De groeipartner voor het MKB.

Ben jij toe aan de volgende stap?

>150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

4 eenvoudige linkbuilding tips voor meer bezoekers én meer omzet

Meer verkeer naar je website genereren, daardoor meer conversies binnenhalen en dus meer omzet draaien – welke ondernemer wil dat nu niet? Goed nieuws: er zijn tal van manieren om hoger in de Google zoekresultaten terecht te komen en daardoor meer bezoekers aan te trekken. Linkbuilding is er daar één van. Hoe meer relevante en autoritaire websites naar jouw website linken, hoe hoger je in de zoekresultaten van Google komt te staan. Hoe zorg je er echter voor dat andere websites naar je linken? Wij leggen het je uit. Hieronder vind je een overzicht van onze favoriete linkbuilding tips.

4 linkbuilding tips van onze specialisten

Linkbuilding tip 1: Kwaliteit over kwantiteit

Er wordt vaak gedacht dat een hoog aantal links naar je website automatisch tot een hogere positie binnen Google leidt. Niets is echter minder waar – hoewel het aantal links zeker een rol speelt, is de kwaliteit van die links stukken belangrijker. Een link wordt enkel als ‘kwalitatief’ gezien als deze voldoet aan twee voorwaarden. Allereerst moet de link afkomstig zijn van een relevante website. Dit betekent dat de website die naar je linkt op de een of andere manier verwant moet zijn aan jouw vakgebied. Een cosmeticafabrikant die linkt naar een webshop voor grasmaaiers is dus niet relevant. Ten tweede moet de link organisch tot stand zijn gekomen. Het kopen van links levert dus geen hogere SEO positie op – sterker nog, dit kan zelfs een negatief effect hebben op je ranking. Het is dus belangrijk om deze verleiding te weerstaan!

Linkbuilding tip 2: Produceer waardevolle content

Je moet er dus op de een of andere manier voor zogen dat relevante websites een linkje naar website plaatsen zonder dat jij hen hier voor betaalt. Dat is niet eenvoudig, maar één ding is zeker: een kwalitatieve website zal alleen een link naar jou plaatsen als jou website ook van hoge kwaliteit is. Een website heeft immers geen reden om haar bezoekers over jou te vertellen als jouw website geen waardevolle content biedt. Zorg er dus voor dat je hoogwaardige teksten of zelfs video’s op je website plaatst waar bezoekers écht wat aan hebben. Deze content kan bijvoorbeeld informatief zijn – zo zou je bijvoorbeeld je kennis over je vakgebied kunnen delen in een blog. Je kunt er echter ook voor kiezen om amuserende content te bieden. Dit alles is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan – het produceren van goede content is niet eenvoudig. Gelukkig hoef je het echter niet alleen te doen – het is altijd mogelijk om de hulp in te roepen van tekstschrijvers of videomakers.

Linkbuilding tip 3: Nee heb je, ja kun je krijgen

Je kunt natuurlijk wachten tot een website uit zichzelf naar je linkt, maar je kunt er ook simpelweg om vragen! Dit is misschien nog wel de belangrijkste SEO linkbuilding tip. Hoe goed je content namelijk ook is, als andere websites deze content niet kennen of misschien wel helemaal niet bekend zijn met je website, zullen ze niet naar je linken. Het is daarom een goed idee om af en toe de stoute schoenen aan te trekken en een website om een vermelding te vragen. Dit kun je allereerst doen bij websites waarmee je een goede relatie hebt, zoals leveranciers en/of klanten. Je kunt echter ook contact opnemen met ondernemingen die je (nog) niet (goed) kent. Kies in dat geval wel voor een onderneming die actief is binnen jouw vakgebied. Niet alleen is dit belangrijk voor je SEO ranking, ook is de kans in zo’n geval groter dat de website ja zegt.

Linkbuilding tip 4: Neem het linkprofiel van je concurrenten onder de loep

Weet je niet zeker welke websites je het beste kunt benaderen voor een link? Een goede methode om relevante websites te vinden is om te onderzoeken welke websites naar je concurrenten linken. Als zo’n website slechts naar één van je concurrenten linkt, zou erop kunnen wijzen dat zij een samenwerking hebben. In dat geval bestaat de kans dat de website niet naar jou wil linken – of misschien is dat zelfs contractueel verboden. Als een website naar verschillende concurrenten linkt, is de kans echter groot dat deze website ook bereid is om een linkje naar jouw website te plaatsen. Het is dus zeker de moeite waard om deze websites een bericht te sturen of te bellen! Om erachter te komen welke websites naar je concurrenten linken, kun je het best gebruikmaken van tools als Majestic of Backlink Watch.

Het uitbesteden van je linkbuilding

Zoals je aan deze tips linkbuilding kunt zien, komt er heel wat kijken bij het ontwikkelen van een kwalitatief linkbuilding profiel. Linkbuilding kost dan ook heel wat tijd en energie. Om die reden kiezen veel ondernemers ervoor om hun linkbuilding uit te besteden aan een gespecialiseerd linkbuilding bureau. Op deze manier kun je je linkbuilding volledig uit handen geven en je focussen op dat wat je het beste doet – het runnen van je onderneming. Lijkt dat je wel wat? De linkbuilding specialisten van Intelligent Online helpen je graag om je onderneming naar een hoger niveau te tillen. Heb je een vraag of ben je nieuwsgierig wat Intelligent Online voor jou kan betekenen? Neem dan gerust contact met ons op.

What we do

Wat wij doen:

Wij hebben het altijd over groeien omdat onze klanten dat ook vaak willen. Dit zeggen we niet zomaar. We richten ons specifiek op 3 zaken en in onderstaande volgorde, naast de stappen zie je de media kanalen staan die erbij horen:

Stap 1: Meer klanten genereren uit je huidige website activiteiten. (Usability)

Stap 2: Als alles goed staat meer verkeer genereren naar je website (SEO & SEA)

Stap 3: Deze bezoekers vasthouden en converteren naar klanten (marketing automation & social media)

Google “see, think, do care” model.

Jij weet alles over je markt en over je klanten. Wij weten hoe je meer omzet haalt uit je digitale marketing activiteiten. We doen dit volgens het bekende model van Google “see, think, do care” model.

Heb jij ook wel eens het gevoel:

  • Dat je website niet helemaal gebruiksvriendelijk en zoekmachinevriendelijk is?
  • Je webdesigner niet zo snel reageert als je zou willen
  • Niet helemaal goed vindbaar te zijn in de organische resultaten van Google
  • Te veel betaald voor Google Adwords
  • Dat je geen leads of sales haalt uit social media?

Wanneer je één van de bovenstaande vragen met “ja” beantwoord heeft het al zin om contact op te nemen met Intelligent Online. Het is onze passie om op bovenstaande zaken te excelleren.

A: See: Hier zorg je ervoor dat mensen je product zien en onthouden. SEO en Social Media werken hier goed

I: Think: Zorg ervoor dat mensen je product begrijpen en zorg ervoor dat ze jouw merk willen. Hiervoor werken SEO, Google Adwords en Social Media goed

D: Do: Verander het gedrag van mensen en zorg dat ze converteren. In de “do” fase Googled men vaak maar het is van cruciaal belang dat hier je website goed functioneert. Het is heel jammer als je veel verkeer trekt met 0 conversie.

A: Care: Zorg ervoor dat je bestaande klanten meer converteren (retentie) en zorg ervoor dat ze je product promoten. Hiervoor is marketing automation uitstekend geschikt

Client
Client
Client
Client
Client
Client

Feeback van onze klanten

Wij werken al bijna een jaar met veel tevredenheid samen en onze website blijft maar klimmen in de zoekresultaten! Ook vielen de kosten reuze mee ten opzichte van de baten.

Author logo

Casper Verhoog

Directeur - Super Seat

We doen al jarenlang zaken met Intelligent Online. Wat mij goed bevalt is de persoonlijke aanpak. Intelligent Online is altijd bereikbaar. Daarnaast maken ze ons goed inzichtelijk welke werkzaamheden zijn gedaan en welke resultaten dat heeft gehad.

Author logo

Manager

Jawasport B.V.

Dankzij een leuke en goede samenwerking hebben we gedurende de samenwerking veel meer verkeer richting onze website gekregen. Dit heeft ons meer verkopen opgeleverd. Ik kan u Intelligent Online ten zeerste aanraden.

Author logo

Peter Regterschot-

Eigenaar Mijnnaaiattelier.nl

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online

Intelligent Online

for better traffic and design

Intelligent Online is gespecialiseerd in het vindbaar maken van websites voor het midden en klein bedrijf. De onderneming is opgericht door twee ervaren online marketeers. Met onze dienst Intelligent Marketing worden online kanalen slim gecombineerd om het optimale rendement te halen! Naast online marketing kijken we graag met u op website niveau, immers, uw winkel moet goed functioneren als u online reclame gaat maken!

Bij ons vindt u deze disciplines onder één dak, we gaan samen met u voor een optimaal resultaat. Intelligent Online is dé partner voor de drukke MKB’er met groei ambities.

Uiteraard kunt u de diensten ook los afnemen. U kunt onder andere: Adwords uitbesteden (bekijk hier onze Adwords Pakketten) SEO optimalisatie uitbesteden (bekijk hier onze SEO Pakketten) Adverteren op Facebook

Advies op maat

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?