Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.
Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

    Conversie Marketing

    Conversie marketing

    Conversie marketing, wat is dat eigenlijk?

    <meta name=”description” content=”Conversie marketing is essentieel wanneer je als bedrijf de bezoekers van jouw online bedrijf aan wil zetten tot actie. In dit artikel lees je alles over conversie marketing.”>

     

    In dit artikel bespreken we de betekenis van conversie marketing. Wanneer je in de wereld van online marketing werkzaam bent, weet je vast al wat de definitie van conversie marketing is. Wanneer je dit niet weet, of je geheugen even wil opfrissen, lees dan vooral verder. Simpelweg geeft de conversie van een website procentueel het aantal websitebezoekers aan dat tot actie over gaat, bijvoorbeeld het kopen van een product in een webshop of het afsluiten van een verzekering of telefoonabonnement. Het doel kan ok simpelweg zijn een formulier of vragenlijst in te vullen, of inschrijven voor een nieuwsbrief.

    Het nut van conversie marketing

    Je kunt je waarschijnlijk voorstellen dat conversie marketing een groot onderdeel uitmaakt van de online marketingbranche. Het doel van online marketing is uiteindelijk altijd om de (potentiële) klant tot actie aan te zetten. Door naar de conversie te kijken, kun je als bedrijf duidelijk inzicht krijgen in het percentage websitebezoekers dat daadwerkelijk besluit om jouw product te kopen of dienst te gebruiken. De bezoekersaantallen kunnen heel hoog liggen, maar wanneer het conversie-aantal laag is, dan komt er geen winst binnen.

    Een praktisch voorbeeld

    We nemen het voorbeeld van iemand met een eigen webshop. De conversie van de webshop is het percentage van zijn bezoekers dat een product in zijn webshop aanschaft. Stel elke maand heeft de eigenaar 10.000 bezoekers in zijn webshop, maar hij maakt slechts 10 verkopen per maand. Dan is de conversie van de webshop maar 0.1 procent. Dit is erg laag, de eigenaar doet er dan verstandig aan om te proberen om zijn conversie te verhogen.

    Als eigenaar van een webwinkel kun je je bezighouden met conversieoptimalisatie. Allereerst doe je onderzoek naar het gebruikelijke verkeer op de website, zodat je een representatief beeld krijgt van de bezoekers en kopers. Vervolgens ga je middels ‘trial and error’ aan de slag, om erachter te komen welke veranderingen in op jouw website de conversie verhogen. Je verandert eerst één aspect van je website, en doet vervolgens een meting naar de verkoopaantallen. Is de conversie hoger? Dan maak je de verandering definitief. Wanneer de conversie echter omlaaggaat, dan verander je de website terug naar het originele format en pas je een ander onderdeel van de website aan. Door op deze manier te werk te gaan ben je altijd up-to-date en zorg je voor de maximale conversieoptimalisatie.

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?