Adwords Uitbesteden

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

U wilt weten hoe uw website het doet binnen de zoekresultaten. Met behulp van de Google Ads scan krijgt u een heldere analyse.

Met Google Ads advies van Intelligent Online in Utrecht komt uw website hoog in de Google-resultaten.

Google Ads review aanvragen

>150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Wat is SEA?

Wil je ervoor zorgen dat internetgebruikers bij het gebruik van Google op jouw website terecht komen? In dat geval is het plaatsen van advertenties op Google een goede eerste stap. Het plaatsen van advertenties op zoekmachines wordt ook wel aangeduid met de afkorting SEA, wat voor ‘Search Engine Advertising’ staat. Het belang van adverteren op zoekmachines mag niet worden onderschat – zoekmachines worden namelijk intensief gebruikt door internetgebruikers van over de hele wereld. In het lijstje van de meestgebruikte zoekmachines staat Google met stipt op één – in 2020 werd Google gemiddeld zo’n 6,9 miljard keer per dag gebruikt!* Advertenties op Google mogen dus niet ontbreken in je online marketingstrategie. De SEA dient overigens niet te worden verward met SEO, wat staat voor ‘Search Engine Optimisation’. Op SEO komen we verderop in dit artikel terug.

* Bron: https://techjury.net/blog/google-search-statistics/#gref

Adwords img

Wat voor mogelijkheden biedt Google AdWords?

Of je nu zelf met Google Ads in de weer gaat of ervoor kiest om AdWords uit te besteden, Google Ads biedt tal van advertentiemogelijkheden. We hebben alle mogelijke reclamecampagnes voor je op een rijtje gezet.

  • De zoekcampagne is de meestgebruikte vorm van adverteren op Google. Als je voor deze campagne kiest, wordt je advertentie boven of onder de Google zoekresultaten getoond. In de meeste gevallen worden de eerste drie en de laatste drie zoekresultaten van een pagina voor deze advertenties gereserveerd. Dat is gunstig, want deze plekken hebben de hoogste klikfrequentie.
  • Als je kiest voor een shoppingcampagne wordt je advertentie in het ‘shopping’-gedeelte van Google getoond, dat zich boven of naast de zoekresultaten bevindt. Het voordeel van dit type advertentie is dat Google-gebruikers onmiddellijk de foto, naam en prijs van je product kunnen zien, zonder dat ze hiervoor op je link hoeven te klikken. Dat is erg prettig, want je betaalt bij Google Ads per klik. Klikt een bezoeker wél op je advertentie, dan is de kans groot dat dit leidt tot conversie. De bezoeker heeft het product namelijk al kunnen bekijken, en zal dus alleen klikken als hij een bepaalde mate van interesse heeft in je product.
  • Een display campagne bestaat uit een afbeelding of video en wordt getoond op websites van Google Partners. Denk daarbij bijvoorbeeld aan YouTube en Gmail.
  • Een video campagne wordt voor of tijdens een YouTube video getoond. Ook is het mogelijk om de video als miniatuur op populaire websites te plaatsen.
Adwords img

De voordelen van online adverteren op Google AdWords

 

  • Het vergelijken van de effectiviteit van je reclamecampagnes is alleen mogelijk als je een mogelijkheid hebt om deze effectiviteit te meten. Google AdWords biedt deze mogelijkheid. Als iemand op je advertentie heeft geklikt, stelt Google Ads je hier onmiddellijk van op de hoogte. Ook geeft Google Ads aan of deze persoon tot conversie is overgegaan. Een conversie is een voor jou waardevolle actie, zoals het plaatsen van een bestelling, het invullen van je contactformulier of het downloaden van je app. Hierdoor kun je in één oogopslag zien welke advertenties het meeste resultaat boeken, en bij welke advertenties er nog ruimte is voor verbetering.
  • Bij sommige advertentieprogramma’s is het pas mogelijk om te adverteren als je een minimumbedrag uitgeeft. Bij Google Ads is dat niet het geval. Ook kun je bij Google Ads een maximumbedrag bepalen. Zo weet je zeker wat je maximaal per dag, per maand en per advertentie kwijt bent. Je hoeft overigens niet bang te zijn dat je bakken met geld kwijt zult zijn aan ineffectieve advertenties. Je betaalt namelijk per klik! Als er niemand op je advertentie klikt, ben je dus geen geld kwijt.
Adwords img

Het uitbesteden van AdWords aan een AdWords bureau

Het plaatsen van advertenties op Google kan een bedrijf veel nieuwe klanten en daardoor een flinke stijging in de omzet opleveren. Klinkt goed, toch? Voordat het zover is, moet er echter wel veel tijd worden geïnvesteerd in het doen van marktonderzoek. Ook in het ontwikkelen van opvallende, unieke advertenties gaat veel tijd zitten. Veel ondernemingen hebben die tijd niet. Om die reden kiest een groot deel van de ondernemers ervoor om Google AdWords uit te besteden aan een marketingbureau. Dit wordt vaak gecombineerd met het uitbesteden van de SEO, waarover later meer.

Adwords img

Google AdWords uitbesteden zonder een vast contract

Bij sommige marketingbureaus kun je enkel AdWords uitbesteden als je een vast contract ondertekent. Hoewel Intelligent Online altijd voor een stabiele langetermijnrelatie gaat, zit je bij ons nergens aan vast. We kunnen het ons namelijk goed voorstellen dat je het als ondernemer prettig vindt om flexibel te kunnen blijven. Om die reden kun je bij Intelligent Online AdWords uitbesteden with no strings attached! Dat maakt het wel zo makkelijk om met Google AdWords van start te gaan.

Adwords img

De kosten van Google AdWords uitbesteden

Wil je graag je AdWords uitbesteden? Bij Intelligent Online kun je voordelig AdWords uitbesteden. We kunnen ons goed voorstellen dat je als ondernemer niet graag met onverwachte kosten wordt geconfronteerd. Om die reden spreken we altijd van tevoren een maximum budget af. Zo weet je altijd waar je aan toe bent op het gebied van AdWords uitbesteden kosten! We voorzien je elke maand van een overzicht van de resultaten van je nieuwe AdWords campagne. Zo weet je precies waar je geld heengaat en wat het oplevert. Heb je een vraag over onze AdWords uitbesteden prijzen? Stuur ons dan gerust een berichtje of bel ons op. Je bent natuurlijk ook altijd van harte welkom op ons AdWords bureau in Utrecht!

Adwords img

AdWords uitbesteden en SEO uitbesteden gaan hand in hand

Als je echt alles uit je online aanwezigheid wilt halen, is het niet alleen belangrijk om je SEA te optimaliseren, maar ook om aan je SEO te werken. SEA en SEO worden vaak met elkaar verward, maar er bestaat wel degelijk een belangrijk verschil tussen deze termen. Waarbij het bij SEA gaat om advertenties op Google, verwijst SEO naar de positie van je website in de organische zoekresultaten van Google. Door de SEO score van je website te verbeteren, zorg je ervoor dat je website hoog in de organische zoekresultaten komt te staan. Hierdoor vergroot je de kans dat Google gebruikers je website te zien krijgen en erop klikken, zonder dat je advertentiekosten hoeft te betalen.

Adwords img

Google Ads uitbesteden als totaalpakket

Wij kunnen al uw Google Ads campagnes beheren. Wilt u Google Adwords uitbesteden en combineren met andere vormen van online marketing? Kies dan voor ons Intelligent Marketing pakket. Met Intelligent Marketing heeft u de mogelijkheid om in één pakket ook SEO, Mobiel adverteren of adverteren op Facebook toe te voegen. Zo krijgt u een maximale return on investment. Neem contact met ons op en wij vertellen u precies wat wij voor u kunnen betekenen.

Vragen? Neem contact op

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?