De groeipartner voor het MKB.

Ben jij toe aan de volgende stap?

>150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Wat betekent CTR?

De afkorting CTR staat voor ‘Click Through Rate’. In het Nederlands wordt dit ook wel de doorklikratio genoemd. De CTR geeft aan hoe vaak er op een advertentie, link of zoekresultaat is geklikt ten opzichte van het aantal keer dat deze advertentie, link of zoekresultaat is weergegeven. Dit wordt vaak uitgedrukt in een percentage. Je kunt de CTR uitrekenen door het aantal kliks te delen door het aantal weergaven, en dit te vermenigvuldigen met 100%. Dit kan het best worden geïllustreerd aan de hand van een simpel voorbeeld. Stel je voor dat je onlangs een advertentie op Facebook hebt geplaatst. In deze advertentie zet je een link naar je website. De advertentie wordt door 1000 personen gezien, en 50 Facebook-gebruikers hebben op de link geklikt. In dat geval is de CTR (20/1000)x100%=2%.

 

Wat is CTR?

 

Wat het verband tussen CTR en SEO?

CTR wordt vaak in één adem genoemd met SEO. Hoe zit dat precies? SEO staat voor Search Engine Optimization en draait om het optimaliseren van de positie van je website in de zoekresultaten van een zoekmachine. Hoe hoger je SEO score, hoe hoger je website in de lijst met zoekresultaten staat en hoe meer personen jouw webpagina zullen zien. Er zijn verschillende manieren om je SEO te verhogen. Een SEO expert kan je hierbij helpen. Als je de bezoekersaantallen van je website wilt verhogen, is het optimaliseren van je SEO een goed eerste stap. Op deze manier zorg je er namelijk voor dat meer mensen jouw website in de zoekresultaten zullen zien. Met SEO optimalisatie ben je er echter nog niet – je hebt immers niets aan een hoge positie in de zoekresultaten als de zoekmachinegebruiker vervolgens niet doorklikt naar je website. Om die reden is het ook belangrijk om aan je CTR te werken.

 

Hogere CTR Google

 

 

Wat is een goede CTR?

Zoals we eerder al uitlegden, kun je de CTR eenvoudig uitrekenen op basis van het aantal kliks en het aantal weergaven. De CTR van je zoekresultaten op Google kun je ook nog op een andere manier achterhalen. In de Google Search Console kun je namelijk de CTR van je zoekresultaten op Google meteen inzien. Dat scheelt heel wat rekenwerk! Hoe hoger de CTR, hoe beter – een hoge CTR betekent immers dat er relatief veel mensen op jouw zoekresultaten, advertenties en links klikken. Wat een goed percentage is om naar te streven, is afhankelijk van diverse factoren, waaronder de branche waarin je onderneming actief is. Over het algemeen wordt echter een CTR van 2% of hoger als goed beschouwd. Advertenties of links met een lager CTR percentage worden door Google namelijk minder snel in de zoekresultaten getoond. Heb je een CTR van 2% of hoger? We zouden je toch aan willen raden om te kijken of er ruimte is voor verbetering. Geen enkele website is immers perfect! Misschien kun je met een aantal simpele aanpassingen een nog hogere CTR bereiken.

 

CTR

 

 

Hoe verhoog je je CTR?

Er zijn tal van manieren om je CTR te verbeteren. Wij lichten alvast een tipje van de sluier.

  • Zorg ervoor dat je je onderscheidt van andere zoekresultaten of advertenties. Dit kun je bijvoorbeeld doen door humor te gebruiken of door in te spelen op de emotie van de lezer.
  • Mensen zijn eerder geneigd om een product te bestellen als ze het gevoel hebben dat dit product elk moment uitverkocht kan zijn. Het creëren van een gevoel van urgentie of schaarste is dus een goede manier om je lezer aan te zetten tot actie.
  • Gebruik altijd een call to action in je advertentie. Hierdoor geef je de lezer een reden om door te klikken.

 

Intelligent Online helpt je bij het optimaliseren van je CTR

Naast de hiervoor genoemde voorbeelden zijn er nog veel andere manieren om je Click Through Rate (CTR) te verbeteren. Wil je hier meer over weten? De online marketing experts van Intelligent Online helpen je graag aan een hogere CTR. Je kunt ook bij ons terecht voor advies op het gebied van onder andere SEO optimalisatie, content marketing en social media marketing. Ben je benieuwd wat onze specialisten voor jouw onderneming kunnen betekenen? Stuur ons dan een berichtje via [email protected], bel ons via 030-3070322 of kom langs bij ons SEO bureau in Utrecht.

 

 

 

What we do

Wat wij doen:

Wij hebben het altijd over groeien omdat onze klanten dat ook vaak willen. Dit zeggen we niet zomaar. We richten ons specifiek op 3 zaken en in onderstaande volgorde, naast de stappen zie je de media kanalen staan die erbij horen:

Stap 1: Meer klanten genereren uit je huidige website activiteiten. (Usability)

Stap 2: Als alles goed staat meer verkeer genereren naar je website (SEO & SEA)

Stap 3: Deze bezoekers vasthouden en converteren naar klanten (marketing automation & social media)

Google “see, think, do care” model.

Jij weet alles over je markt en over je klanten. Wij weten hoe je meer omzet haalt uit je digitale marketing activiteiten. We doen dit volgens het bekende model van Google “see, think, do care” model.

Heb jij ook wel eens het gevoel:

  • Dat je website niet helemaal gebruiksvriendelijk en zoekmachinevriendelijk is?
  • Je webdesigner niet zo snel reageert als je zou willen
  • Niet helemaal goed vindbaar te zijn in de organische resultaten van Google
  • Te veel betaald voor Google Adwords
  • Dat je geen leads of sales haalt uit social media?

Wanneer je één van de bovenstaande vragen met “ja” beantwoord heeft het al zin om contact op te nemen met Intelligent Online. Het is onze passie om op bovenstaande zaken te excelleren.

A: See: Hier zorg je ervoor dat mensen je product zien en onthouden. SEO en Social Media werken hier goed

I: Think: Zorg ervoor dat mensen je product begrijpen en zorg ervoor dat ze jouw merk willen. Hiervoor werken SEO, Google Adwords en Social Media goed

D: Do: Verander het gedrag van mensen en zorg dat ze converteren. In de “do” fase Googled men vaak maar het is van cruciaal belang dat hier je website goed functioneert. Het is heel jammer als je veel verkeer trekt met 0 conversie.

A: Care: Zorg ervoor dat je bestaande klanten meer converteren (retentie) en zorg ervoor dat ze je product promoten. Hiervoor is marketing automation uitstekend geschikt

Client
Client
Client
Client
Client
Client

Feeback van onze klanten

Wij werken al bijna een jaar met veel tevredenheid samen en onze website blijft maar klimmen in de zoekresultaten! Ook vielen de kosten reuze mee ten opzichte van de baten.

Author logo

Casper Verhoog

Directeur - Super Seat

We doen al jarenlang zaken met Intelligent Online. Wat mij goed bevalt is de persoonlijke aanpak. Intelligent Online is altijd bereikbaar. Daarnaast maken ze ons goed inzichtelijk welke werkzaamheden zijn gedaan en welke resultaten dat heeft gehad.

Author logo

Manager

Jawasport B.V.

Dankzij een leuke en goede samenwerking hebben we gedurende de samenwerking veel meer verkeer richting onze website gekregen. Dit heeft ons meer verkopen opgeleverd. Ik kan u Intelligent Online ten zeerste aanraden.

Author logo

Peter Regterschot-

Eigenaar Mijnnaaiattelier.nl

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online

Intelligent Online

for better traffic and design

Intelligent Online is gespecialiseerd in het vindbaar maken van websites voor het midden en klein bedrijf. De onderneming is opgericht door twee ervaren online marketeers. Met onze dienst Intelligent Marketing worden online kanalen slim gecombineerd om het optimale rendement te halen! Naast online marketing kijken we graag met u op website niveau, immers, uw winkel moet goed functioneren als u online reclame gaat maken!

Bij ons vindt u deze disciplines onder één dak, we gaan samen met u voor een optimaal resultaat. Intelligent Online is dé partner voor de drukke MKB’er met groei ambities.

Uiteraard kunt u de diensten ook los afnemen. U kunt onder andere: Adwords uitbesteden (bekijk hier onze Adwords Pakketten) SEO optimalisatie uitbesteden (bekijk hier onze SEO Pakketten) Adverteren op Facebook

Advies op maat

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?