De groeipartner voor het MKB.

Ben jij toe aan de volgende stap?

>150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Haal het maximale uit je website met deze linkbuilding strategie

Hoog scoren in Google – het is het doel van elke ondernemer. Een mooie positie in de Google zoekresultaten levert je je immers een hoop websitebezoekers op – en daarmee hopelijk ook een hoop conversies, nieuwe klanten én extra omzet. Hoger in Google worden getoond is echter niet eenvoudig. Er zijn namelijk een hoop zaken waar je rekening mee moet houden. Zo moet je er bijvoorbeeld voor zorgen dat er geen duplicate content op je website staat, en dat je website technisch gezien piekfijn in orde is. Ook een goede linkbuilding strategie is van groot belang. Sterker nog, dit is een van de belangrijkste factoren bij het bepalen van je positie in de Google zoekresultaten – maar liefst 50% van je Google positie wordt door je linkprofiel bepaald. In dit artikel leggen we je uit wat een linkbuilding strategie is en hoe een succesvolle linkbuilding strategie eruitziet. Lees je mee?

Wat is een linkbuilding strategie?

Voordat we je vertellen hoe een succesvolle linkbuilding strategie eruitziet, is het belangrijk om eerst uit te leggen wat een linkbuidling strategie precies is. We zien in de praktijk namelijk vaak dat kleine en middelgrote ondernemers hier niet van op de hoogte zijn. Dat is zonde, want een goede linkbuilding strategie kan je website ontzettend veel bezoekers opleveren! Een linkbuilding strategie is een werkwijze die erop gericht is om de positie van je website binnen de Google zoekresultaten te optimaliseren. Hierbij wordt er gebruik gemaakt van, je raadt het al, links. We onderscheiden binnen elke linkbuilding strategie drie verschillende soorten links.

  • Een interne link is een link op een webpagina op je eigen website naar een andere webpagina op je eigen website. Een groot aantal interne links naar één bepaalde pagina geeft aan Google een signaal dat deze pagina belangrijk is. Dit heeft een positief effect op de SEO score van die specifieke pagina. Dit betekent echter niet voor het totaalaantal interne links op je hele website ook ‘hoe meer, hoe beter’ geldt. Een groot totaalaantal interne links kan immers bij de bezoeker voor verwarring zorgen. Dit kan daarom weer tot een lagere SEO ranking leiden.
  • Een externe link is een link op je eigen website naar een andere website. Op deze manier laat je je bezoekers zien waar je je kennis vandaan haalt en voorkom je plagiaat. Dit geeft je website niet alleen een betrouwbare uitstraling, maar heeft ook een positief effect op je SEO ranking.
  • Een backlink is een link op een andere website naar je eigen website. Dit is misschien wel het belangrijkste type link. Een backlink laat immers zien dat andere websites jouw content waarderen. Dit is voor Google een belangrijke aanwijzing dat jouw website van hoge kwaliteit is en dus een hoog plekje in de zoekresultaten verdient.

Een succesvolle linkbuilding strategie in een notendop

Nu vaststaat wat een linkbuilding strategie is en waarom een linkbuilding strategie van belang is, is het natuurlijk de vraag hoe zo’n linkbuilding strategie er ongeveer uit moet komen te zien. Het is niet eenvoudig om deze vraag te beantwoorden: het antwoord op deze vraag is namelijk grotendeels afhankelijk van de (doelen van de) onderneming in kwestie. Desondanks hebben we de belangrijkste pijlers van een succesvolle linkbuilding strategie voor je op een rijtje gezet.

 

 

link

Kies enkel voor organische backlinks

Er wordt vaak gedacht dat een groot aantal backlinks automatisch tot een hoge positie in de zoekresultaten leidt. Dit is echter een misvatting. Hoewel het aantal backlinks zeker een rol speelt, is de kwaliteit van die links een stuk belangrijker. Een backlink zal dan ook enkel een positief effect op je SEO positie hebben als deze van hoge kwaliteit is. Een backlink wordt kwalitatief gezien als deze afkomstig is van een website die op de een of andere manier verbonden is aan jouw vakgebied. Ook is het belangrijk dat de backlink organisch tot stand komt. We raden het kopen van backlinks dan ook ten zeerste af.

Onderhoud je (back)links met regelmaat

Het is belangrijk om je (back)links regelmatig te onderhouden. Een (back)link die niet (langer) werkt, ziet Google namelijk als een indicatie dat het gaat om een pagina van slechte kwaliteit. Dit kan dan ook tot een lagere SEO score leiden. Het is daarom belangrijk om niet-werkende links zo snel mogelijk aan te passen of te verwijderen. Gelukkig hoef je dit niet handmatig te doen – er zijn diverse tools op de markt waarop je je links snel en eenvoudig kunt onderhouden. Dat scheelt je een hoop tijd (en dus geld).

Richt je aandacht op een beperkt aantal toppagina’s

Hoe haal je nu écht het maximale uit je (back)links? Om je links zo efficiënt mogelijk in te zetten, richt je deze links op de belangrijkste zoekwoorden. Hoe werkt dit? Je begint met het doen van een zoekwoordenonderzoek. Welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep voornamelijk op Google? Zet de belangrijkste zoekwoorden op een rij en schrijf vervolgens een aantal waardevolle teksten waarin je deze zoekwoorden verwerkt. Heb je geen vlotte pen? Schakel dan de hulp in van een copywriter. Als de teksten uitgeschreven zijn, plaats je deze tekst elk op een aparte pagina op je website. Ten slotte zorg je ervoor dat je je (back)links voornamelijk op deze pagina’s richt.

What we do

Wat wij doen:

Wij hebben het altijd over groeien omdat onze klanten dat ook vaak willen. Dit zeggen we niet zomaar. We richten ons specifiek op 3 zaken en in onderstaande volgorde, naast de stappen zie je de media kanalen staan die erbij horen:

Stap 1: Meer klanten genereren uit je huidige website activiteiten. (Usability)

Stap 2: Als alles goed staat meer verkeer genereren naar je website (SEO & SEA)

Stap 3: Deze bezoekers vasthouden en converteren naar klanten (marketing automation & social media)

Google “see, think, do care” model.

Jij weet alles over je markt en over je klanten. Wij weten hoe je meer omzet haalt uit je digitale marketing activiteiten. We doen dit volgens het bekende model van Google “see, think, do care” model.

Heb jij ook wel eens het gevoel:

  • Dat je website niet helemaal gebruiksvriendelijk en zoekmachinevriendelijk is?
  • Je webdesigner niet zo snel reageert als je zou willen
  • Niet helemaal goed vindbaar te zijn in de organische resultaten van Google
  • Te veel betaald voor Google Adwords
  • Dat je geen leads of sales haalt uit social media?

Wanneer je één van de bovenstaande vragen met “ja” beantwoord heeft het al zin om contact op te nemen met Intelligent Online. Het is onze passie om op bovenstaande zaken te excelleren.

A: See: Hier zorg je ervoor dat mensen je product zien en onthouden. SEO en Social Media werken hier goed

I: Think: Zorg ervoor dat mensen je product begrijpen en zorg ervoor dat ze jouw merk willen. Hiervoor werken SEO, Google Adwords en Social Media goed

D: Do: Verander het gedrag van mensen en zorg dat ze converteren. In de “do” fase Googled men vaak maar het is van cruciaal belang dat hier je website goed functioneert. Het is heel jammer als je veel verkeer trekt met 0 conversie.

A: Care: Zorg ervoor dat je bestaande klanten meer converteren (retentie) en zorg ervoor dat ze je product promoten. Hiervoor is marketing automation uitstekend geschikt

Client
Client
Client
Client
Client
Client

Feeback van onze klanten

Wij werken al bijna een jaar met veel tevredenheid samen en onze website blijft maar klimmen in de zoekresultaten! Ook vielen de kosten reuze mee ten opzichte van de baten.

Author logo

Casper Verhoog

Directeur - Super Seat

We doen al jarenlang zaken met Intelligent Online. Wat mij goed bevalt is de persoonlijke aanpak. Intelligent Online is altijd bereikbaar. Daarnaast maken ze ons goed inzichtelijk welke werkzaamheden zijn gedaan en welke resultaten dat heeft gehad.

Author logo

Manager

Jawasport B.V.

Dankzij een leuke en goede samenwerking hebben we gedurende de samenwerking veel meer verkeer richting onze website gekregen. Dit heeft ons meer verkopen opgeleverd. Ik kan u Intelligent Online ten zeerste aanraden.

Author logo

Peter Regterschot-

Eigenaar Mijnnaaiattelier.nl

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online

Intelligent Online

for better traffic and design

Intelligent Online is gespecialiseerd in het vindbaar maken van websites voor het midden en klein bedrijf. De onderneming is opgericht door twee ervaren online marketeers. Met onze dienst Intelligent Marketing worden online kanalen slim gecombineerd om het optimale rendement te halen! Naast online marketing kijken we graag met u op website niveau, immers, uw winkel moet goed functioneren als u online reclame gaat maken!

Bij ons vindt u deze disciplines onder één dak, we gaan samen met u voor een optimaal resultaat. Intelligent Online is dé partner voor de drukke MKB’er met groei ambities.

Uiteraard kunt u de diensten ook los afnemen. U kunt onder andere: Adwords uitbesteden (bekijk hier onze Adwords Pakketten) SEO optimalisatie uitbesteden (bekijk hier onze SEO Pakketten) Adverteren op Facebook

Advies op maat

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?