Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.
Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

    Nieuwe features in Google Ads (20 features)

    Google werkt voortdurend aan innovatie. De updates van Google Ads volgen elkaar in een rap tempo op. Daardoor loop je nog wel eens nieuwe, superhandige features mis zoals inzicht in de prestaties van landingspagina’s in shopping campagnes of in-market doelgroepen voor search. In dit artikel lees je over de meest recente features van Google Ads die jou enorm veel voordeel op kunnen leveren.

    Conversie-acties zelfs op campagne-niveau

    Als je de resultaten van je online marketingactiviteiten wilt meten, is het bijhouden van conversies essentieel. Dankzij een nieuwe feature is het nu mogelijk om op campagne-level conversie-acties in te stellen. Voor deze functie golden de conversie-instellingen namelijk voor je volledige account. Het was wel mogelijk om een conversie in ofwel “conversies” ofwel “alle conversies” op te nemen, maar dit was niet specifiek genoeg. Door deze nieuwe update bepaal je op welke conversies je op campagneniveau wilt aansturen. Dit geeft een aantal belangrijke voordelen:

    • Als je een slimme bied-strategie hebt, zoals Doel-ROAS of Doel-CPA, hoef je niet meer alleen rekening te houden met de conversies uit de kolom “conversies”. in dat geval optimaliseer je alleen voor de conversies die gekoppeld zijn aan je campagne.
    • Als je over campagnes beschikt met verschillende doelen, hoef je niet meerdere accounts aan te maken.
    Ben je op zoek naar een manier om één campagne te optimaliseren voor meerdere conversies? Dan is het een aanrader om een set van conversie-acties te maken. Onder de aanvullende instellingen van je campagne stel je de conversie-acties in. Momenteel is deze functie aanwezig voor Google Search en Display. Later zal deze functie ook gaan werken op Video.

    Optimalisatiescore beschikbaar als nieuwe feature

    Met de optimalisatiescore bepaal je gemakkelijk welke aanbevelingen voor je campagnes het beste werken. Hierdoor bereik je efficiënter en sneller het gewenste resultaat. De score loopt van 0% tot 100% en laat je gemakkelijk zien of je campagnes optimaal presteren. Deze optimalisatiescore was eerst alleen aanwezig op desktops. Nu is het echter mogelijk om de optimalisatiescore zowel te bekijken als te gebruiken via de mobiele app van Google Ads.

    Deep Linking gebruiken in campagnes

    Met Deep Linking verhoog je kortgezegd de betrokkenheid bij de app. Voor Google Search, Display en Shopping wordt het mogelijk om gebruikers vanuit een advertentie aan te sporen om een actie in je app te ondernemen. Het verkeer gaat naar een specifiek gedeelte van je app in plaats van je mobiele website. Zo gaat de bezoeker bijvoorbeeld naar een productpagina die past bij de shopping-advertentie die hij of zij net heeft gezien.

    Vooral voor retailers is dit een interessante feature, aangezien je zowel het aankoopproces kunt verkorten als de betrokkenheid bij je app stimuleert. Doordat gebruikers al ingelogd zijn via de app en alle betaal- en verzendinstellingen al goed vastgelegd zijn is de kans op het verlaten van het betaalproces kleiner. Verder is teruggaan vanuit een app naar het internet een stap moeilijker dan verder gaan in je browser. De resultaten van deze feature worden zichtbaar via cross-reporting.

    Responsive Display Ads (RDA)S) zijn niet nieuw, maar wel enorm handig. Het is al een tijdje mogelijk om gemakkelijk RDA’s te maken in Google Ads. Je levert video’s, afbeeldingen, logo’s, een url, één lange kop, vijf korte koppen en beschrijvingen aan. Vervolgens maakt Google Ads hier automatisch advertenties van. Door gebruik te maken van machine-learning stelt Google met een combinatie van items een advertentie samen op basis van eerdere prestaties. Je ontvangt direct feedback over de kwaliteit van de advertentie, net als bij de responsive search ads.

    Het is heel gemakkelijk om de prestaties van iedere bouwsteen in je advertentie te analyseren, zodat je de kwaliteit van je advertenties verder kunt verbeteren. Vooral voor bedrijven met een klein marketingbudget is het adverteren op het display netwerk op deze manier zeer eenvoudig. Je bent immers weinig tijd en geld kwijt aan het ontwikkelen van banners. Google past bovendien automatisch het advertentieformaat aan, zodat de RDA’s een enorm bereik hebben. Dit zorgt uiteraard voor meer conversies.

    Wekelijkse websitebezoeken en visuele sitelinks: nieuwe extensies

    Deze nieuwe features gaan invloed hebben op je campagnes. De visuele sitelinks zijn in principe niet nieuw, aangezien het bij Bing al een tijdje mogelijk is. Ook Google zelf is al een periode hiermee aan het experimenteren. Visuele sitelinks zijn, zoals de naam al weggeeft, sitelinks met een afbeelding. Je advertentie moet voor de visuele sitelink natuurlijk wel positie 1 in Google hebben behaald. Visuele sitelinks lijken meer klikken op te leveren dan de normale sitelinks in advertenties.

    Een andere feature is een automatische extensie die laat zien hoe populair je website is. Denk hierbij aan meldingen als “65 keer bekeken per dag” of “al 30 keer geboekt in de afgelopen 24 uur”. Met verkopersbeoordelingen maakt Google al gebruik van Social Proof, oftewel informational social influence. Deze feature kan zorgen dat populaire websites nog meer klikken op gaan leveren.

    Ben je benieuwd naar meer informatie over Google ranking, zoekmachine optimalisatie SEO of adverteren op Google? Lees dan snel verder op onze Intelligent Online website.

    Geef een antwoord

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?