De groeipartner voor het MKB.

Ben jij toe aan de volgende stap?

>150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

6 tips voor een succesvolle B2B social media strategie

Tip 1: leer je doelgroep kennen en bouw daar je B2B social media strategie omheen

De eerste stap naar een succesvolle B2B social media strategie bestaat uit het definiëren van je doelgroep. Wie wil je graag bereiken? Wat voor ondernemingen zijn eventueel geïnteresseerd in jouw producten en/of diensten? In welke branche(s) zijn deze ondernemingen actief? Hoe groot zijn deze bedrijven? Waar bevinden ze zich? Als je eenmaal een doelgroep hebt gedefinieerd, is het belangrijk om te onderzoeken wat de social media gewoonten van deze groep zijn. Op welke social mediakanalen is je doelgroep vooral actief? Op welke momenten van de dag maakt je doelgroep vooral gebruik van deze platformen? Op basis van deze informatie kun je bepalen of je het best kunt adverteren op Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn, of op een combinatie van deze platformen.

Tip 2: investeer voldoende tijd in het opbouwen van je profiel

Hoe goed je content ook is, als je account geen volgers heeft, zal je niemand bereiken. Het is daarom belangrijk om een goede volgersbasis op te bouwen. Dit doe je door regelmatig kwalitatieve content te posten en een link naar je LinkedIn bedrijfspagina, Facebook bedrijfspagina, Twitter en/of Instagram profiel op je website en in je nieuwsbrieven te plaatsen. Ook kun je de mensen in je netwerk laten weten dat ze je nu kunnen volgen. Het is hierbij wel belangrijk dat je social media profiel volledig is ingevuld en er aantrekkelijk uitziet. Een halfleeg en rommelig profiel kan er immers voor zorgen dat je doelgroep je niet wilt volgen.

Tip 3: gebruik passende hashtags

Je wilt natuurlijk dat jouw content de juiste personen bereikt. Het gebruik van hashtags kan hierbij helpen. Deze trefwoorden geven aan waar je post over gaat. Heb je een sieradengroothandel? Voeg dan bijvoorbeeld hashtags als #jewelry #diamonds en #accessories toe aan je Instagram, Facebook, Twitter of LinkedIn posts. Hierdoor vergroot je je vindbaarheid op deze kanalen. De kans is immers groot dat een ondernemingen die op zoek zijn naar een sieradenleverancier op deze hashtags zullen zoeken of deze hashtags zullen volgen.

Tip 4: een persoonlijke aanpak is essentieel voor een succesvolle B2B social media strategie

Een belangrijk onderdeel van een goede B2B social media strategie is ervoor zorgen dat je volgers je posts niet als advertenties zien. Als je altijd over je eigen producten post en weinig persoonlijkheid laat zien, geef je je volgers al gauw het gevoel dat ze naar een reclamefolder kijken. Om dit te voorkomen, is het raadzaam om de 80/20 regel te volgen. Dit houdt in dat je 80% van de tijd content plaatst die je doelgroep interessant, grappig, leerzaam of amuserend vindt. De overige 20% van de tijd is er ruimte voor informatie over je producten en diensten. Ook is het slim om iets van je persoonlijkheid op je social media account te laten zien. Dit doe je bijvoorbeeld door af en toe een kijkje achter de schermen te geven en humor te gebruiken in je posts. Dit zorgt namelijk voor een hogere gunfactor.

Tip 5: zorg voor interactie met (potentiële) volgers

Of je nu graag wil adverteren op Instagram, LinkedIn of Twitter – voor alle social media platformen geldt dat het belangrijk is om te zorgen voor interactie met je volgers en hun content. Een hoog engagement niveau vergroot namelijk de kans dat jouw content door andere gebruikers van het social medianetwerk wordt gezien. Zorg er dus voor dat je regelmatig reageert op de comments op je posts en de posts van je volgers en andere gebruikers liked.

Tip 6: een goede B2B social media strategie is consistent, maar nooit saai

Het belang van een consistente B2B social media strategie mag niet worden onderschat. Als je in al je posts dezelfde tone of voice aanhoudt en regelmatig over dezelfde onderwerpen post, zullen je volgers je makkelijker gaan herkennen. Ook is dit een goede manier om duidelijk te maken waar je onderneming voor staat en wat je bedrijf anders maakt dan andere ondernemingen. Het is echter wel belangrijk om te voorkomen dat je content saai wordt – als je volgers het gevoel hebben dat ze steeds dezelfde posts langs zien komen, bestaat immers het risico dat ze je zullen ontvolgen. Zorg er dus voor dat je verschillende soorten posts met elkaar afwisselt.

Een B2B social media strategie op maat bij Intelligent Online

Adverteren op Facebook, LinkedIn, Instagram en/of Twitter kan veel tijd en inspanning kosten. Je moet onderzoek doen naar je doelgroep, op basis daarvan een opvallende en verrassende reclamecampagne bedenken, alle mogelijke varianten van deze campagne testen, je social media profielen up-to-date houden… Enzovoorts. Heb je naast het runnen van je onderneming geen tijd voor het ontwikkelen en uitvoeren van een B2B social media strategie? In dat geval is het wellicht een goed idee om het adverteren op social media uit te besteden. Het team van Intelligent Online ontwikkelt graag een B2B social media strategie voor je. Of je je nu wilt richten op adverteren op LinkedIn, Twitter of Instagram – wij helpen je graag! Met behulp van onze kennis van online marketing en jarenlange ervaring ontwikkelen we een B2B social media strategie die bij jouw onderneming past. Naast social media marketing kun je bij ons ook terecht voor advies over SEO, SEA en conversie optimalisatie. Zie je een samenwerking met Intelligent Online wel zitten of heb je een vraag over onze diensten? Neem dan gerust contact met ons op.

What we do

Wat wij doen:

Wij hebben het altijd over groeien omdat onze klanten dat ook vaak willen. Dit zeggen we niet zomaar. We richten ons specifiek op 3 zaken en in onderstaande volgorde, naast de stappen zie je de media kanalen staan die erbij horen:

Stap 1: Meer klanten genereren uit je huidige website activiteiten. (Usability)

Stap 2: Als alles goed staat meer verkeer genereren naar je website (SEO & SEA)

Stap 3: Deze bezoekers vasthouden en converteren naar klanten (marketing automation & social media)

Google “see, think, do care” model.

Jij weet alles over je markt en over je klanten. Wij weten hoe je meer omzet haalt uit je digitale marketing activiteiten. We doen dit volgens het bekende model van Google “see, think, do care” model.

Heb jij ook wel eens het gevoel:

  • Dat je website niet helemaal gebruiksvriendelijk en zoekmachinevriendelijk is?
  • Je webdesigner niet zo snel reageert als je zou willen
  • Niet helemaal goed vindbaar te zijn in de organische resultaten van Google
  • Te veel betaald voor Google Adwords
  • Dat je geen leads of sales haalt uit social media?

Wanneer je één van de bovenstaande vragen met “ja” beantwoord heeft het al zin om contact op te nemen met Intelligent Online. Het is onze passie om op bovenstaande zaken te excelleren.

A: See: Hier zorg je ervoor dat mensen je product zien en onthouden. SEO en Social Media werken hier goed

I: Think: Zorg ervoor dat mensen je product begrijpen en zorg ervoor dat ze jouw merk willen. Hiervoor werken SEO, Google Adwords en Social Media goed

D: Do: Verander het gedrag van mensen en zorg dat ze converteren. In de “do” fase Googled men vaak maar het is van cruciaal belang dat hier je website goed functioneert. Het is heel jammer als je veel verkeer trekt met 0 conversie.

A: Care: Zorg ervoor dat je bestaande klanten meer converteren (retentie) en zorg ervoor dat ze je product promoten. Hiervoor is marketing automation uitstekend geschikt

Client
Client
Client
Client
Client
Client

Feeback van onze klanten

Wij werken al bijna een jaar met veel tevredenheid samen en onze website blijft maar klimmen in de zoekresultaten! Ook vielen de kosten reuze mee ten opzichte van de baten.

Author logo

Casper Verhoog

Directeur - Super Seat

We doen al jarenlang zaken met Intelligent Online. Wat mij goed bevalt is de persoonlijke aanpak. Intelligent Online is altijd bereikbaar. Daarnaast maken ze ons goed inzichtelijk welke werkzaamheden zijn gedaan en welke resultaten dat heeft gehad.

Author logo

Manager

Jawasport B.V.

Dankzij een leuke en goede samenwerking hebben we gedurende de samenwerking veel meer verkeer richting onze website gekregen. Dit heeft ons meer verkopen opgeleverd. Ik kan u Intelligent Online ten zeerste aanraden.

Author logo

Peter Regterschot-

Eigenaar Mijnnaaiattelier.nl

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online

Intelligent Online

for better traffic and design

Intelligent Online is gespecialiseerd in het vindbaar maken van websites voor het midden en klein bedrijf. De onderneming is opgericht door twee ervaren online marketeers. Met onze dienst Intelligent Marketing worden online kanalen slim gecombineerd om het optimale rendement te halen! Naast online marketing kijken we graag met u op website niveau, immers, uw winkel moet goed functioneren als u online reclame gaat maken!

Bij ons vindt u deze disciplines onder één dak, we gaan samen met u voor een optimaal resultaat. Intelligent Online is dé partner voor de drukke MKB’er met groei ambities.

Uiteraard kunt u de diensten ook los afnemen. U kunt onder andere: Adwords uitbesteden (bekijk hier onze Adwords Pakketten) SEO optimalisatie uitbesteden (bekijk hier onze SEO Pakketten) Adverteren op Facebook

Advies op maat

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?