SEO specialisten

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

U wilt weten hoe uw website het doet binnen de zoekresultaten. Met behulp van de seo scan krijgt u een heldere analyse.

Met een campagne van bureau Intelligent Online in Utrecht komt uw website gegarandeerd hoger in de Google-resultaten.

>150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Laat vrijblijvend een groeiscan uitvoeren door een SEO expert

Wat betreft online marketing draait heel erg veel om online zichtbaarheid. Zonder SEO, dat staat voor zoekmachine optimalisatie, toe te passen wordt het voor elke onderneming onmogelijk om online goed vindbaar te worden. Dat is geen goede zaak, want online staat de concurrentie nooit stil en doet er ook alles aan om op organische wijze hoger in de Google ranking te komen. De grote vraag is wat je precies moet doen om dit proces op succesvolle wijze te beïnvloeden. Welke SEO factoren, en dat zowel on page als off page, kun en moet je beïnvloeden? Met behulp van een SEO specialist lukt je dit altijd en kom je bovenaan de zoekmachine. Het proces van online vindbaarheid start dus steevast met een scan, waarbij de huidige situatie met betrekking tot SEO in beeld wordt gebracht. Ook bij Intelligent Online kun je gratis een dergelijke scan laten maken; het kost je dus niets en bovendien zit je helemaal nergens aan vast. Van alle bedrijven die je voorgingen slaagde 95 procent er in om door te groeien met het bedrijf.

Een SEO expert inhuren is het beste wat je kunt doen. Als geen ander heeft de specialist kennis van alles wat met zoekmachine optimalisatie te maken heeft. Bovendien weten ze feilloos welke technieken toegepast kunnen worden om hogere te geraken in de organische resultaten van de zoekmachine resultaten pagina. De SEO specialist weet precies wat hem te doen staat en wat hij kan doen om hoger in de Google ranking te komen. Als we het hebben over het werk van een SEO specialist, dan zijn verschillende onderdelen te onderscheiden. Zoekmachine marketing is niet alleen adverteren zoals het evenmin alleen maar SEO is. Zoekmachine marketing is overkoepelend en moet er voor zorgen dat de website bovenaan de zoekresultaten van een zoekmachine komt. Een SEO specialist inhuren betekent een vakman inhuren, die steeds op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen binnen Google en daar ook gebruik van maakt.

Hoewel de zoekmachines de afgelopen jaren behoorlijk meer geavanceerd geworden zijn, kan een zoekmachine niet lezen zoals wij dat kunnen. En dus biedt de SEO specialist ze hulp om te ontdekken wat de content is van elke pagina van de website en hoe dit door gebruikers gebruikt kan worden. Heb je het over zoekmachine adverteren, dan zul je dit meteen terugzien aan het aantal leads.  Hoge posities hebben erg veel invloed op het aantal doorklikken dat je krijgt; hoe hoger in Google, hoe meer bezoekers je welkom kunt heten op je website. Nog steeds wordt wat betreft zoekmachine marketing geld over de balk gegooid. Er wordt zonder idee gehandeld, er is geen strategie en campagnes sluiten niet op elkaar aan. Een goede SEO specialist werkt samen, bijvoorbeeld met een specialist in AdWords maar ook met een expert op het gebied van content marketing. Ook wordt samenwerking gezocht met een inbound specialist en als het goed is wordt alles zo versterkt: de zoekwoorden worden op elkaar afgestemd en de Adwords campagnes worden op basis van de zoekwoorden ingericht en op basis van pagina’s die over de juiste content beschikken en die je door de SEO specialist aangeraden zijn. SEA en SEO moeten samenwerken, alleen dan kun je de beste resultaten halen. Er zijn overigens meer redenen waarom je kiest voor het inhuren van een SEO specialist.

Adwords img

Een SEO specialist kent de ranking factoren

Er zijn plus honderd elementen die uiteindelijk bepalend kunnen zijn bij de positionering van een website. Zeker voor de leek zijn veel van die factoren onbegrijpelijk. Daar moet je – geen grapje- echt een opleiding voor gevolgd hebben. De SEO specialist heeft een opleiding gevolgd en kent dus al die factoren wel als zijn broekzak. Wat vaak gebeurt is dat bedrijven wanneer het goed loopt allesbehalve nodig vinden om een SEO specialist in te huren. Een gemiste kans, want een SEO specialist inhuren kan elke ondernemer weer nieuwe inzichten bieden. Door samen te werken aan het verbeteren van de online positie, kunnen prachtige en snelle resultaten geboekt worden. Krachten bundelen is voor elke onderneming een meer dan goede zaak en zo ontstaan vaak nieuwe strategieën en worden de mooiste ideeën geboren. Bedrijven menen ook nog wel eens dat een SEO specialist inhuren niet nodig is; de nieuwe leads komen zo wel, op organische wijze. Waarom zou je dan geld uitgeven aan het inhuren van een specialist? Welnu, dit omdat het gewoon altijd beter kan.Door het benutten van de SEO specialist kun je meer leads dan je al hebt genereren en daarmee dus meer omzet en winst. Overigens betekent organisch hoog staan dat je veel meer bezoekers krijgt. Door Adwords te gebruiken kom je meteen hoger in de ranking van Google., daar is de prijs dan ook naar. Resultaten die op organische wijze behaald worden, zijn gratis. En voor klikken betaal je helemaal niets. Bewezen is ondertussen dat mensen in principe eerder op organische resultaten klikken dan op advertenties. Bezet jij een toppositie binnen Google AdWords, dan heb je een doorklikpercentage van gemiddeld zo’n 7,9 procent. Van alle zoekers klikt dus 7,9 procent op de advertentie van jou, die daar zo mooi bovenaan staat. De tweede positie betekent dat dit percentage al drie procent lager ligt. Kijk je naar de organische resultaten, dan zie je een veel hoger doorklikpercentage. Sta je bovenaan en net onder de betaalde resultaten, dan levert dit je een percentage op van liefst 24,7 procent. Voor de goede orde; dat is twintig procent meer. Snap je nu waarom die hoge organisch verkregen positie en al die moeite zo belangrijk is?

Adwords img

Heb je zelf geen SEO specialisme in huis?

Ploeter je zelf met SEO maar ontbeer je de benodigde kennis? Dan merk je dat je veel te lang bezig bent met bepaalde zaken en daardoor lopen ook de kosten steeds hoger op. Het rendement van al je inspanningen liggen dus op een laag niveau. Als je geluk hebt dekken de opbrengsten nog net de kosten, het kan echter veel beter. Een SEO expert inhuren lijkt je op het eerste gezicht nog meer geld te kosten. Dat is echter niet juist, want waar jij urenlang mee bezig bent heeft de specialist vaak in een mum van tijd in orde. En sterker nog, een SEO specialist hoeft je helemaal geen geld te kosten. Of kosten, alle SEO specialisten reppen liever over de investering die het vraagt dan over kosten. Kosten klinkt negatief. Kosten is een woord dat je gebruikt als je auto je aan de kant van de weg laat staan en niet te repareren blijkt. SEO is een investering in winst. In gegarandeerd rendement.

Natuurlijk kost marketing je in eerste instantie altijd geld. Is de klus geklaard, dan levert het je bijzonder veel op in de vorm van leads omzet, klanten en zeker ook naamsbekendheid. Het is in alle gevallen de investering waard. De specialisten op het gebied van SEO betalen zichzelf altijd terug, heel simpel uit de extra omzet die je met behulp van de specialist weet te bewerkstelligen. Het kost je dus niets meer dan het budget dat je nu vrijgemaakt hebt voor zoekmachine optimalisatie, de inzet levert je gewoon meer omzet op. De vraag wat een SEO specialist doet kun je beantwoorden met ontzorgen en zorgen dat jouw bedrijf hoger in de Google ranking komt te staan. Je geeft dus een deel van de werkzaamheden uit handen. De specialist is echter nooit een einzelgänger; altijd wordt overleg gepleegd. De ontwikkelingen en trends die waargenomen worden, worden met je besproken en wat dat betreft wordt de specialist in SEO ook een soort van consultant voor jou als ondernemer. Niet zelden ook zal de specialist jou bevragen over zake die specifiek jouw markt betreffen.

Kies een SEO specialist op basis van kwaliteit

Het is overigens beslist niet noodzakelijk om een SEO specialist in te huren in je nabije omgeving. Mensen verkeren in de veronderstelling dat een regionale expert je sneller kan helpen. Niets blijkt minder waard. Zoekmachine optimalisatie is een kwestie van kiezen voor kwaliteit. Dit kan natuurlijk prima een bureau bij je in de buurt zijn, het is beslist geen must. Ook een bureau wat verder weg kan het voor jou perfecte bureau zijn. De werkzaamheden kunnen door de specialist in SEO in elk geval vanaf elke locatie uitgevoerd worden. De werkzaamheden worden immers online uitgevoerd en iedereen is met elkaar verbonden met de smartphone tegenwoordig. Je kunt dus prima een beroep doen op alle specialisten in ons land. In de buurt is geen bittere noodzaak.

Ben jij zo ambitieus dat je behalve eigen land ook in het buitenland successen wilt vieren? Bedrijven die dit willen zitten vaak met de handen in het haar hoe ze de online zaken dan aan moeten pakken. Alle pogingen blijken vruchteloos. Ook dan doe je een beroep op de SEO expert, die wel weet hoe je dit voor elkaar kunt krijgen. Vaak vraagt dit weer om een heel andere aanpak dan in eigen land, zoals er tussen de landen onderling best veel verschillen zijn wat betreft SEO. Kijken we naar onze Oosterburen bijvoorbeeld, dan zit dat verschil vooral in de zoekwoorden en de zoekvolumes. Nog iets; heb jij eigenlijk wel alle mogelijke zoekwoorden die van toepassing zijn op jouw onderneming helder voor de geest? Weet jij wel welke zoekwoorden voor de meeste conversie zorgen en specifiek welke zinnen de klanten in jouw bedrijfsbranche vaak hanteren?  Bedrijven die zelf met SEO aan de slag gaan, richten zich vaak alleen op de woorden die zich in de zogenaamde do-fase bevinden. Dit zijn woorden die al iets van een koopintentie uitspreken. Denk maar aan ‘bokshandschoenen kopen’ of een bepaald merk of een bepaalde kleur. Besef dan wel dat je in dat geval   bijvoorbeeld ‘welke bokshandschoenen zijn het beste’ totaal vergeet. Hoewel dit niet meteen een vraag lijkt die kopen suggereert, betekent niet dat ze niet toe te passen zijn. Houd in de uitgestippelde strategie altijd rekening met dergelijke woordcombinaties. Werk ze het liefst natuurlijk met een SEO specialist allemaal uit, verwerk ze in content en zorg er zo voor dat jij al een stap eerder de aandacht van je doelgroep opeist.

Groot voordeel van het inhuren van een SEO specialist is dat je een freelancer inhuurt.  Dat wil zeggen dat je een beroep op de specialist doet als dat nodig is en dat je vaak snel afscheid van elkaar kunt nemen, mocht dit aan de orde zijn. Verstandig is dat uiteraard niet, maar werken met een freelancer bied je als bedrijf meer flexibiliteit. Het is overigens goed om nooit te vergeten dat SEO een proces is. Het is niet zo dat je vandaag geoptimaliseerd, morgen al resultaat hebt.

‘We kunnen het zelf wel’. Je hoort het nog steeds uit de monden van ondernemers als het onderwerp SEO is. Dat heeft onder meer te maken met het feit dat deze bedrijven de lat niet al te hoog leggen. Ze zijn tevreden met een marginale winst, terwijl er vaak zoveel meer inzit. Dat beetje extra krijg je door het inhuren van een specialist. Wat een SEO expert doet, is zorgen voor een hogere ROI, Return Of Investment. Doe je zaken met een bureau dat zich heeft toegelegd op SEO, dan weet je dat je te maken hebt met een groep mensen die zich allemaal specialist mogen noemen. Ze versterken elkaar, trainen elkaar en houden elkaar steeds op de hoogte van de nieuwste inzichten.

Het inschakelen van een enkele freelancer of het aannemen van iemand speciaal voor de SEO klus is iets dat je ook nog wel eens ziet. Het maakt je als bedrijf kwetsbaar. Je hebt maar een specialist, wat als die ziek is? Dan is er geen vervanger in elk geval. Wat als ie op vakantie gaat? Hoewel je bij Intelligent Online steeds te maken hebt met een en dezelfde contactpersoon, zit achter die contactpersoon een team specialisten op wie je altijd een beroep kunt doen. Vakantie of ziekte? Er is altijd een specialist voor je beschikbaar.

Adwords img

Combineer SEO met SEA

Het is verstandig dat je voortaan de termen SEO en SEA in een adem noemt. SEO is belangrijk, dat is SEA echter ook. Vaak denken bedrijven ten onrechte dat het in orde hebben van een van beide voldoende is, terwijl ze elkaar in de praktijk versterken. Juist de combinatie is zo goed om toe te passen. Op deze manier kun je short tail zoekwoorden gebruiken voor SEO om het simpele feit dat ze relatief duur zijn voor SEA. Aan de andere kant kun je weer long tail zoekwoorden toepassen voor SEA. Denk je alleen met een van beide wel uit de voeten te kunnen, dan mis je het elkaar versterkende effect en ook de overlapping tussen SEO en SEA. Gebruik je zoekmachine marketing, dan creëer je als het ware multichannel. Er ontstaat iets van een nieuw gebied, een gebied dat niet ontstaat als je slechts een van beide toe gaat passen. Als geen ander is een SEO specialist op de hoogte van de manier waarop je SEA en SEO in jouw specifieke situatie het beste ingezet kan worden zodat het elkaar versterkt.

Intelligent Online heeft een meer dan uitstekende relatie met Google en mag zich zelfs partner noemen. Voordeel? Alle ontwikkelingen van Google op SEO en SEA vlak, zijn meteen bij deze specialist bekend.  Bovendien is er met voorrang toegang tot de nieuwste tools van Google. Op die manier kan een voorsprong genomen worden op de concurrentie en kan die voorsprong ook behouden worden. Daarmee is opnieuw een groot voordeel van het uitbesteden aan SEO specialisten benoemd. Ja, je mag een SEO expert ook best een soort van consultant noemen. Hoewel er voor ontzorging gezorgd wordt, is het niet zo dat SEO voor jou voortaan een ver van je bed show is. Integendeel, want je wordt steeds nadrukkelijk betrokken bij de ontwikkelingen. Bovendien zal de specialist jou de basisbeginselen  van SEO bij brengen, terwijl jij vragen kunt verwachten die te maken hebben met jouw bedrijf en jouw business.

Uitbesteden betekent ook dat je technische kennis inhuurt, en laat nou techniek ontzettend belangrijk zijn voor je positie in Google. Als je praat over SEO, dan dien je rekening te houden met title tags, meta beschrijvingen en zeker de snelheid van je website. Met andere woorden; je robots.txt moeten altijd goed zijn en ook de structuur van jouw website moet te indexeren zijn. Het is allemaal gesneden koek voor de specialist, het ook toe kunnen passen van deze begrippen is iets anders. SEO specialisten hebben een vak apart. Door te kiezen voor een specialist, ontloop je de soms forse straffen die Google oplegt als jij je niet aan de richtlijnen van Google houdt. Straffen van Google kan betekenen dat je een aantal plaatsen terug wordt gezet, iets dat je minder klikken, minder bezoekers en dus ook minder omzet oplevert. Soms haalt Google je zelfs helemaal uit de indexering. Bovendien is het nooit goed voor de naam van je onderneming als je een straf van Google opgelegd krijgt.

Geef jij het proces dat SEO heet uit handen, dan zal de specialist snel de kansen die jij online hebt in kaart brengen. Dat doen ze op basis van kennis en ervaring. Laat een groeiscan uitvoeren als een soort van nulmeting en ontdek bij welke zoekwoorden de kansen het grootst zijn, wat er SEO technisch aan jouw website aangepast kan worden en hoeveel concurrentie er is op de meest belangrijke zoekwoorden. Al snel wordt zo duidelijk waar je nog winst kunt halen, de specialist heeft vervolgens de tools die verbeteringen ook daadwerkelijk door te voeren.

Meten is weten, zeer zeker voor de specialist in SEO. Die over de juiste tools heeft om te zien of alle geleverde inspanningen ook vruchten afwerpen  Zo kan hij steeds je positie in Google monitoren en ziet hij steeds de trends in de markt. Nieuwe features worden zo snel mogelijk toegepast. Dat doet de specialist eerst op het eigen systeem, daarna pas bij jou. Zo weet hij zeker dat de feature goed werkt namelijk. Alle tools die beschikbaar zijn geven een prima beeld of je op de goede weg bent of niet. Het maakt ook dat je niet steeds overal een account aan hoeft te maken.

Het is niet per definitie zo dat een SEO specialist alles aan moet passen, soms is een enkele aanpassing al voldoende om de positie in de ranking van Google te verbeteren. Duur is dat niet, het kan je juist ontzettend veel geld opleveren . Consultancy kan ook een manier zijn om hulp bij het verhogen van de Google ranking te krijgen. Je kunt tips krijgen over wat je kunt doen om je positie te verbeteren, en die tips vervolgens zelf omzetten in daden.   En zo kun je zo nu en dan de hulp van een SEO specialist verpakt in consultancy inroepen.

Een analyse door de SEO expert

Het is interessant te weten op welke zoekwoorden je gevonden wordt en wat het profiel is van de mensen die je bezoeken. Zo heb je niet alleen een goed beeld van je doelgroep, maar kun je daar ook specifiek naar handelen. De specialist in zoekmachine optimalisatie beschikt overigens ook over de kennis en kunde om conversie optimalisatie toe te passen. Voorts kan hij je aangeven over op welke wijze een bezoeker middels customer journey geleid kan worden. Hier kun je als bedrijf weer op inspelen

Groot is zeker ook het analytisch vermogen van de SEO specialist. Hij kent ook alle tools die gebruikt worden om jouw positie binnen Google in de gaten te houden. Bovendien weet de specialist de data steeds te interpreteren en kan hij gegevens omzetten in een werkplan. Stel je bent als ondernemer al even bezig om te proberen een betere positie op de Google ranking in te nemen, maar al jouw inzet levert niets op. Wat dan?  Schakel in dat geval altijd een specialist in SEO in. Hij kan vaak al snel zien waar het precies spaak loopt en wel een goede strategie bepalen en die uitvoeren. Zo kom je alsnog hoger in Google. Ook als je zo snel mogelijk wilt stijgen in de Google ranking is het verstandig een SEO expert in te huren. Hij kent de regels en de weg naar een hogere klassering en heeft kennis die je zelf niet hebt. Een specialist zal er altijd voor zorgen dat je sneller omhoog gaat, sneller dan je zelf kunt in elk geval.

Als je een specialist van Intelligent Online inhuurt, krijg je te maken met een creatieveling. En dat is zeker ook nodig als je wilt stijgen. Zo zal een artikel met een afbeelding vaker gelezen worden dan een artikel zonder plaatje. Zorg dus altijd voor beeldmateriaal of voor een video. Die afbeeldingen kun je zelf verzorgen, gewoon in de bekende huisstijl. Ook hier geeft de expert je steeds handige tips om de afbeelding van toegevoegde waarde te laten zijn.

De specialist kan steeds putten uit eigen ervaring en weet waarover hij spreekt.  Daardoor kan snel gehandeld worden en zal ook sneller een beter klassering bereikt worden.   Zeker als je geen kennis van zaken hebt is een specialist aan je zijde bittere noodzaak. Belangrijk is zeker ook de veiligheid. Die is namelijk gewaarborgd als je een specialist inhuurt. Zelf ben je wellicht geneigd om allerlei links te kopen voor op je website. Die links kunnen echter zeer schadelijk zijn. Een SEO specialist zal je voor die fout behoeden en weet welke links wel en welke niet nuttig en schadelijk zijn.

Conclusie? Het is altijd verstandig om een specialist in te huren als je hoger in de Google ranking wilt. Zeker als het om een specialist van Intelligent Online gaat. De specialist heeft een eigen en door kennis en kunde ondersteunde visie op de te voeren SEO strategie en de wijze van optimaliseren. Ook bekijkt hij de wijze waarop je nu aan optimalisatie doet. Je kunt de specialist al snel in het proces van zoekmachine optimalisatie betrekken overigens, zelfs al voor de website er is. In dat geval kan hij helpen jouw website op de beste wijze in te richten en helemaal klaar te stomen voor een hoge positie binnen Google.

Adwords img

Intelligent Online: wij zijn dé SEO specialisten

Bent u ervan overtuigd dat uw website bovenaan in Google moet komen, laat dan Intelligent Online in Utrecht de SEO specialisten leveren. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Vragen? Neem contact op

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?