Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.
Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

    Met deze tip verhoog je je Google Ads kwaliteitsscore

    Je bent ondertussen al een langere tijd bezig met je Google Ads account. De resultaten zijn in principe naar behoren en iedere maand behaal je aardig wat conversies op je website voor een vrijwel identieke prijs. De optimalisaties die je standaard kunt uitvoeren, gebruik je regelmatig. Maar na verloop van tijd loop je vast en kun je wel wat nieuwe methodes gebruiken voor de optimalisatie van je online marketing campagnes. Hoog tijd om te beginnen met een aantal belangrijke veranderingen zonder de conversies te laten dalen. Maar hoe zorg je er nu voor dat de kwaliteitsscore flink omhoog gaat? In dit artikel lees je drie nog vrij onbekende tips waarmee je jouw kwaliteitsscore naar een hoger niveau tilt.

    De sleutel tot een hoge kwaliteitsscore

    Een van de factoren waar je pas laat aan denkt tijdens het verbeteren van de conversies, is het verhogen van de kwaliteitsscore. Zonde, want een hogere kwaliteitsscore zorgt ervoor dat de kosten per klik omlaag gaan. De basis factoren die een online marketeer gebruikt om de kwaliteitsscore te verhogen, zijn:

    • De juiste landingspagina vaststellen
    • De keywords plaatsen in je advertentieteksten
    • Hoog inzettingen op biedingen voor een hogere advertentiepositie en daarmee een betere CTR
    De elementen die de kwaliteitsscore mede bepalen, zijn de ervaring van de gebruiker op de landingspagina, de relevantie van de advertenties en de te verwachte click-through-rate. Met deze informatie bekijken we nu de mogelijkheden die naast de basiselementen aanwezig zijn om de kwaliteitsscore te verbeteren.

    Tip 1: In shorttail gebruik maken van longtail-uitsluitingen

    Waarschijnlijk heb je wel vaker gehoord van uitsluitingen. Zo is het verstandig om het exacte keyword uit te sluiten in een brede groep. Zo wordt je brede zoekwoord nog wel gebruikt om je advertentie uit te lichten, door een longtail versie van het uitgesloten exacte keyword. De longtail versie moet je dus ook uitsluiten van de brede groep. Door deze methode wordt de reikwijdte van de zoektermen die jouw keyword gebruiken kleiner. Dit levert positieve resultaten op voor de relevantie met jouw advertentie en landingspagina.

    Tip 2. Sluit zoektermen uit exacte advertentiegroepen uit in brede groepen

    Lang geleden was een exact zoekwoord nog daadwerkelijk exact op Google. In maart 2017 besloot Google echter dat een exact zoekwoord ook bij kleine afwijkingen toegepast kan worden. Denk hierbij aan meervoudsvormen, een andere woordvolgorde of ingevoegde functiewoorden. Veel online marketing experts die het exacte zoekwoord hebben uitgesloten bij brede advertentiegroepen, vergeten vaak de exacte zoektermvarianten. Dit is jammer, aangezien met deze zoektermversie betaal je dus zowel voor het exacte zoekwoord als voor het brede zoekwoord. Bij Google Ads kun je deze zoektermvarianten uitsluiten. Een uitsluiting die exact is, is dan namelijk wel volledig exact. Zo verbeter je én de relevantie met jouw advertentie en pagina, én sluit je concurrentie met je eigen website uit.

    Zorg dat je je extensies optimaliseert

    Het gebruik van extensies in je advertenties zorgt ervoor dat de click-through-rate stijgt. Veel online marketeers zorgen er echter niet voor dat de extensies geoptimaliseerd zijn. Aan het begin van een advertentie campagne is het geen probleem als er zoveel mogelijk versies van de diverse extensies worden uitgeprobeerd. Op den duur weet je aan de hand van voldoende data echter welke extensies het optimale resultaat opleveren. Voor een overzicht van deze gegevens ga in het tabblad “Advertentie-extensies” naar “kliktype”. Zo ontvang je alle statistieken van de optimalisatie. De sitelinks die bijvoorbeeld slecht presteren, kun je beter verwijderen. Hetzelfde geldt voor highlight- en promotie-extensies.

    Meer advies?

    Met deze drie tips zou jouw kwaliteitsscore al behoorlijk in de lift moeten zitten. Wil je weten hoe je de kwaliteitsscore van jouw advertenties verder kan verbeteren? Aarzel dan geen moment en neem contact op met Intelligent Online. We doen er alles aan om jouw online marketing campagne naar een hoger niveau te tillen!

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?