De groeipartner voor het MKB.

Ben jij toe aan de volgende stap?

>150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Een bericht promoten op Facebook in 4 stappen

Als je een bericht op je Facebook bedrijfspagina plaatst, wil je uiteraard dat zoveel mogelijk mensen dit bericht lezen, liken en delen. Dat levert immers naamsbekendheid en nieuwe klanten op! Helaas krijgen niet al jouw volgers je Facebook berichten te zien: het Facebook algoritme toont jouw posts maar aan een klein deel van je volgers. Gelukkig is er een manier om het bereik van je Facebook berichten te vergroten. Door je Facebook berichten te promoten, zorg je ervoor dat je berichten frequenter worden getoond en in de nieuwsfeed van een groter publiek verschijnen. Hoe vaak en aan hoeveel mensen je berichten worden getoond, is afhankelijk van je budget. Heb je een goed Facebook bericht geschreven wat je graag een duwtje in de rug wil geven? Een bericht promoten op Facebook doe je zo.

  • Stap 1: Ga naar je Facebook bedrijfspagina en kies het bericht dat je wilt promoten.
  • Stap 2: Onderaan het bericht staat een blauwe knop met ‘bericht promoten.’ Klik op deze knop om.
  • Stap 3: In het volgende scherm vraagt Facebook naar je target- en budgetopties. Allereerst moet je hier je doelgroep selecteren. Welke personen wil je met jouw gepromote bericht bereiken? Ook dien je hier je budget in te vullen. Maak je geen zorgen: Facebook gaat in geen enkel geval over je budget heen! Ten slotte moet je hier de looptijd van de promotie aangeven.
  • Stap 4: Klik op ‘promoten’ en leun lekker achterover. Laat die likes en comments maar komen!

De voor- en nadelen van een bericht promoten op Facebook

Een bericht promoten op Facebook heeft een groot voordeel: je bericht wordt vaker getoond en verschijnt op de feed van een groter publiek. Dit leidt tot meer engagement. Ook is dit een goede manier om personen die je onderneming nog niet kennen kennis te laten maken met je bedrijf. Een ander voordeel van een bericht promoten op Facebook is dat dit weinig tijd en moeite kost. Een bericht promoten op Facebook heeft helaas echter ook een aantal nadelen. Allereerst kun je slechts uit een beperkt aantal doelgroepen kiezen. Zo kun je meestal enkel een doelgroep selecteren op basis van leeftijd, geslacht en woonplaats. Een tweede nadeel van een bericht promoten via Facebook is dat je geen invloed hebt op het uiterlijk van je bericht. Bovendien kun je je bericht niet tussentijds aanpassen. Als je per ongeluk een typfoutje hebt gemaakt, zal dit dus door velen worden gezien.

Een goed alternatief: adverteren op Facebook

Een bericht promoten op Facebook is niet de enige manier om je onderneming onder de aandacht te brengen: het is ook mogelijk om te adverteren op Facebook. Hoewel dit meer tijd kost dan het promoten van een bericht, biedt adverteren op Facebook meer mogelijkheden. Zo kun je je doelgroep nauwkeuriger bepalen en kun je aangeven wat je met deze advertentie wil bereiken. Wil je vooral meer likes? Of wil je ervoor zorgen dat mensen doorklikken naar je website? Facebook optimaliseert je advertentie aan de hand van jouw doelstelling. Een ander voordeel is dat Facebook de effectiviteit van je advertentiecampagne meet. Zo leer je beetje bij beetje wat wel en niet werkt. Ten slotte is adverteren op Facebook relatief goedkoper dan het promoten van een bericht. Een bericht promoten op Facebook kost namelijk minimaal €2 per dag, terwijl adverteren op Facebook met elk budget mogelijk is.

Social media: dé perfecte plek om naamsbekendheid en leads te genereren

Met zo’n 2,7 miljard actieve gebruikers is Facebook tegenwoordig niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Dit platform wordt onder andere gebruikt om berichtjes te sturen, foto’s en video’s te delen en het nieuws te volgen. Eén ding is zeker: er wordt veel tijd op Facebook besteedt! Dat maakt Facebook dé perfecte plek om je onderneming te promoten. Door een Facebook bedrijfspagina aan te maken kun je je (potentiële) klanten informeren over je onderneming en je nieuwste producten en/of diensten. Ook kun je je volgers een kijkje achter de schermen geven en hun vragen beantwoorden. Facebook is echter niet het enige social medianetwerk dat van pas kan komen bij het promoten van je onderneming: ook platformen als Instagram, Twitter en LinkedIn kunnen hiervoor worden gebruikt. Welke social mediakanalen voor jouw onderneming interessant zijn, ligt vooral aan je doelgroep en aan welke social mediakanalen zij het meest gebruiken. Bestaat jouw doelgroep voornamelijk uit tieners? In dat geval zal adverteren op Instagram of adverteren op Twitter waarschijnlijk meer opleveren dan adverteren op LinkedIn. Richt je je vooral tot ondernemers of werkzoekenden? In dat geval raden we je aan om een LinkedIn bedrijfspagina aan te maken.

Adverteren op LinkedIn, Facebook, Instagram en/of Twitter met Intelligent Online

Wil je graag een bericht promoten op Facebook, maar weet je niet zeker hoe je dit het beste aan kunt pakken? Of heb je een vraag over adverteren op Instagram? Intelligent Online voorziet je graag van advies. Heb je naast het runnen van je onderneming weinig tijd om je bezig te houden met social media marketing? Je kunt er ook voor kiezen om je gehele social media uit te besteden aan Intelligent Online. Wij nemen deze last graag van je schouders! Heb je interesse in een samenwerking? Bel ons gerust eens op of stuur ons een mailtje.

What we do

Wat wij doen:

Wij hebben het altijd over groeien omdat onze klanten dat ook vaak willen. Dit zeggen we niet zomaar. We richten ons specifiek op 3 zaken en in onderstaande volgorde, naast de stappen zie je de media kanalen staan die erbij horen:

Stap 1: Meer klanten genereren uit je huidige website activiteiten. (Usability)

Stap 2: Als alles goed staat meer verkeer genereren naar je website (SEO & SEA)

Stap 3: Deze bezoekers vasthouden en converteren naar klanten (marketing automation & social media)

Google “see, think, do care” model.

Jij weet alles over je markt en over je klanten. Wij weten hoe je meer omzet haalt uit je digitale marketing activiteiten. We doen dit volgens het bekende model van Google “see, think, do care” model.

Heb jij ook wel eens het gevoel:

  • Dat je website niet helemaal gebruiksvriendelijk en zoekmachinevriendelijk is?
  • Je webdesigner niet zo snel reageert als je zou willen
  • Niet helemaal goed vindbaar te zijn in de organische resultaten van Google
  • Te veel betaald voor Google Adwords
  • Dat je geen leads of sales haalt uit social media?

Wanneer je één van de bovenstaande vragen met “ja” beantwoord heeft het al zin om contact op te nemen met Intelligent Online. Het is onze passie om op bovenstaande zaken te excelleren.

A: See: Hier zorg je ervoor dat mensen je product zien en onthouden. SEO en Social Media werken hier goed

I: Think: Zorg ervoor dat mensen je product begrijpen en zorg ervoor dat ze jouw merk willen. Hiervoor werken SEO, Google Adwords en Social Media goed

D: Do: Verander het gedrag van mensen en zorg dat ze converteren. In de “do” fase Googled men vaak maar het is van cruciaal belang dat hier je website goed functioneert. Het is heel jammer als je veel verkeer trekt met 0 conversie.

A: Care: Zorg ervoor dat je bestaande klanten meer converteren (retentie) en zorg ervoor dat ze je product promoten. Hiervoor is marketing automation uitstekend geschikt

Client
Client
Client
Client
Client
Client

Feeback van onze klanten

Wij werken al bijna een jaar met veel tevredenheid samen en onze website blijft maar klimmen in de zoekresultaten! Ook vielen de kosten reuze mee ten opzichte van de baten.

Author logo

Casper Verhoog

Directeur - Super Seat

We doen al jarenlang zaken met Intelligent Online. Wat mij goed bevalt is de persoonlijke aanpak. Intelligent Online is altijd bereikbaar. Daarnaast maken ze ons goed inzichtelijk welke werkzaamheden zijn gedaan en welke resultaten dat heeft gehad.

Author logo

Manager

Jawasport B.V.

Dankzij een leuke en goede samenwerking hebben we gedurende de samenwerking veel meer verkeer richting onze website gekregen. Dit heeft ons meer verkopen opgeleverd. Ik kan u Intelligent Online ten zeerste aanraden.

Author logo

Peter Regterschot-

Eigenaar Mijnnaaiattelier.nl

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online

Intelligent Online

for better traffic and design

Intelligent Online is gespecialiseerd in het vindbaar maken van websites voor het midden en klein bedrijf. De onderneming is opgericht door twee ervaren online marketeers. Met onze dienst Intelligent Marketing worden online kanalen slim gecombineerd om het optimale rendement te halen! Naast online marketing kijken we graag met u op website niveau, immers, uw winkel moet goed functioneren als u online reclame gaat maken!

Bij ons vindt u deze disciplines onder één dak, we gaan samen met u voor een optimaal resultaat. Intelligent Online is dé partner voor de drukke MKB’er met groei ambities.

Uiteraard kunt u de diensten ook los afnemen. U kunt onder andere: Adwords uitbesteden (bekijk hier onze Adwords Pakketten) SEO optimalisatie uitbesteden (bekijk hier onze SEO Pakketten) Adverteren op Facebook

Advies op maat

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?