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

 

Google AdWords remarketing voor beginners

Als ondernemer wil je natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers naar je website trekken. Met een mooi bezoekersaantal ben je er echter nog niet: het is natuurlijk ook de bedoeling dat deze bezoekers tot actie over gaan, bijvoorbeeld door een bestelling te plaatsen, zich in te schrijven voor de nieuwsbrief of door het contactformulier in te vullen. Als een bezoeker overgaat tot een gewenste actie, wordt dit ‘conversie’ genoemd. Om erachter te komen hoe succesvol je website is, is het nuttig om naar de conversieratio te kijken. Dit is het percentage bezoekers dat overgaat tot conversie. Is jouw conversieratio nog niet zo hoog als je zou willen? Google AdWords remarketing kan je helpen om je conversieratio aan te pakken. Op deze pagina vertellen we je alles over deze handige tool.

 

Adwords remarketing

 

Wat is AdWords remarketing?

Je bent het begrip ‘Google AdWords’ vast wel eens tegengekomen, maar wat is Google AdWords eigenlijk? Google AdWords, ook wel Google Ads genoemd, is een programma van Google waarmee je online advertenties kunt plaatsen. Deze advertenties kunnen in de zoekresultaten van Google worden getoond, maar ook op andere websites via het Google Display Network (GDN). Je kunt bij Google AdWords kiezen tussen verschillende soorten reclamecampagnes. De AdWords remarketing campagne is één van deze opties. Als je deze campagne inzet, betekent dit dat Google je advertenties laat zien aan personen die je website in het verleden al eens hebben bezocht. Dit werkt als volgt. Op het moment dat iemand jouw website bezoekt, ontvangt hij of zij een (legale!) Ads cookie. Deze cookie zorgt ervoor dat de bezoeker voor een bepaalde tijd op een ‘remarketinglijst’ wordt geplaatst. Alle personen op deze lijst krijgen tijdens het internetten jouw advertenties te zien, waardoor ze hopelijk uiteindelijk tot conversie overgaan.

 

Wat is AdWords remarketing?

 

 

De voordelen een Google AdWords remarketing campagne

  • Misschien wel het grootste voordeel van AdWords remarketing is dat je gericht kunt adverteren. Zo kun je bijvoorbeeld bezoekers benaderen die producten in hun winkelwagen hebben, maar deze nog niet hebben gekocht. Ook kun je je bijvoorbeeld richten op bezoekers die bepaalde producten hebben bekeken.
  • Google Display Network remarketing (ook wel bekend als ‘GDN remarketing’) biedt de mogelijkheid om door middel van afbeeldingen te adverteren. In Display remarketing Google Ads is tevens video remarketing mogelijk. Zo kan je doelgroep niet meer om je heen!

 

 

Adwords remarketing

 

 

Onze tips en tricks voor een succesvol gebruik van AdWords remarketing

  • Als je doelgroep je advertenties te vaak te zien krijgt, bestaat de kans dat zij deze advertenties irritant gaan vinden, waardoor er een negatieve associatie ontstaat met jouw merk. Dat wil je natuurlijk vermijden! Om een overkill aan advertenties te voorkomen, is het dan ook slim om een maximum aantal vertoning in te stellen. Dit wordt ook wel een frequency cap genoemd.
  • AdWords remarketing is een goede eerste stap naar het verhogen van je conversieratio, maar zeker niet de laatste stap. Het is bijvoorbeeld ook belangrijk om je website onder handen te nemen. Als je website niet goed werkt, verwarrend is of er onaantrekkelijk uitziet, is de kans namelijk klein dat de bezoekers overgaan tot conversie – hoeveel (remarketing) advertenties je ook plaatst.

Een AdWords remarketing strategie op maat

Weet je niet goed hoe je AdWords remarketing het beste aan kunt pakken? In dat geval is AdWords uitbesteden wellicht het overwegen waard. De AdWords experts van Intelligent Online ontwikkelen graag GDN remarketing campagnes voor je. We zorgen ervoor dat deze campagnes naadloos aansluiten bij jouw doelen als ondernemer, en de identiteit en het imago van je bedrijf. Wil je je conversieratio naar een nóg hoger niveau tillen? Je kunt ook bij ons terecht voor advies over andere manieren waarop je je conversieratio kunt optimaliseren. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op via 030-3070322 of [email protected]

 

Google Ad Uitbesteden

 

 

What we do

Wat wij doen:

Wij hebben het altijd over groeien omdat onze klanten dat ook vaak willen. Dit zeggen we niet zomaar. We richten ons specifiek op 3 zaken en in onderstaande volgorde, naast de stappen zie je de media kanalen staan die erbij horen:

Stap 1: Meer klanten genereren uit je huidige website activiteiten. (Usability)

Stap 2: Als alles goed staat meer verkeer genereren naar je website (SEO & SEA)

Stap 3: Deze bezoekers vasthouden en converteren naar klanten (marketing automation & social media)

Google “see, think, do care” model.

Jij weet alles over je markt en over je klanten. Wij weten hoe je meer omzet haalt uit je digitale marketing activiteiten. We doen dit volgens het bekende model van Google “see, think, do care” model.

Heb jij ook wel eens het gevoel:

  • Dat je website niet helemaal gebruiksvriendelijk en zoekmachinevriendelijk is?
  • Je webdesigner niet zo snel reageert als je zou willen
  • Niet helemaal goed vindbaar te zijn in de organische resultaten van Google
  • Te veel betaald voor Google Adwords
  • Dat je geen leads of sales haalt uit social media?

Wanneer je één van de bovenstaande vragen met “ja” beantwoord heeft het al zin om contact op te nemen met Intelligent Online. Het is onze passie om op bovenstaande zaken te excelleren.

A: See: Hier zorg je ervoor dat mensen je product zien en onthouden. SEO en Social Media werken hier goed

I: Think: Zorg ervoor dat mensen je product begrijpen en zorg ervoor dat ze jouw merk willen. Hiervoor werken SEO, Google Adwords en Social Media goed

D: Do: Verander het gedrag van mensen en zorg dat ze converteren. In de “do” fase Googled men vaak maar het is van cruciaal belang dat hier je website goed functioneert. Het is heel jammer als je veel verkeer trekt met 0 conversie.

A: Care: Zorg ervoor dat je bestaande klanten meer converteren (retentie) en zorg ervoor dat ze je product promoten. Hiervoor is marketing automation uitstekend geschikt

Client
Client
Client
Client
Client
Client

Feeback van onze klanten

Wij werken al bijna een jaar met veel tevredenheid samen en onze website blijft maar klimmen in de zoekresultaten! Ook vielen de kosten reuze mee ten opzichte van de baten.

Author logo

Casper Verhoog

Directeur - Super Seat

We doen al jarenlang zaken met Intelligent Online. Wat mij goed bevalt is de persoonlijke aanpak. Intelligent Online is altijd bereikbaar. Daarnaast maken ze ons goed inzichtelijk welke werkzaamheden zijn gedaan en welke resultaten dat heeft gehad.

Author logo

Manager

Jawasport B.V.

Dankzij een leuke en goede samenwerking hebben we gedurende de samenwerking veel meer verkeer richting onze website gekregen. Dit heeft ons meer verkopen opgeleverd. Ik kan u Intelligent Online ten zeerste aanraden.

Author logo

Peter Regterschot-

Eigenaar Mijnnaaiattelier.nl

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online

Intelligent Online

for better traffic and design

Intelligent Online is gespecialiseerd in het vindbaar maken van websites voor het midden en klein bedrijf. De onderneming is opgericht door twee ervaren online marketeers. Met onze dienst Intelligent Marketing worden online kanalen slim gecombineerd om het optimale rendement te halen! Naast online marketing kijken we graag met u op website niveau, immers, uw winkel moet goed functioneren als u online reclame gaat maken!

Bij ons vindt u deze disciplines onder één dak, we gaan samen met u voor een optimaal resultaat. Intelligent Online is dé partner voor de drukke MKB’er met groei ambities.

Uiteraard kunt u de diensten ook los afnemen. U kunt onder andere: Adwords uitbesteden (bekijk hier onze Adwords Pakketten) SEO optimalisatie uitbesteden (bekijk hier onze SEO Pakketten) Adverteren op Facebook

Advies op maat

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?