De groeipartner voor het MKB.

Ben jij toe aan de volgende stap?

>150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Backlinks: onmisbaar voor elke succesvolle website

Wat doe jij als je haar een knipbeurt nodig heeft, maar je niet weet naar welke kapper je het beste kunt gaan? Juist – je zoekt via Google naar kappers in de buurt en vergelijkt hun websites. Misschien lees je zelfs wel een aantal recensies! De kans is klein dat je hierbij verder kijkt dan de eerste pagina van Google – maar liefst 75% van de Google gebruikers klikt niet door naar de tweede pagina (bron: https://www.webfx.com/internet-marketing/seo-statistics.html). Sterker nog – veel Google gebruikers klikken alleen op een van de eerste zoekresultaten. Zo krijgt het eerste zoekresultaat bijvoorbeeld 10 keer meer kliks dan het tiende zoekresultaat (bron: https://backlinko.com/google-ctr-stats). Wat betekent dit nu voor jou als ondernemer? Eén ding is zeker: om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk potentiële klanten jouw website bezoeken, is het belangrijk om zo hoog mogelijk te ranken in de zoekresultaten van Google. Een hoge positie in Google krijg je echter niet zomaar: hier is een goede SEO strategie voor nodig. Linkbuilding en backlinks vormen hier een essentieel onderdeel van. In dit artikel vertellen de experts van online marketing bureau Intelligent Online je hier alles over. Doe er je voordeel mee!

 

Wat is SEO?

Als je je weleens hebt verdiept in online marketing, ben je de term ‘SEO’ of ‘SEO optimalisatie’ vast al eens tegengekomen – maar wat is SEO optimalisatie nu eigenlijk? De term ‘SEO’ is een afkorting van ‘Search Engine Optimimization’. Dit zou je kunnen vertalen naar ‘zoekmachine optimalisatie’. Als een onderneming zich bezighoudt met SEO, dan betekent dit in feite dat dit bedrijf haar website op zo’n manier inricht dat deze zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google verschijnt – en dus zo veel mogelijk kliks krijgt. Er zijn diverse manieren om je positie in de zoekresultaten van Google te verbeteren. Het optimaliseren van je linkbuilding is hier een voorbeeld van. We vertellen je er graag meer over.

Wat is linkbuilding?

Om te bepalen hoe hoog of hoe laag een bepaalde website in de zoekresultaten zal worden getoond, maakt Google gebruik van een breed scala aan factoren. In totaal worden er meer dan 200 factoren gebruikt om de positie van een webpagina te bepalen – een flink aantal dus! Een van die factoren is linkbuilding. Deze term verwijst naar de links op, van en naar je website. Hierbij gaat het niet alleen om het aantal links, maar ook om de kwaliteit van deze links. Ook de verhouding tussen de verschillende soorten links is van belang. Een hoog aantal links leidt dus niet noodzakelijkerwijs tot een hoge SEO ranking, en een laag aantal links betekent niet per se dat je website een lage positie krijgt. Hoewel linkbuilding slechts één van de ruim 200 relevante factoren is, mag het belang van linkbuilding absoluut niet worden onderschat. Linkbuilding weegt namelijk veel zwaarder mee dan de andere factoren: linkbuilding draagt voor maar liefst 50% bij aan je positie binnen Google! Het is dus van groot belang om je linkbuilding goed op orde te hebben. Op deze pagina vertellen we je hier meer over. Alvorens we hierop ingaan, is het echter eerst belangrijk om aandacht te besteden aan de verschillende soorten links.

Wat zijn de verschillende soorten links?

Hierboven gaven we al aan dat het bij het bepalen van je SEO score niet alleen gaat om het aantal links, maar ook om de kwaliteit van die links en de verhouding tussen de verschillende soorten links. Voordat je aan de slag gaat met linkbuilding is het dan ook belangrijk om op de hoogte te zijn van de verschillende soorten links. Wij hebben ze voor je op een rijtje gezet. We onderscheiden drie verschillende soorten.

  • Het eerste type link is de interne link Dit is een link op een webpagina van je eigen website die naar een andere webpagina op je eigen website verwijst. Hier is bijvoorbeeld sprake van als je in een artikel op je eigen blog linkt naar een ander artikel op je blog, of als je op je homepagina linkt naar je contactpagina. Bij interne links is het vooral belangrijk om niet te veel links te plaatsen. Een groot aantal interne links kan namelijk voor verwarring zorgen – niet alleen bij jou en je bezoekers, maar ook bij Google. Dit kan tot een lagere SEO positie leiden. Als vuistregel kun je daarom het beste per 100 woorden 1 interne link aanhouden.
  • Het tweede type link is, je raadt het misschien al, de externe link. Dit is een link op een webpagina van je eigen website die naar een webpagina op een andere website verwijst. Hiervan is sprake als je op je website linkt naar een webpagina van de overheid, bijvoorbeeld om je bezoekers extra te informeren over het een of het ander. Ook hierbij is het belangrijk om niet te veel links te plaatsen. We raden je aan om ongeveer 1 externe link per pagina aan te houden. Ook is het natuurlijk belangrijk om niet naar je concurrenten te linken. Je wilt immers niet dat je bezoekers zich naar de website van je concurrent verplaatsen en die van jou links laten liggen!
  • Ten slotte is er nog een derde type link: de backlink. Dit type link vereist wat extra aandacht. Hieronder vertellen we je er meer over.

Wat zijn backlinks?

Wat zijn backlinks nu eigenlijk? Op het moment dat een andere website een externe link naar jouw website plaatst, is er sprake van een backlink. Dat klinkt misschien niet zo spannend, maar backlinks zijn ontzettend belangrijk voor je SEO score. Op het moment dat een andere website een linkje naar jouw website plaatst, wordt dit door Google namelijk gezien als een aanbeveling: de beheerder van de andere website vond jouw content blijkbaar zó goed, dat deze beheerder zijn of haar bezoekers over jouw website wilde vertellen. Dit is voor Google een belangrijke indicatie dat jouw website van hoge kwaliteit is, en dus een hoge(re) SEO positie verdient. In de begintijden van Google werden backlinks zelfs als de belangrijkste SEO factor gezien!

Wanneer zorgen backlinks voor een hogere SEO score?

Backlinks zijn een van de oudste SEO factoren: zelfs toen het concept SEO nog in de kinderschoenen stond, werden backlinks al gezien als een indicatie van waardevolle content. In de beginjaren werd er echter enkel naar het aantal backlinks gekeken. Dat pakte na verloop van tijd niet zo goed uit: websites gingen onderling backlinks ruilen en (ver)kopen, waardoor deze websites een groot aantal backlinks verwierven. Hierdoor kwamen deze websites hoog in de zoekresultaten terecht, terwijl de kwaliteit van dit soort websites vaak te wensen overliet. Dat moet anders, moet Google gedacht hebben. In 2013 kwam Google namelijk met de Penguin update. In deze update werden de factoren die betrokken worden bij het bepalen van de SEO positie aangepast. Sinds dat moment is niet alleen de hoeveelheid backlinks belangrijk, maar ook de kwaliteit van die backlinks. Sterker nog – de kwaliteit is sindsdien belangrijker dan de hoeveelheid backlinks.

Waar moet een kwalitatieve backlink aan voldoen?

Om je SEO positie te verhogen, is het dus belangrijk om kwalitatieve backlinks te verwerven. Wat houdt dat echter precies in, een kwalitatieve backlink? Wanneer is een backlink kwalitatief (genoeg)? Wij leggen het je uit.

  • Allereerst moet een backlink relevant zijn. Dit betekent dat de link afkomstig moet zijn van een website die op de een of andere manier (direct of indirect) verbonden is aan jouw vakgebied. Stel bijvoorbeeld dat je een blog hebt over fitness. Als een website over sportkleding naar jouw blog linkt, is er sprake van een relevante backlink. Dit is bijvoorbeeld ook het geval als een sportschool een link naar je blog plaatst, of zelfs als een fysiotherapeut naar je linkt. Een fysiotherapeut behandelt immers ook sportblessures, en het is dus goed denkbaar dat een fysiotherapeut zijn klanten extra wil informeren over sport. Een link die afkomstig is van een casinowebsite is echter niet relevant te noemen.
  • Een backlink heeft een relevante anchor tekst. Als een andere website naar jou linkt, kan dat op twee manieren: de website kan simpelweg de URL van jouw webpagina neerzetten, of de website kan een anchor tekst plaatsen. Dit houdt in dat deze website een klikbare tekst plaatst, zoals ‘klik hier’. Op het moment dat de bezoeker op deze tekst klikt, wordt hij of zij naar jouw website gestuurd. Als al je backlinks dezelfde anchor tekst hebben, wordt dit door Google als onnatuurlijk gezien. Het is daarom belangrijk om je anchor teksten af te wisselen. Je kunt het best kiezen voor anchor teksten die relevante zoekwoorden bevatten, of teksten die verwijzen naar je domeinnaam.
  • We noemden het net al even, maar Google vind het belangrijk dat je backlinks natuurlijk tot stand zijn gekomen. Er is sprake van een natuurlijk, organisch backlinkprofiel op het moment dat je backlinks afkomstig zijn van verschillende externe websites. Ook moeten deze websites allemaal naar andere webpagina’s op je website linken. Als al je backlinks afkomstig zijn van éénzelfde website, en deze website bijvoorbeeld alleen maar naar je contactpagina linkt, vormt dit voor Google een indicatie dat je backlinks misbruikt. Dit kan als gevolg hebben dat je bestraft wordt met een lagere SEO ranking.
  • Ten slotte wordt vaak gedacht dat de backlink afkomstig moet zijn van een website die voldoende verkeer heeft. Dat klopt echter niet helemaal. Het enkele feit dat een backlink afkomstig is van een website zonder of met weinig bezoekers, betekent niet noodzakelijkerwijs dat deze link niet als ‘kwalitatief’ wordt bestempeld. Het verkeer van de linkende website speelt wel mee, maar dit is zeker geen leidende factor.

Hoe kom je aan (kwalitatieve) backlinks?

Eén ding is inmiddels zeker: kwalitatieve backlinks zijn van groot belang voor de vindbaarheid van je website. De hamvraag is echter – hoe kom je aan die kwalitatieve backlinks? Er zijn verschillende manieren om backlinks te vergaren. Deze methodes kun je onderbrengen in grofweg twee categorieën: allereerst kun je backlinks verwerven door ervoor te zorgen dat andere webpagina’s naar je linken, en ten tweede kun je backlinks verwerven door deze zelf te plaatsen.

Hoe zorg je ervoor dat andere webpagina’s backlinks plaatsen?

Allereerst kun je er dus voor zorgen dat beheerders van andere websites backlinks naar jouw website plaatsen. Er zijn verschillende manieren om dit aan te pakken.

1. Zorg voor kwalitatieve, ‘link worthy’ content

Allereerst kun je backlinks genereren doordat andere websites uit zichzelf naar jouw website linken. Dit zal echter enkel gebeuren als de content op jouw website zó goed is dat de beheerders van andere websites hun bezoekers over jou willen vertellen. Er zijn verschillende manieren om dit te bereiken. Zo kun je bijvoorbeeld informatieve blogposts schrijven over een onderwerp binnen je vakgebied. Een andere website zal je dan wellicht als bron gebruiken. Dat levert niet alleen een backlink op, maar vergroot ook nog eens je autoriteit en je naamsbekendheid! Je kunt er echter ook voor kiezen om vermakelijke, grappige content te plaatsen. Dit soort content gaat immers het vaakst viral. Een nadeel van deze methode van backlink vergaring is dat je hier al een bepaalde mate van bekendheid voor nodig hebt. Hoe goed je blogpost of is, hoe mooi je foto’s ook zijn of hoe grappig dat ene filmpje ook is, als weinig mensen deze content zien, is de kans (zeer) klein dat dit een backlink oplevert – laat staan meerdere.

2. Schrijf en verspreid een persbericht

Als websites niet uit zichzelf over jouw producten of diensten schrijven, kun je ze misschien aanmoedigen om dat te doen. Een goede manier om dit te bewerkstelligen is door een persbericht de wereld in te sturen. In dit persbericht vertel je over je nieuwste collecties of lanceringen. Door dit op een interessante, misschien zelfs verbazingwekkende, manier te presenteren, moedig je websites aan om over je te schrijven. Je kunt dit persbericht rechtstreeks naar websites en content creators sturen, maar je kunt er ook voor kiezen om je persbericht te publiceren op websites als www.nieuwsbank.nl of www.onlinepersbericht.com. Deze methode heeft wel als nadeel dat niet elke branche hier geschikt voor is – als kapper ligt het natuurlijk minder voor de hand om een persbericht te verspreiden dan een cosmetica producent die een nieuwe collectie wil aankondigen.

3. Klim in de pen en schrijf een aantal gastenblogs

Was er maar een manier om zélf op de website van een ander een link naar je eigen website te plaatsen… Wacht, die is er ook! Het schrijven van een gastblog geeft je de mogelijkheid om een tekst op de website van een ander te plaatsen – en daar natuurlijk een link naar je eigen website aan toe te voegen! Het schrijven van dit soort blogs vergroot niet alleen het aantal kwalitatieve backlinks, maar geeft tevens je naamsbekendheid en autoriteit binnen de branche een boost. Heb je geen vlotte pen? Maak je geen zorgen – het fijne aan een blog is dat er in informele, laagdrempelige taal geschreven kan worden. Als je je liever uitdrukt in beelden, kun je er ook een aantal foto’s of illustraties aan toevoegen! Wil het schrijven echt niet lukken? Schakel dan de hulp in van een professionele copywriter.

Hoe vind je de juiste websites?

Eerder gaven we al aan dat een backlink alleen bijdraagt aan je SEO score als deze voldoende relevant is. Als je een kledingwebshop hebt, is het dus niet raadzaam om een gastblog te schrijven op de website van een timmerbedrijf. Ga in plaats daarvan op zoek naar een blog of website die op enigerlei wijze verbonden is aan jouw niche. Hoe vind je echter zo’n blog of website? Als je er via Google niet uitkomt, kun je gebruikmaken van Bloglovin’. Via deze tool kun je zoeken op onderwerp en op die manier snel en eenvoudig relevante blogs ontdekken. In deze tool vind je zowel binnen- als buitenlandse blogs. Richt je je vooral op een buitenlands publiek? In dat geval kun je ook gebruikmaken van https://alltop.com/ of https://www.blogarama.com/en/.

4. Schakel influencers in

Heb je geen tijd om zelf een gastblog te tikken? In dat geval kun je er ook voor kiezen om een influencer in te schakelen. Hoe werkt dit precies? Een influencer is iemand die een groot bereik heeft, ofwel via zijn of haar website, ofwel via zijn of haar social media, en dit bereik inzet om bepaalde producten of diensten te promoten. Jij geeft aan wat je precies wilt promoten, en de influencer publiceert hier vervolgens een blogartikel of social media post over. Houd er wel rekening mee dat je voor een optimaal resultaat verschillende influencers in zult moeten huren. Als één influencer via één domein verschillende links naar jouw website plaatst, telt Google dit namelijk slechts als één backlink. Het inhuren van meerdere influencers is echter niet goedkoop: influencers met een groot bereik kunnen namelijk best prijzig zijn. Ook is het belangrijk om te kiezen voor influencers wiens bereik overeenkomt met jouw doelgroep. Als je studieboeken verkoopt, kun je bijvoorbeeld het best kiezen voor een influencer met volgers in de leeftijdsgroep van 16 tot en met 25 jaar – en niet voor een influencer die zich vooral richt op 65-plussers.

5. Het kopen van backlinks

In theorie zou je ook backlinks kunnen kopen. In dat geval betaal je een andere websitebeheerder om naar jouw website te linken. We raden het kopen van backlinks echter niet aan. Zoals we al eerder aangaven, dragen backlinks namelijk alleen bij aan een hogere SEO score als deze van hoge kwaliteit zijn. Dat is bij gekochte backlinks eigenlijk bijna nooit het geval: deze backlinks zijn niet altijd relevant, en worden daarnaast ook vaak aangemerkt als ‘niet natuurlijk’. Zeker als je in korte tijd een groot aantal backlinks koopt, is de kans groot dat dit wordt opgepikt door Google als misbruik. In de meeste gevallen zal het kopen van backlinks je dus vooral veel geld kosten – en weinig opleveren.

6. Het ruilen van backlinks

Op het internet zijn speciale websites te vinden voor personen die op zoek zijn naar backlinks. Op deze websites kun je contact leggen met andere websitebeheerders, en vervolgens voor elkaar een backlink plaatsen. Ook hierbij geldt dat dit je SEO ranking alleen zal verbeteren als de backlinks van goede kwaliteit zijn. Ga dus op zoek naar kwalitatieve websites die actief zijn in jouw vakgebied, en kwalitatieve content plaatsen. Websites die erg veel aan linkruil doen, kun je het beste vermijden: de kans is namelijk groot dat Google zo’n website als onbetrouwbaar ziet. Wil je linkruil proberen? In dat geval kun je het beste met verschillende websitebeheerders in zee gaan. Eén extra backlink zal namelijk weinig verschil maken.

Hoe kun je zelf backlinks plaatsen?

Voor het vergaren van backlinks ben je dus grotendeels van anderen afhankelijk. Gelukkig heb je het succes van je linkbuilding strategie ook deels zelf in de hand: er zijn verschillende manieren om zélf backlinks te plaatsen. Lees je mee?

1. Plaats backlinks op je social media kanalen

Wat ondernemingen vaak vergeten, is dat ze ook over webpagina’s buiten hun eigen website beschikken: hun social media kanalen! Of je nu vooral actief bent op LinkedIn of juist een fervent Facebook gebruiker bent – social media is een uitstekende manier om een paar extra backlinks te genereren. Zo kun je bijvoorbeeld een interessant stukje tekst op je Facebook pagina combineren met een link naar je website, of een link onder je nieuwste Instagram post plaatsen. Dat levert ook nog eens extra verkeer naar je website op – zeker als deze posts ook nog eens worden gedeeld! Zorg er echter wel voor dat de content waarin wordt gelinkt voldoende waardevol is. Als je tekst niet interessant is, of je foto niet mooi is, is de kans immers klein dat je volgers op de link zullen klikken of de post zullen delen.

De populairste social media kanalen van dit moment


Welke social media kanalen kun je eigenlijk het beste gebruiken? Facebook wordt al jarenlang ontzettend veel gebruikt. We zien echter wel dat er de laatste tijd een verschuiving plaatsvindt: Facebook wordt steeds minder gebruikt door jongeren, en krijgt een steeds ouder publiek. Heb je je juiste een jongere doelgroep? In dat geval zouden we je aanraden om je te richten op Instagram en YouTube. Het voordeel van deze kanalen is dat deze platforms veel verschillende doelgroepen aantrekken – van muziekliefhebbers tot studenten en van jongeren die geïnteresseerd zijn in make-up tot gamers. Naast jongeren worden deze social media platformen overigens ook veel door oudere groepen gebruikt. Ook het relatief nieuwe platform TikTok is erg in trek bij de jongere generaties. Dit social media netwerk heeft op dit moment al een paar miljoen gebruikers in Nederland, en dit aantal steeg het afgelopen jaar explosief.

2. Schrijf en verspreid een artikel

Eerder hadden we het al over het schrijven van een gastblog. Het nadeel van deze methode is dat je hierbij eerst een relevante blog moet vinden die je artikel wil publiceren. Daar kan heel wat tijd in gaan zitten – zeker als je op deze manier meerdere backlinks wil verzamelen en dus voor meerdere blogs wilt gaan schrijven. Heb je die tijd niet? Het is ook mogelijk om zelf een artikel te verspreiden. Er zijn namelijk heel wat websites die artikelen verzamelen. Op deze websites kun je zelf een artikel uploaden – met daarin een linkje naar je website natuurlijk! Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op de website www.artikelplanner.nl, of op www.kennisdelen.com. Doe dit echter niet te vaak – als je te veel backlinks van één website hebt, is de kans namelijk groot dat Google dit als ‘onnatuurlijk’ zal zien.

3. Plaats een backlink op een startpagina

De startpagina – ken je hem nog? Dit is een webpagina met een grote verzameling aan links. Door deze webpagina als de startpagina van je internetbrowser in te stellen, heb je aan het begin van een internetsessie meteen een groot aantal handige links bij de hand. Er bestaan verschillende soorten startpagina’s – misschien heeft jouw vakgebied er ook wel een! Je link op een startpagina zetten is echter niet altijd even eenvoudig. Je kunt bij de meeste startpagina’s gemakkelijk een verzoek indienen, maar deze verzoeken worden in de meeste gevallen afgewezen. Dat is natuurlijk ook wel logisch – als de beheerder van een startpagina elk verzoek zou accepteren, zouden er in no time honderden of zelfs duizenden links op de startpagina staan. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Het is echter zeker de moeite waard om een verzoek in te dienen. Als dit verzoek wordt geaccepteerd, genereer je namelijk niet alleen extra backlinks, maar ook nog eens een hoop verkeer. Bestaat er nog geen startpagina voor je eigen vakgebied? Misschien is het starten van je eigen startpagina dan wel het overwegen waard.

Het onderhouden van backlinkprofiel

Heb je een aantal backlinks verzameld? Helaas is het nog geen tijd om achterover te leunen. Een backlinkprofiel moet namelijk ook van tijd tot tijd onderhouden worden. Wij vertellen je hoe dat in zijn werk gaat.

  • Eén ding is zeker: het genereren van backlinks kost heel wat tijd en moeite. Als je eenmaal een mooi aantal backlinks hebt verzameld, is het dan ook belangrijk om te voorkomen dat je deze weer kwijtraakt. Een backlink kan namelijk na verloop van tijd ineffectief worden. Stel bijvoorbeeld dat een andere website naar jouw contactpagina linkt. Als je vervolgens de URL van je contactpagina aanpast, werkt de backlink niet meer. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Zorg er dus voor dat je – bij een eventuele reorganisatie van je website – de URL’s van je pagina’s hetzelfde houdt. Moet de URL écht veranderd worden en heb je geen andere keuze? Neem dan contact op met de websitebeheerder die de backlink heeft geplaatst en vraag hem of haar om deze backlink te updaten met de nieuwe URL.
  • We zagen eerder al dat alleen kwalitatieve backlinks een positieve invloed op je SEO score hebben. Het is daarom niet slim om backlinks te kopen. Soms kan er echter tegen jouw wil een backlink van slechte kwaliteit (ook wel een toxic backlink genoemd) worden geplaatst. Om te voorkomen dat dit je SEO score naar beneden haalt, is het belangrijk om dit soort backlinks tijdig te verwijderen. Om die reden zul je je backlinkprofiel af en toe moeten controleren. Gelukkig hoef je dat niet handmatig te doen: er zijn tal van handige tools die je hierbij helpen. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje bij SEO Spyglass, SEMRUSH of Moz Open Site Explorer.

Neem ook eens de rest van je SEO strategie onder de loep

Eerder in dit artikel gaven we al aan dat Google van verschillende factoren gebruikmaakt om te bepalen hoe hoog of hoe laag een website in de zoekresultaten moet worden getoond. Linkbuilding is slechts één van deze factoren. Het optimaliseren van de linkbuilding is daardoor een essentieel onderdeel van elke SEO strategie, maar is op zichzelf helaas niet voldoende voor een hoge SEO ranking. Naast de linkbuilding zullen ook de technische aspecten van de website geoptimaliseerd moeten worden. Ook de content op de website moet SEO proof zullen worden gemaakt. Weet je niet hoe je dit aan moet pakken? Om je alvast op weg te helpen, hebben we een aantal handige tips and tricks voor je op een rijtje gezet.

Optimaliseer de technische aspecten van je website

 

 

1. Test en verbeter de snelheid van je website

De laadsnelheid van je website is een belangrijke factor bij het bepalen van je SEO ranking. Het is dan ook belangrijk om deze snelheid zoveel mogelijk te optimaliseren. We raden je dan ook aan om je snelheid uitgebreid te testen. Op het internet zijn hier diverse gratis tools voor te vinden, bijvoorbeeld de Pingdom Website Speed Test. Laat je snelheid te wensen over? Website caching is een goede manier om de snelheid te verbeteren. Ook op het gebied van hosting is vaak nog veel winst te behalen.

2. Maak je website mobielvriendelijk(er)

Bij het bepalen van je positie in de zoekresultaten bekijkt Google ook of je website geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten. Hierbij is niet alleen de mobiele laadtijd van belang, maar bijvoorbeeld ook de mobiele lay-out. Weet je niet hoe je je website mobielvriendelijk(er) kunt maken? In dat geval is het wellicht een goed idee om een professional in te schakelen.

3. Neem je sitemap onder handen

Heb je je ooit afgevraagd hoe websites in Google terechtkomen? Dit gebeurt via crawlers. Dit zijn, simpel gezegd, geautomatiseerde programmaatjes die het internet doorzoeken en nieuwe webpagina’s aan Google toevoegen. Bij het doorzoeken van het internet bewegen deze crawlers zich van pagina naar pagina. Je kunt deze crawlers een handje helpen door een sitemap in te dienen bij Google Search Console. Dit is een overzicht van alle webpagina’s op je website. Zo weet je zeker dat al je webpagina’s onmiddellijk in de Google zoekresultaten zichtbaar zullen zijn.

Optimaliseer je content

 

1. Zorg voor waardevolle content

Google heeft maar één doel: de gebruiker voorzien van kwalitatieve content. Een webpagina vol reclame zal dan ook niet snel bovenaan de Google zoekresultaten terechtkomen. Het is belangrijk om in plaats daarvan waardevolle content te creëren, bijvoorbeeld content die je doelgroep informeert of amuseert. Dat zorgt niet alleen voor een betere SEO score, maar ook voor binding met je doelgroep. Ook versterkt dit je naamsbekendheid en je autoriteit binnen de branche. Een beetje reclame hier en daar is natuurlijk geen probleem, maar zorg ervoor dat een overvloed aan promotieteksten wordt voorkomen.

2. Verwerk relevante zoekwoorden in je content

Welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep op Google? Dit zijn de zoekwoorden waar je je op moet focussen. Als je bij deze zoekwoorden bovenaan staat, is de kans immers groot dat je doelgroep een bezoekje brengt op je website – en dit is de groep die waarschijnlijk het snelst overgaat tot conversie. Een goede manier om dit te bereiken is door deze zoekwoorden in de teksten op je website te verwerken. Gebruik deze zoekwoorden echter ook weer niet té veel – in dat geval ziet Google deze pagina’s niet langer als kwalitatieve content. Dit wordt ook wel keyword stuffing genoemd. Het is daarom belangrijk om als vuistregel een keyword density van 1 à 2% aan te houden. Dit betekent dat 1 à 2% van het totale woordenaantal uit een bepaald zoekwoord mag bestaan.

Haal alles uit je website met het team van Intelligent Online

Op deze pagina hebben we een aantal manieren genoemd om je SEO positie te verhogen – van het generen van backlinks tot het optimaliseren van de laadsnelheid van je webpagina’s. Er zijn echter nog veel meer manieren om je SEO ranking een boost te geven. Wist je bijvoorbeeld dat het belangrijk is om een Error 404 pagina aan te maken? Of om duplicate content te verwijderen? De online marketing specialisten van Intelligent Online vertellen je hier graag meer over. Lijkt het je leuk om eens met ons in gesprek te gaan? Neem dan gerust contact met ons op. Je kunt ons bereiken via +31 30 3070 322 of [email protected]

What we do

Wat wij doen:

Wij hebben het altijd over groeien omdat onze klanten dat ook vaak willen. Dit zeggen we niet zomaar. We richten ons specifiek op 3 zaken en in onderstaande volgorde, naast de stappen zie je de media kanalen staan die erbij horen:

Stap 1: Meer klanten genereren uit je huidige website activiteiten. (Usability)

Stap 2: Als alles goed staat meer verkeer genereren naar je website (SEO & SEA)

Stap 3: Deze bezoekers vasthouden en converteren naar klanten (marketing automation & social media)

Google “see, think, do care” model.

Jij weet alles over je markt en over je klanten. Wij weten hoe je meer omzet haalt uit je digitale marketing activiteiten. We doen dit volgens het bekende model van Google “see, think, do care” model.

Heb jij ook wel eens het gevoel:

  • Dat je website niet helemaal gebruiksvriendelijk en zoekmachinevriendelijk is?
  • Je webdesigner niet zo snel reageert als je zou willen
  • Niet helemaal goed vindbaar te zijn in de organische resultaten van Google
  • Te veel betaald voor Google Adwords
  • Dat je geen leads of sales haalt uit social media?

Wanneer je één van de bovenstaande vragen met “ja” beantwoord heeft het al zin om contact op te nemen met Intelligent Online. Het is onze passie om op bovenstaande zaken te excelleren.

A: See: Hier zorg je ervoor dat mensen je product zien en onthouden. SEO en Social Media werken hier goed

I: Think: Zorg ervoor dat mensen je product begrijpen en zorg ervoor dat ze jouw merk willen. Hiervoor werken SEO, Google Adwords en Social Media goed

D: Do: Verander het gedrag van mensen en zorg dat ze converteren. In de “do” fase Googled men vaak maar het is van cruciaal belang dat hier je website goed functioneert. Het is heel jammer als je veel verkeer trekt met 0 conversie.

A: Care: Zorg ervoor dat je bestaande klanten meer converteren (retentie) en zorg ervoor dat ze je product promoten. Hiervoor is marketing automation uitstekend geschikt

Client
Client
Client
Client
Client
Client

Feeback van onze klanten

Wij werken al bijna een jaar met veel tevredenheid samen en onze website blijft maar klimmen in de zoekresultaten! Ook vielen de kosten reuze mee ten opzichte van de baten.

Author logo

Casper Verhoog

Directeur - Super Seat

We doen al jarenlang zaken met Intelligent Online. Wat mij goed bevalt is de persoonlijke aanpak. Intelligent Online is altijd bereikbaar. Daarnaast maken ze ons goed inzichtelijk welke werkzaamheden zijn gedaan en welke resultaten dat heeft gehad.

Author logo

Manager

Jawasport B.V.

Dankzij een leuke en goede samenwerking hebben we gedurende de samenwerking veel meer verkeer richting onze website gekregen. Dit heeft ons meer verkopen opgeleverd. Ik kan u Intelligent Online ten zeerste aanraden.

Author logo

Peter Regterschot-

Eigenaar Mijnnaaiattelier.nl

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online

Intelligent Online

for better traffic and design

Intelligent Online is gespecialiseerd in het vindbaar maken van websites voor het midden en klein bedrijf. De onderneming is opgericht door twee ervaren online marketeers. Met onze dienst Intelligent Marketing worden online kanalen slim gecombineerd om het optimale rendement te halen! Naast online marketing kijken we graag met u op website niveau, immers, uw winkel moet goed functioneren als u online reclame gaat maken!

Bij ons vindt u deze disciplines onder één dak, we gaan samen met u voor een optimaal resultaat. Intelligent Online is dé partner voor de drukke MKB’er met groei ambities.

Uiteraard kunt u de diensten ook los afnemen. U kunt onder andere: Adwords uitbesteden (bekijk hier onze Adwords Pakketten) SEO optimalisatie uitbesteden (bekijk hier onze SEO Pakketten) Adverteren op Facebook

Advies op maat

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?