Facebook Adverteren Uitbesteden

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

wilt weten hoe uw website het doet binnen de zoekresultaten. Met behulp van de SEO scan krijgt u een heldere analyse.

Naast de SEO campagne van Intelligent Online krijgt u gratis Adwords budget! Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden.Naast de SEO campagne van Intelligent Online krijgt u gratis Adwords budget! Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden.

>150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Doelgroep is actief op Facebook

Allereerst; Facebook is een sociaal netwerk waarvan liefst 7,6 miljoen Nederlanders elke dag opnieuw gebruik maken. Wereldwijd heeft Facebook zelfs 2.300.000.000 actieve gebruikers. Daarmee is het meteen ook het meest gebruikte social media platform. En nog steeds groeit het aantal mensen dat gebruik maakt van dit platform. In ons land is het aantal gebruikers stabiel. Wel kiezen jongeren minimaal net zo vaak voor Instagram tegenwoordig. Met dergelijke cijfers is de kans dat ook jouw doelgroep actief is op Facebook natuurlijk levensgroot. Of zeg maar gerust: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Het is dan ook niet zo gek dat steeds meer bedrijven juist Facebook gebruiken en profiteren van de kracht van sociale media marketing en Facebook adverteren in het bijzonder ontdekken. Zeker ook in de wetenschap dat social media maketing al lang niet meer uit ons dagelijkse leven weg te denken is.

Adwords img

Vanuit je Facebook bedrijfsaccount

Adverteren via Facebook is een van de meest populaire vormen van online adverteren geworden ondertussen. Zeker vanwege het teruglopen van het gratis – ook wel organische- resultaat, kiezen meer en meer bedrijven voor Facebook adverteren. De ondernemer die zoekmachine adverteren gewend is, zal even moeten wennen. Nu namelijk komen de advertenties in het social media platform niet op een vaste plek bovenaan te staan. De advertenties krijgen nu een plaats tussen de reguliere updates en resultaten, ergens in het overzicht. Advertenties op Facebook herken je aan de toevoeging ‘gesponsord’, onder de naam van de pagina. Vanuit je Facebook bedrijfspagina heb je diverse opties om bijvoorbeeld een update te sponsoren en reclame op Facebook te maken voor jouw product of dienst. Je kunt dit allemaal prima vanuit je Facebook bedrijfsaccount doen. Je maakt een bedrijfsaccount aan door je eerst aan te melden op je privé account.  Vervolgens ga je naar Facebook.com/pages en nu kun jij je pagina maken.

Nu is het nog een peulenschilletje om een update te sponsoren en op die manier reclame te maken op Facebook. Een specialist hoef je niet te zijn, ervoor doorgeleerd hebben is evenmin noodzakelijk. Let wel op de kosten, want het gaat weliswaar allemaal erg eenvoudig, het kost je wel geld. Die kosten kunnen best oplopen naarmate je meer geld besteedt en aan de andere kant kennis kunde of tijd mist om de ingezette campagne te optimaliseren, te perfectioneren dus. Facebook adverteren uitbesteden is wellicht beter. Intelligent Online is gespecialiseerd in onder meer social media adverteren en geldt als Facebook specialist bij uitstek.  Voorbeeld; Intelligent Online zal als je besloten hebt Facebook adverteren uit te besteden om updates niet vanuit de bedrijfspagina sponsoren. Je kunt wel op de knop drukken die je in beeld ziet verschijnen op de tijdlijn van je bedrijf, maar wil je echt goed aan targeting doen, dan het is beter om vanuit het advertentieaccount te werken in het platform voor social media. Dan namelijk, worden jouw advertenties op verschillende plaatsen binnen Facebook getoond. Vanuit jouw advertentie account kun je ervoor kiezen om de advertentie overal te plaatsen, je kunt nu echter ook voor bepaalde plaatsingen kiezen. Zie hier; het verschil tussen de specialist en jij als ondernemer. Het verschil ook tussen een mooi rendement en een uitstekend rendement. Facebook adverteren uitbesteden is als drukbezet ondernemer het beste wat je kunt doen.

Adwords img

Facebook biedt tal van verschillende advertentiemogelijkheden

Binnen Facebook is het prima mogelijk om meerdere vormen van advertentiecampagnes te bouwen en te gebruiken. De advertentie opties zijn ontzettend groot. Afhankelijk van het doel dat jij als onderneming hebt, kies je die vorm die het best bij de Facebook reclame past. Afhankelijk van de doelstellingen zijn ook de kosten die je met Facebook adverteren maakt. Zaak dus om altijd precies voor ogen te hebben welk doel je nou precies nastreeft. Zoals bij vrijwel alle vormen van digitale marketing wordt gestart met een analyse. Je gaat dan kijken wat nu precies je doelgroep is, welke boodschappen zet jij precies in om je doelgroep op de goede manier te bereiken en met welke kanalen wil je dat gaan doen? Het wil nog wel eens gebeuren dat ondernemers eerst aan de slag gaan met de advertentiemogelijkheid die Facebook heeft. Pas later komen ze er achter dat er geen doelstelling is bepaald. Zo kan Facebook adverteren een negatieve bijdrage leveren aan jouw bedrijf en creëer je dus een averechts effect. Begin dus met de formulering van je doelstelling. Als je besluit te kiezen voor Facebook adverteren uitbesteden, dan zullen dergelijke missers niet aan de orde zijn uiteraard.

Adwords img

Leads genereren en aan bekendheid winnen

Kijk je naar Facebook, dan heb je verschillende opties en diverse mogelijkheden om te adverteren. Dit zijn specifiek bekendheid, bereik, verkeer, betrokkenheid, app-installaties, videoweergaven, leads genereren, chatberichten en conversies, verkopen uit catalogus en winkelverkeer. De eerste optie, bekendheid creëren voor jouw merk, betekent niets anders dan dat je doelgroep moet weten dat jij er bent. In de eerste fase van de klantreis wil je vooral bewustwording en bekendheid creëren voor jouw merk. Als jij jouw doelgroep bekend wilt maken met jouw merk, dan is het goed om te beginnen met de campagne ‘merkbekendheid’ doelstelling. Zelfs de grotere merken kiezen voor de instelling ‘merkbekendheid’. Spotify bijvoorbeeld, promoot op deze manier de playlist en wil die zo bekendheid geven. Spotify doet dat op een speciale manier door gebruik te maken van creatieve video’s of een quiz. Dat doen ze niet omdat ze dat zelf leuk vinden, dat doen ze om de aandacht te krijgen. Natuurlijk is het daarna heel leuk als mensen de app van Spotify downloaden en een betaald account nemen, het was niet direct de insteek van deze reclameboodschap. Om er achter te komen wat goed werkt om jouw betrokkenheid en bewustwording rondom je merk, is het altijd verstandig verschillende soorten advertenties en divers retargeting functies uit te proberen. Kijken dus welke als beste werkt.

Adwords img

Volgens een bepaalde strategie

Een insteek om voor Facebook adverteren te kiezen kan ook het genereren van bereik zijn. Wil je bijvoorbeeld bepaalde nieuwe producten of diensten en meteen ook je gewijzigde openingstijden aan de buitenwereld laten zien, dan kun je kiezen voor de optie ‘bereik genererende campagne’. Met een dergelijke campagne bereik je een zo groot mogelijke doelgroep. Hoe beter dus je mensen weet te bereiken, hoe beter ook de achterliggende doelstelling van de campagne is. Online adverteren doe je als ondernemer nooit zomaar, dat doe je met een bepaald doel voor ogen. Dat doel kan er op gericht zijn om ervoor te zorgen dat er een specifieke actie komt bij mensen die jouw advertentie zien om op deze wijze bijvoorbeeld leads te genereren. Andere doelstelling kan zijn de gebruikers van social media naar je website te leiden, of naar je app of je messenger te leiden Dit kan door ‘verkeer’ aan te vinken. Wat je kunt doen is een product of dienst aanbieden, waarbij gebruikers van social media op een button te klikken met daarop ‘meer info’. Je kunt zelfs met behulp van een video proberen nieuwe medewerkers te werven, die dan weer op jouw website de informatie over de vacature tot zich kunnen nemen en daar eveneens een formulier in kunnen vullen.

Adwords img

Meer verkeer op je website

Ondernemers hebben de neiging snel met de vraag ‘wat kost dat’ te komen. Bij een campagne op Facebook zou je dit eigenlijk niet moeten doen. Met behulp van Facebook verdient de investering zich terug in specifiek je naamsbekendheid. Vaak zie je dat na een campagne op Facebook er meer verkeer op je website is. Dat mensen je dus ineens weten te vinden, terwijl ze dus je Facebook advertentie gezien hebben en zo op je website uit zijn gekomen. Adverteren op Facebook kan op heel veel verschillende manieren, Idealiter wil je uit elke vorm het maximale halen, Facebook adverteren uitbesteden is dan het beste wat je kunt doen. Intelligent Online geldt als specialist op dit gebied.

Genereer sales gekwalificeerde leads

Facebook adverteren is nadrukkelijk bedoeld om leads te genereren, iets dat prima kan met een leads ad campagne.  Je kunt via Facebook uitstekend sales gekwalificeerde leads genereren, onder meer in de vorm va e-mailadressen van mensen die interesse hebben in jouw merk of jouw bedrijf. Deze manier van adverteren wordt ook wel een lead ad Facebook advertising campagne genoemd. Je zet dan dus binnen het platform nadrukkelijk in op mensen die eventueel contact met je op kunnen nemen. Wat je doet is een formulier van Facebook koppelen aan jouw advertentie. Het formulier vouwt uit wanneer er op je advertentie geklikt wordt. De gegevens kunnen automatisch voorgeladen worden wanneer mensen dit in hun profiel hebben staan. Het kan echter ook binnen het CRM dat jij toepast. Er is vanuit verschillende CRM systemen, dan kun je denken aan HubSpot CRM,  een koppeling te maken met Facebook. Op die manier heb jij de verzamelde gegevens niet alleen meer in Facebook opgeslagen staan, maar meteen ook in het CRM dat jij toepast. Met de gegevens binnen het CRM kun je onder meer een marketing automation e-mail flow opbouwen. Vervolgens kan je salesteam er mee aan de slag. Als je besluit te kiezen voor een lead ad campagne geldt dat de kosten van adverteren wat hoger liggen dan andere campagnes op Facebook. Het is daarom altijd belangrijk om eerst voor jouw bedrijf te berekenen hoeveel een nieuwe klant je mag gaan kosten.

Adwords img

Krijg je de consument zo ver een aankoop te doen?

Ook als je een moeilijker product of dienst aan wilt bieden kan Facebook echt iets voor je betekenen. Ook ‘chatgesprekken’  kan namelijk een doelstelling zijn als je via Facebook gaat adverteren. Jouw doelgroep kan dan via Messenger contact met jou zoeken. Daar kun je de doelgroep van meer informatie voorzien en die op een inbound manier van voeding voorzien, iets dat ook wel nurturen genoemd wordt. Doel is natuurlijk om te proberen de consument zo ver te krijgen een aankoop van een product of dienst te doen.

Gebruik Facebook Pixel om conversies bij te houden

Wat ook al een interessante optie is, is gebruik maken van Facebook Pixel als conversies bijhouden je specifieke doelstelling is. Je kunt via Facebook de doelgroep betrekkelijk eenvoudig doorsturen naar een bepaalde andere pagina. Op die pagina kunnen ze vervolgens extra informatie inwinnen en kunnen ze ook meteen het product of dienst van je afnemen. Contact opnemen is uiteraard ook een optie. De conversies blijven meetbaar vanuit Facebook. Dit gebeurt niet alleen als de doelstelling ‘conversies bijhouden’   gekozen wordt, de gegevens blijven ook meetbaar met Facebook Pixel. Voor webshops en B2C bedrijven kun je via Facebook ook prima de verkoop uit catalogus stimuleren. Het maakt dan niet uit of je on- of offline je producten probeert te verkopen. Kies je voor de ‘verkoop uit catalogus’ doelstelling, dan worden er advertenties gemaakt die geheel automatisch producten uit je catalogus weergeven gebaseerd op jouw doelgroep. Kies je deze doelstelling, maak dan een catalogus aan in de ‘catalog manager’ van Facebook. Vervolgens kies je de categorie die aansluit bij jouw bedrijf in de vorm van onder meer E-commerce, reizen, vastgoed en auto.

Facebook adverteren uitbesteden

Je kunt met Facebook adverteren ook het winkelverkeer verhogen, iets waarover de specialist jou als je Facebook adverteren besluit uit te besteden, je alles kan vertellen. Door te kiezen voor de doelstelling ‘winkelverkeer’ kun je campagnes maken die mensen op een bepaalde locatie benaderen. Deze optie is zeker geschikt als jij meerdere fysieke winkels of restaurants hebt. Door op deze manier te adverteren is het mogelijk om reclame op Facebook te gebruiken om de doelgroep naar de dichtstbijzijnde locatie van jouw bedrijf te leiden.

Target op basis van locatie, geslacht en leeftijd

Kijken we naar adverteren op Facebook, dat zit die kracht met name in de targeting. Gebruik je Google Ads, dan gebruik je vaak verschillende doelgroepen. Voer je een Google Ads campagne, dan heb je te maken met zaken als RSLA, vergelijkbare doelgroepen, in market doelgroepen, klantmatch en kun je targeten op verschillende demografische kenmerken. Van deze opties maken ook Facebook advertenties gebruik, opties die je doelgroep segmentatie noemt. Ga je adverteren op Facebook, dan kun jij de targeting op basis van locaties, geslacht, leeftijd, talen en connecties inrichten. Bij connecties denk je uiteraard aan de connectie met een pagina, een applicatie of een evenement. Je kunt ook de aangepaste doelgroepen binnen het social media platform gebruiken; bijvoorbeeld het in kaart brengen van bezoekers op jouw website door gebruik te maken van Facebook Pixel, doelgroepen met bepaalde interesses of functies.

Geavanceerde en innovatieve advertentieblokken

Omdat je de targeting zelf specifiek in kunt richten, kun je gelijk ook de reclame op Facebook gericht gebruiken. Daardoor is het een van de meest effectieve vormen van adverteren, en dat beslist niet alleen voor B2C bedrijven die producten of diensten willen verkopen. Zeker ook B2B bedrijven kunnen profijt hebben van Facebook adverteren. Alle doelstellingen met uitzondering van de ‘winkelverkopen’ doelstelling van Facebook zijn speciaal gericht op zowel de B2B als B2C bedrijven. Het is ondertussen bij iedereen bekend dat Facebook je de meest

Facebook zoekt een nieuwe doelgroep

We noemden het net al, lookalike audiences. Lookalike audiences zijn doelgroepen die door Facebook aangemaakt kunnen worden, volledig gebaseerd op vergelijking. Op basis van jouw input zoekt Facebook naar een volledig nieuwe doelgroep die lijkt op de voor jou beste klanten. Zo is het prima mogelijk om een lijst met daarop de meest gewaardeerde klanten vanuit CRM up te loaden in Facebook. Vervolgens gaat de technologie voor je op zoek naar vergelijkbare gebruikers. Dit gebeurt op basis van data. Heel erg nauwkeurig is dit overigens niet. Facebook is in vergelijking met andere platformen minder zakelijk, zeker afgezet tegen bijvoorbeeld LinkedIn. Een lookalike audience komt vaak tot stand op basis van bekende e-mailadressen die vanuit je CRM komen. Veel gebruikers van Facebook loggen namelijk met hun eigen e-mailadres in. Daardoor kan dus niet altijd een match met jouw doelgroep gemaakt worden, omdat er dus geen gebruik gemaakt wordt van zakelijke e-mailadressen.
Adwords img

Zonder aankoop of contactaanvraag

Via een advertentie op Facebook kun je een mooie doelgroep bereiken. Van die doelgroep zal een bepaald percentage daadwerkelijk doorklikken naar je website. Vanuit die groep doet daarna weer een klein percentage een aankoop of bijvoorbeeld een contactaanvraag op je website. Vraag is wat er dan met de grote groep mensen gebeurt die zonder aankoop en zonder contactaanvraag je website verlaat. En die groep laat je natuurlijk niet zomaar gaan. Door gebruik te maken van de Facebook remarketing campagne is het mogelijk deze mensen met een aangepaste doelgroep – gebaseerd op je Facebook Pixel- opnieuw benaderen. Door gebruik te maken van retargeting of remarketing kun je een behoorlijke stijging veroorzaken van het aantal leads, klanten en omzet. Nog mooier is het om deze remarketing te combineren met de remarketing die Google Ads gebruikt. Het is alleen daarom al belangrijk dat jij je Facebook inzet meetbaar maakt voor Facebook Pixel en dit te integreren op jouw website. Pixel gebruik je overigens niet alleen voor het opnieuw benaderen van de doelgroep, maar ook om te weten te komen waar jouw nieuwe klanten precies vandaan komen. Concreet ben je dus prima in staat om middels remarketing via Facebook dat je met een enigszins aangepaste boodschap de doelgroep opnieuw kunt benaderen. Je gebruikt dan niet ‘koop nu’ of ‘neem snel contact op’, maar spits jij je toe op die pagina die zij bezocht hebben. Ingewikkeld? Dat kan best zo zijn. Daarom is Facebook adverteren uitbesteden zo gek nog niet. Ga in gesprek met de specialisten van Intelligent Online om zo tot de beste oplossing wat betreft Facebook adverteren te komen.

Van FBX naar FAN

Voorheen was het overigens nog mogelijk om de retargeting Facebook exchange te gebruiken, ook bekend als FBX. FBX maakte het voor adverteerders mogelijk om hun eigen gegevens te gebruiken en real-time biedingen te plaatsen op het Facebook inventaris en dat tegelijk me targeting en remarketing segmenten van de bezoekers. Dit bereik bleek echter te beperkt – alleen voor desktop- en niet geschikt voor mobiele apparaten en mobiele weergaven. Facebook retargeting exchange is nu dus Facebook Audience Network, ook wel bekend als FAN. FAN maakt het voor adverteerders mogelijk te bieden op advertenties op desktop en mobiele sites binnen het Facebook netwerk. Daarbij inbegrepen zijn ook de sites die zich niet op het platform bevinden. Remarketing via Facebook is nu een stuk eenvoudiger, heel veel effectiever en meer op de doelgroep gericht. Hoewel veel ondernemers meteen wel al overtuigd zijn van de mogelijkheden die Facebook biedt, doemt bij deze groep altijd meteen een andere vraag op: wat gaat dit allemaal kosten?

Kosten en investeringen

Of het nou gaat om adverteren via Google Ads of over Facebook adverteren, altijd komt onherroepelijk de kosten vraag. Gezien de vele mogelijkheden die Facebook te bieden heeft en de verschillende manieren die jij zou kunnen gebruiken, is zo niet te zeggen wat Facebook adverteren je precies gaat kosten. Bovendien gaat de vraag verder. Want de kosten die je maakt zijn niet het meest interessant, maar wel wat je voor elke geïnvesteerde euro terugkrijgt. In euro’s en wat betreft naamsbekendheid. Je kunt de kosten verdelen via het bedrijfsaccount in het advertentiebeheer. Hier kun je kiezen uit verschillende opties. Zo is er looptijdbudget. In dat geval geef jij aan van wanneer tot wanneer een campagne moet lopen. Tussen de aanvang en het einde van die termijn ben je dus bereid een bepaald bedrag te betalen. Op Facebook kun je ook een dagbudget toepassen. Zo houd je de kosten die je maakt per dag in de hand en heb en houd je steeds duidelijkheid en overzicht. Facebook adverteren houdt zich in elk geval altijd aan jouw limiet, aan jouw budget. Er zijn meer platformen die werken met budgetten en limieten, maar daar aan het einde van de rit toch tot wel 20 procent overheen kunnen gaan.

Breng de kosten in kaart

Wat precies jouw kosten zullen zijn als je kiest voor Facebook adverteren, hangt sterk af van diverse factoren. Waar richt jij je specifiek op, heb je een grote doelgroep die je wilt bereiken en hoe vaak wil je ze bereiken. Pas als je antwoorden op deze vragen hebt, kan iets gezegd worden over de kosten die je gaat maken. Je kunt dan echter ook al prima iets zeggen over wat de investering je op zal gaan leveren. Vanuit je eigen advertentiebeheer kun je de kosten die je maakt voor Facebook adverteren prima in kaart brengen. Hier zie je namelijk per dag en maand alle kosten die jij op zakelijk gebied in Facebook gemaakt hebt. Je kunt zelf aangeven welke data je precies inzichtelijk wilt hebben. Zo kom je er precies achter war adverteren op Facebook je gaat kosten.
Adwords img

Kosten zijn relatief laag

Wat zeker gesteld kan worden is dat Facebook adverteren behoorlijk lager liggen dan de klikkosten die je hebt als je kiest voor een Google Ads campagne. Via Facebook kun je met een lager budget meer bereik krijgen. Belangrijker is om uit te rekenen of de gemaakte kosten opwegen tegen de baten en de opbrengsten die het op moet gaan leveren. Zo kan een relatief dure klik op Google Ads dat geld ook waard zijn, mits het maar waardevolle klanten oplevert. Zaak dus om steeds goed door te berekenen of de investering in Facebook adverteren aan de bovenkant van de funnel ook echt de klanten oplevert waar jij als ondernemer behoefte aan hebt. Door gebruik te maken van de optie om die doelgroep te bereiken die je al eens bezocht heeft, kun je de kosten relatief laag houden. Zaak dus om zo goed mogelijk gebruik te maken van Facebook retargeting en die mensen te benaderen die al bekend met je zijn en al iets van interesse in je bedrijf hebben laten blijken. Deze mensen zullen eerder op jouw advertentie klikken, maar zijn ook eerder te overtuigen om zaken met je te gaan doen. Eigenlijk moet je Facebook adverteren ook zo zien: het is onderdeel van de gehele marketingstrategie die je uitgestippeld hebt. Is het niet prachtig; een bezoeker komt via een gratis organische klik bij je binnen. Hij of zij doet echter geen aankoop en klikt je website weg. Via adverteren via Facebook stuit deze bezoeker op een Facebook remarketing advertentie tegen van jouw bedrijf. Vervolgens klikt hij of zij wel en gaat over tot aankoop. Het kan zomaar eens realiteit worden.

Hoe groter het budget, hoe groter je bereik

Ga je naar advertentiebeheer om een nieuwe campagne te laten starten, dan zie je meteen hoe groot je potentiële bereik precies is. Facebook adverteren biedt volop kansen. Het is ideaal als jij jouw gehele doelgroep wilt bereiken, bijvoorbeeld als je iemand zoekt om een vacature binnen jouw organisatie ingevuld te krijgen. Als je een brede selectie in je doelgroep maakt, dan bereik je weliswaar in totaal minder mensen met je te besteden budget. Je maakt dan hogere Facebook adverteren kosten om de totale doelgroep daadwerkelijk te bereiken. Hoe groter je budget, hoe meer bereik zul je genereren en hoe meer kliks je ook zult krijgen.

Geen garanties

Garanties heb je nergens en krijg je nergens. Facebook geeft wat dat betreft slechts een indicatie wat je kunt bereiken met het budget dat je beschikbaar hebt en de doelgroep. Het is dus wel een kwestie van elke dag kijken hoe jij je beschikbare budget in gaat zetten. Het is om die reden belangrijk om altijd goed rekening te houden met de groep die jij precies wilt gaan bereiken om zo op de best denkbare wijze gebruik te maken van alle mogelijkheden die Facebook adverteren je kan bieden. Je kunt de doelgroep segmenteren, onder meer door verschillende specificaties toe te passen. Daardoor lopen jouw Facebook advertentiekosten minder snel op en kun je effectief en snel bezig met je social media marketing en Facebook adverteren.

Langere trajecten

Telkens weer- ongeacht of je het hebt om B2B of B2C- is er sterke behoefte aan een product of dienst waarmee een potentiële klant een probleem kan oplossen. Houd wel altijd rekening met het feit dat aankoopbeslissingen erg verschillend verloopt. De aankoop van bijvoorbeeld schoenen is niet zo moeilijk vanuit Facebook, en dat gebeurt in de praktijk dan ook veelvuldig. Daarom ook maken steeds meer B2C bedrijven gebruik van Facebook adverteren. Gaat het om een meer exclusieve dienst, dan ligt het iets anders. Je kunt dan prima Facebook adverteren gebruiken, maar de daadwerkelijke aankoop zal niet zo snel vanuit Facebook gedaan worden. Binnen B2B gelden vaak langere trajecten en moet je vaak ook meer informatie bieden aan de consument.
Adwords img

Voed de leads met extra informatie

Je kunt Facebook adverteren ook gebruiken om reclame te maken voor bijvoorbeeld e-books of whitepapers die je op je website te koop aanbiedt. De leads die je via Facebook binnen krijgt, kun je prima verder voeden met informatie door bijvoorbeeld het inrichten van een marketing automation campagne. Als je kijkt naar B2B, dan krijg je vaak te maken met een DMU. Je dient dan meerdere mensen te overtuigen, mensen die allemaal een eigen informatiebehoefte hebben. Met de aankoopbeslissingsprocessen binnen zowel B2B als B2C, moet je rekening houden met zaken als het opzetten van je marketing automation flows plus je remarketing via Facebook. Door te adverteren via Facebook zorg je ervoor dat bedrijven en consumenten overtuigd raken van je website.

Adwords img

Intelligent Online

Facebook adverteren uitbesteden is iets dat alleszins het overwegen waard is. Meer dan dat, Facebook adverteren uitbesteden verzekert je van het op de juiste manier benutten van alle mogelijkheden die er zijn, specifiek kijkend naar de producten en diensten die jij aanbiedt en rekening houdend met de doelgroep. Facebook adverteren uitbesteden kan prima bij online marketing bureau Intelligent Online, wat als geen ander kennen zij alle ins en outs van deze manier van adverteren.

Extra handvatten voor gebruik

Facebook adverteren uitbesteden betekent dat je extra handvatten krijgt voor je daadwerkelijk aan de slag gaat met Facebook adverteren. Er zijn nogal wat vragen te beantwoorden; welke doelstelling ga je kiezen, hoe verwerk jij jouw social media gebruik binnen de mix van digitale marketing? Nog een vraag is hoe je zorgt dat jouw Facebook advertenties aansluiten bij de doelgroep en wezenlijk bijdragen aan de groei van je onderneming.

Gedegen campagne

Facebook adverteren uitbesteden kan ook vanwege de factor tijd. Want wil je alles uit de mogelijkheden halen, dan moet je er altijd wel voldoende tijd aan spenderen.  De campagnes dienen steeds geoptimaliseerd te worden. Laat je de boel de boel, dan kan het zijn dat je zomaar teveel geld uitgeeft. Intelligent Online kan je altijd helpen. Deze specialist is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen en kijkt bovendien altijd verder dan alleen een sociaal media kanaal. De specialist kan je ook bijstaan bij het opstellen van een goede, krachtige advertentie en samen met  Intelligent Online – ook specialist op het gebied van zoekmachine optimalisatie–  kan gebouwd worden aan een gedegen Facebook reclame campagne.

Alles begint met een analyse

De medewerkers van Intelligent Online raden Facebook adverteren uitbesteden aan. Het gehele team is er ook klaar voor en worden via trainingen steeds op de hoogte gehouden van ontwikkelingen binnen Facebook. De kennis is uitermate groot en de specialisten zullen er alles aan doen om alles uit een Facebook campagne halen. In alle gevallen begint het met een analyse, een analyse van de huidige situatie. Aan de hand van de analyse worden kansen in beeld gebracht en kan samen bekeken worden wat de beste strategie is voor je bedrijf.

Uitbesteden is verstandig

Facebook adverteren uitbesteden is dus verstandig, zoals het toch al erg belangrijk is om op de social media kanalen aanwezig te zijn. Het is voor bedrijven simpelweg een perfect podium om reclame te maken. Na een scan, een inventarisatie en onderling overleg kan een strategie uitgestippeld worden. Laat je ontzorgen door de specialisten van Intelligent Online en ook jij als ondernemer zult snel onder de indruk zijn van de reclamemogelijkheden die Facebook te bieden heeft.

Laat ons u helpen of volg een cursus Facebook Adverteren

Een hoge positie in Google krijgt u dus niet zomaar, maar wij helpen u hiermee graag verder. Bij Intelligent Online kunt u terecht als u de opdracht wilt uitbesteden, maar u kunt bij ons ook kiezen voor het volgen van een cursus. Tijdens de cursus leert u van onze experts hoe u het programma voor Google AdWords moet gebruiken. Na het volgen van de cursus, weet u niet alleen hoe u hoger kunt komen in zoekmachines, maar bijvoorbeeld ook hoe u een advertentie schrijft die klanten trekt.

Wij kunnen u echter ook helpen als u bijvoorbeeld geen tijd heeft om een cursus te volgen, of zeker wilt weten dat het goedkomt. Als u besluit om de opdracht aan ons uit te besteden, weet u zeker dat Hoog in Google komen geen utopie is. Wij zullen uw bezoekers zo goed mogelijk volgen zodat we een plan van aanpak kunnen maken. Vervolgens komen we met een plan en zult u zien dat uw website beter bekeken wordt dan ooit tevoren. De kans is groot dat u meer verkoopt en daardoor dus ook meer verdient.

Vragen? Neem contact op

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?