De groeipartner voor het MKB.

Ben jij toe aan de volgende stap?

>150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Slimme Campagnes van Google Ads: goedkoop en makkelijk adverteren

Google Ads is een goede manier om je onderneming online op de kaart te zetten. Dit advertentieprogramma kan voor beginners echter nogal ingewikkeld zijn. Ook kan het veel tijd kosten om een Google Ads account draaiende te houden. Ben je op zoek naar een eenvoudiger alternatief? Neem dan eens een kijkje bij de Slimme Campagnes van Google Ads. Wij zetten alle voor- en nadelen van deze campagnes voor je op een rij. Ook vind je aan het einde van dit artikel een goed alternatief voor de Slimme Campagnes van Google Ads.

Wat zijn de Slimme Campagnes van Google Ads?

De Slimme Campagnes van Google Ads (voorheen bekend als Google AdWords Express) zien er op het eerste oog hetzelfde uit als de reguliere campagnes van Google Ads. Er is echter één belangrijk verschil: de Slimme Campagnes van Google Ads werken grotendeels geautomatiseerd. Bij een reguliere Google Ads campagne moet je zelfs alles tot in de puntjes regelen – van zoekwoorden tot biedstrategieën, en van targeting tot uitsluitingswoordenlijsten. Bij de Slimme Campagnes van Google Ads ligt dit anders. Bij deze campagnes schrijf je alleen een advertentietekst, selecteer je je vakgebied en vul je je budget in. Google doet vervolgens de rest! Je kunt kiezen tussen Slimme Shopping Campagnes (i.e. Slimme Campagnes die in het Shopping-gedeelte van Google worden weergegeven) en Slimme Display Campagnes (i.e. Slimme Campagnes die in het Display Netwerk van Google worden getoond).

Google Ads campagne

De voordelen van Slimme Campagnes van Google Ads

 

  • Het grote voordeel van de Slimme Campagnes is natuurlijk dat je er een hoop tijd en inspanning mee bespaart. Zo kiest het algoritme van Google bijvoorbeeld de zoekwoorden waarop je adverteert, zodat je geen zoekwoordenonderzoek hoeft te doen. Ook bepaalt Google onder andere aan welke doelgroep je advertentie wordt getoond. De tijd die je hiermee bespaart, kun je in je onderneming steken.
  • Met de Slimme Campagnes van Google Ads bereik je zowel desktopgebruikers als gebruikers van mobiele devices.
  • Op het dashboard kun je de effectiviteit van je Slimme Campagnes inzien.

De nadelen van Slimme Campagnes van Google Ads

 

  • Het grootste nadeel van de Slimme Campagnes van Google Ads is dat je de controle over je advertentie(s) inlevert. Het algoritme van Google Ads bepaalt de instellingen van je advertentie, maar dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat dit de optimale instellingen zijn. Wellicht zou je advertentie beter presteren als deze bij andere zoekwoorden zou worden getoond of als een andere doelgroep zou worden getarget, maar je kunt deze instellingen niet aanpassen. Dit geldt overigens ook (in meer of mindere mate) voor de andere instellingen van Slimme Campagnes. Doordat je je instellingen niet of nauwelijks kunt aanpassen, kun je je advertentie niet handmatig optimaliseren. Hierdoor bestaat de kans dat je opbrengsten misloopt.
  • Je kunt alleen kiezen tussen Shopping en Display advertenties. Bij de reguliere Google Ads campagnes is er dus een stuk meer keuze.
  • Hoewel Google Ads wel degelijk inzicht biedt in de effectiviteit van je Slimme Campagnes, zijn deze statistieken een stuk minder omvangrijk dan bij de reguliere reclamecampagnes van Google Ads.

Een goed alternatief voor de Slimme Campagnes van Google Ads

Eén ding is zeker: de Slimme Campagnes van Google Ads kunnen je veel tijd en inspanning besparen, maar je levert er ook een hoop functionaliteiten voor in. Heb je weinig tijd om een Google Ads account te onderhouden, maar wil je wel het maximale uit je advertenties kunnen halen? In dat geval raden we je aan om in plaats van Slimme Campagnes te kijken naar het uitbesteden van Google AdWords. Op deze manier ben je weinig tot geen tijd kwijt aan je Google Ads advertenties, maar weet je ook zeker dat je het onderste uit de kan haalt. Lijkt het je leuk om hier eens met de Google Ads experts van Intelligent Online over in gesprek te gaan? Neem dan gerust contact met ons op via [email protected] of 030-3070322

AdWords campagne

What we do

Wat wij doen:

Wij hebben het altijd over groeien omdat onze klanten dat ook vaak willen. Dit zeggen we niet zomaar. We richten ons specifiek op 3 zaken en in onderstaande volgorde, naast de stappen zie je de media kanalen staan die erbij horen:

Stap 1: Meer klanten genereren uit je huidige website activiteiten. (Usability)

Stap 2: Als alles goed staat meer verkeer genereren naar je website (SEO & SEA)

Stap 3: Deze bezoekers vasthouden en converteren naar klanten (marketing automation & social media)

Google “see, think, do care” model.

Jij weet alles over je markt en over je klanten. Wij weten hoe je meer omzet haalt uit je digitale marketing activiteiten. We doen dit volgens het bekende model van Google “see, think, do care” model.

Heb jij ook wel eens het gevoel:

  • Dat je website niet helemaal gebruiksvriendelijk en zoekmachinevriendelijk is?
  • Je webdesigner niet zo snel reageert als je zou willen
  • Niet helemaal goed vindbaar te zijn in de organische resultaten van Google
  • Te veel betaald voor Google Adwords
  • Dat je geen leads of sales haalt uit social media?

Wanneer je één van de bovenstaande vragen met “ja” beantwoord heeft het al zin om contact op te nemen met Intelligent Online. Het is onze passie om op bovenstaande zaken te excelleren.

A: See: Hier zorg je ervoor dat mensen je product zien en onthouden. SEO en Social Media werken hier goed

I: Think: Zorg ervoor dat mensen je product begrijpen en zorg ervoor dat ze jouw merk willen. Hiervoor werken SEO, Google Adwords en Social Media goed

D: Do: Verander het gedrag van mensen en zorg dat ze converteren. In de “do” fase Googled men vaak maar het is van cruciaal belang dat hier je website goed functioneert. Het is heel jammer als je veel verkeer trekt met 0 conversie.

A: Care: Zorg ervoor dat je bestaande klanten meer converteren (retentie) en zorg ervoor dat ze je product promoten. Hiervoor is marketing automation uitstekend geschikt

Client
Client
Client
Client
Client
Client

Feeback van onze klanten

Wij werken al bijna een jaar met veel tevredenheid samen en onze website blijft maar klimmen in de zoekresultaten! Ook vielen de kosten reuze mee ten opzichte van de baten.

Author logo

Casper Verhoog

Directeur - Super Seat

We doen al jarenlang zaken met Intelligent Online. Wat mij goed bevalt is de persoonlijke aanpak. Intelligent Online is altijd bereikbaar. Daarnaast maken ze ons goed inzichtelijk welke werkzaamheden zijn gedaan en welke resultaten dat heeft gehad.

Author logo

Manager

Jawasport B.V.

Dankzij een leuke en goede samenwerking hebben we gedurende de samenwerking veel meer verkeer richting onze website gekregen. Dit heeft ons meer verkopen opgeleverd. Ik kan u Intelligent Online ten zeerste aanraden.

Author logo

Peter Regterschot-

Eigenaar Mijnnaaiattelier.nl

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online

Intelligent Online

for better traffic and design

Intelligent Online is gespecialiseerd in het vindbaar maken van websites voor het midden en klein bedrijf. De onderneming is opgericht door twee ervaren online marketeers. Met onze dienst Intelligent Marketing worden online kanalen slim gecombineerd om het optimale rendement te halen! Naast online marketing kijken we graag met u op website niveau, immers, uw winkel moet goed functioneren als u online reclame gaat maken!

Bij ons vindt u deze disciplines onder één dak, we gaan samen met u voor een optimaal resultaat. Intelligent Online is dé partner voor de drukke MKB’er met groei ambities.

Uiteraard kunt u de diensten ook los afnemen. U kunt onder andere: Adwords uitbesteden (bekijk hier onze Adwords Pakketten) SEO optimalisatie uitbesteden (bekijk hier onze SEO Pakketten) Adverteren op Facebook

Advies op maat

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?