De groeipartner voor het MKB.

Ben jij toe aan de volgende stap?

>150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Alle voor- en nadelen van social media op een rij

Wil je graag afspreken met die ene vriend of vriendin? Bellen is niet meer nodig – je stuurt gewoon een berichtje via WhatsApp! Heb je je vakantiefoto’s uitgezocht en wil je een paar leuke kiekjes aan je vrienden laten zien? Op Instagram en Facebook kun je je foto’s eenvoudig met je hele netwerk delen – of juist met een klein, select groepje. Ben je op zoek naar een nieuw recept? Neem dan eens een kijkje op Pinterest of op YouTube. Eén ding is zeker: social media speelt een grote rol in ons leven. Niet alleen als particulier, maar ook als ondernemer! Social media kan namelijk worden ingezet om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten en meer verkeer naar je website te genereren. Op deze pagina vertellen onze social media experts je alles over de voor- en nadelen van social media als ondernemer.

 

voor en nadelen social media

De voordelen van social media

1. Het visitekaartje van je bedrijf

Een social media account geeft je de mogelijkheid om je bedrijf te presenteren. Wat voor producten en/of diensten bied je aan? Wat maakt jouw onderneming zo bijzonder in vergelijking met je concurrenten? Door jezelf te presenteren in tekstberichten, foto’s en video’s vergroot je je naamsbekendheid en je vindbaarheid. Ook bestaat de kans dat personen die je hebben gevonden via social media zullen doorklikken naar je website.

2. Leg contact met je doelgroep

Het grote voordeel van social media in vergelijking met andere marketingvormen is dat je de mogelijkheid hebt om in gesprek te gaan met je doelgroep. Als je een bericht, foto of video post, kunnen social media gebruikers hierop reageren. Hierdoor kom je er al snel achter welke posts wel en niet goed aanslaan. Door het gesprek aan te gaan met deze gebruikers leer je je doelgroep nóg beter kennen. Ook zorg je zo voor een sterke binding.

3. Bereik duizenden mensen in een handomdraai

Een ander voordeel van social media is dat deze websites en apps ongelofelijk veel worden gebruikt. Zo hebben de populairste social media platformen, zoals WhatsApp, Facebook en YouTube, maar liefst tussen de 9 en 13 miljoen dagelijkse gebruikers! De kans is dan ook erg groot dat ook jouw doelgroep actief is op social media. Social media is dan ook een goede manier om je doelgroep op een snelle en eenvoudige manier te bereiken.

De nadelen van social media

1. De kans op reputatieschade

Social media geeft je de kans om een goede indruk te maken op je (potentiële) klantenkring. Helaas kan social media ook een averechts effect hebben. Deze situatie doet zich bijvoorbeeld voor als een klant (al dan niet terecht) een minder goede ervaring heeft met jouw bedrijf, en dit ongenoegen op jouw social media pagina uit. Dit soort berichten verwijderen is geen goed idee: op deze manier creëer je immers een soort censuur. Het is slimmer om vriendelijk te reageren en een passende oplossing te bieden. Zo kunnen andere social media gebruikers zien dat je goed met je klanten omgaat.

2. Beperkingen in het type content

Je bent niet altijd helemaal vrij om te kiezen wat voor soort content je kunt plaatsen. Zo kun je op TikTok en YouTube bijvoorbeeld alleen video’s plaatsen, en op Twitter enkel korte tekstberichten, eventueel in combinatie met een foto of video. Houd hier in je social media strategie dus rekening mee!

3. Niet zo makkelijk als het (wellicht) lijkt

We zien in de praktijk vaak dat ondernemingen social media beheer onderschatten. Maak deze fout niet! Het onderhouden van meerdere social media accounts kost ontzettend veel tijd – bij sommige bedrijven is dit zelfs een dagtaak! Sommige bedrijven proberen dit op te lossen door slechts één social media account te gebruiken. Dat raden we echter niet aan – met slechts één account ben je st

ukken minder vindbaar. Ook maakt dit een minder betrouwbare indruk. Houd er ook rekening mee dat het ontwikkelen van een goede social media strategie heel wat marketing kennis vereist. Heb je deze kennis niet? Of heb je onvoldoende tijd om met je social media aan de slag te gaan? De social media specialisten van Intelligent Online helpen je graag.

What we do

Wat wij doen:

Wij hebben het altijd over groeien omdat onze klanten dat ook vaak willen. Dit zeggen we niet zomaar. We richten ons specifiek op 3 zaken en in onderstaande volgorde, naast de stappen zie je de media kanalen staan die erbij horen:

Stap 1: Meer klanten genereren uit je huidige website activiteiten. (Usability)

Stap 2: Als alles goed staat meer verkeer genereren naar je website (SEO & SEA)

Stap 3: Deze bezoekers vasthouden en converteren naar klanten (marketing automation & social media)

Google “see, think, do care” model.

Jij weet alles over je markt en over je klanten. Wij weten hoe je meer omzet haalt uit je digitale marketing activiteiten. We doen dit volgens het bekende model van Google “see, think, do care” model.

Heb jij ook wel eens het gevoel:

  • Dat je website niet helemaal gebruiksvriendelijk en zoekmachinevriendelijk is?
  • Je webdesigner niet zo snel reageert als je zou willen
  • Niet helemaal goed vindbaar te zijn in de organische resultaten van Google
  • Te veel betaald voor Google Adwords
  • Dat je geen leads of sales haalt uit social media?

Wanneer je één van de bovenstaande vragen met “ja” beantwoord heeft het al zin om contact op te nemen met Intelligent Online. Het is onze passie om op bovenstaande zaken te excelleren.

A: See: Hier zorg je ervoor dat mensen je product zien en onthouden. SEO en Social Media werken hier goed

I: Think: Zorg ervoor dat mensen je product begrijpen en zorg ervoor dat ze jouw merk willen. Hiervoor werken SEO, Google Adwords en Social Media goed

D: Do: Verander het gedrag van mensen en zorg dat ze converteren. In de “do” fase Googled men vaak maar het is van cruciaal belang dat hier je website goed functioneert. Het is heel jammer als je veel verkeer trekt met 0 conversie.

A: Care: Zorg ervoor dat je bestaande klanten meer converteren (retentie) en zorg ervoor dat ze je product promoten. Hiervoor is marketing automation uitstekend geschikt

Client
Client
Client
Client
Client
Client

Feeback van onze klanten

Wij werken al bijna een jaar met veel tevredenheid samen en onze website blijft maar klimmen in de zoekresultaten! Ook vielen de kosten reuze mee ten opzichte van de baten.

Author logo

Casper Verhoog

Directeur - Super Seat

We doen al jarenlang zaken met Intelligent Online. Wat mij goed bevalt is de persoonlijke aanpak. Intelligent Online is altijd bereikbaar. Daarnaast maken ze ons goed inzichtelijk welke werkzaamheden zijn gedaan en welke resultaten dat heeft gehad.

Author logo

Manager

Jawasport B.V.

Dankzij een leuke en goede samenwerking hebben we gedurende de samenwerking veel meer verkeer richting onze website gekregen. Dit heeft ons meer verkopen opgeleverd. Ik kan u Intelligent Online ten zeerste aanraden.

Author logo

Peter Regterschot-

Eigenaar Mijnnaaiattelier.nl

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online

Intelligent Online

for better traffic and design

Intelligent Online is gespecialiseerd in het vindbaar maken van websites voor het midden en klein bedrijf. De onderneming is opgericht door twee ervaren online marketeers. Met onze dienst Intelligent Marketing worden online kanalen slim gecombineerd om het optimale rendement te halen! Naast online marketing kijken we graag met u op website niveau, immers, uw winkel moet goed functioneren als u online reclame gaat maken!

Bij ons vindt u deze disciplines onder één dak, we gaan samen met u voor een optimaal resultaat. Intelligent Online is dé partner voor de drukke MKB’er met groei ambities.

Uiteraard kunt u de diensten ook los afnemen. U kunt onder andere: Adwords uitbesteden (bekijk hier onze Adwords Pakketten) SEO optimalisatie uitbesteden (bekijk hier onze SEO Pakketten) Adverteren op Facebook

Advies op maat

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?