De groeipartner voor het MKB.

Ben jij toe aan de volgende stap?

>150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Wat houdt de Panda update in?

In 2011 werd een update van het Google algoritme aangekondigd. Deze update werd ‘Google Panda’ genoemd. Het doel van de Google Panda update was het herkennen van websites met content van lage kwaliteit, zodat deze websites ofwel lager in de zoekresultaten konden worden getoond, ofwel uit de zoekresultaten konden worden verwijderd. Google Panda is de afgelopen jaren verschillende keren vernieuwd. Hoewel de Panda updates de eerste jaren handmatig werden doorgevoerd, is Google Panda tegenwoordig onderdeel van het reguliere Google algoritme. In 2014 werd Google Panda 4 geïntroduceerd. Deze versie is wordt vandaag de dag nog steeds gebruikt – op dit moment is Panda 4.2 actief.

 

Wat is de Google Panda update?

 

Hoe beoordeelt Panda 4.0 de kwaliteit van online content?

De Google Panda update had en heeft dus als doel het opruimen van websites van lage kwaliteit uit de zoekresultaten, zodat Google gebruikers alleen websites met hoge kwaliteit content krijgen te zien. Om te bepalen of de kwaliteit van een website hoog genoeg is, gebruikt Google een aantal factoren. We hebben de belangrijkste factoren voor je uitgewerkt.

  • Allereerst kijkt Google naar de leesbaarheid van de content. Als er zoveel zoekwoorden op je webpagina staan dat deze niet meer leesbaar is (ook wel keyword stuffing genoemd), dan is dit voor Google een indicatie dat deze pagina van lage kwaliteit is. De content is dan immers niet geschreven voor de lezer, maar voor de zoekmachine. Ook taalfouten vormen een indicatie van lage kwaliteit.
  • Ten tweede kijkt Google of er sprake is van duplicate content. Er is sprake van duplicate content als de inhoud van een webpagina grotendeels overeenkomt met de inhoud van een andere webpagina. Het maakt hierbij niet uit of deze webpagina’s op dezelfde website of op verschillende websites staan. Duplicate content vormt voor Google een aanwijzing dat er sprake is van content van lage kwaliteit.
  • Ook de inhoud van de content is uiteraard van belang. Biedt de pagina meerwaarde voor de lezer? Is de tekst geschreven door iemand met kennis van zaken? Worden de argumenten voldoende onderbouwd? Als deze vragen met ‘ja’ kunnen worden beantwoord, wordt de content door Google gezien als content van hoge kwaliteit.
  • Ten slotte wordt er gekeken naar de rol van advertenties op de webpagina. Als er zo veel advertenties op de webpagina staan dat het (bijna) niet meer mogelijk is om de hoofdtekst te lezen, wordt dit door Google gezien als een website van slechte kwaliteit.

 

Hoe voorkom je dat Google Panda je SEO negatief beïnvloedt?

De komst van de Google Panda Update had een grote invloed op de SEO ranking. Wil je voorkomen dat je SEO positie negatief wordt beïnvloed door Google Panda? Onze SEO specialisten vertellen je hoe je het best met Google Panda om kunt gaan.

  • Spoor duplicate content op en verwijder de dubbele pagina’s. Je hoeft gelukkig niet al je pagina’s door te pluizen: er bestaan verschillende gratis tools die duplicate content voor je detecteren, zoals deze van Siteliner.
  • Zorg ervoor dat je alleen unieke content plaatst. Wil je informatie van een andere webpagina gebruiken? Schrijf deze informatie dan in je eigen woorden op en vermeld de bron op een duidelijke manier.
  • Neem de inhoud van al je webpagina’s onder de loep en verwijder pagina’s van lage kwaliteit. Dit lijkt misschien zonde, maar een klein aantal pagina’s van slechte kwaliteit kan een enorm effect hebben op de vindbaarheid van je website. Je kunt er ook voor kiezen om slechte webpagina’s te herschrijven. Dat is echter wel een flinke klus. Heb je hier geen tijd voor of heb je geen vlotte pen? Ga dan op zoek naar een goede SEO tekstschrijver. SEO bureau Intelligent Online helpt je hier graag bij.

 

What we do

Wat wij doen:

Wij hebben het altijd over groeien omdat onze klanten dat ook vaak willen. Dit zeggen we niet zomaar. We richten ons specifiek op 3 zaken en in onderstaande volgorde, naast de stappen zie je de media kanalen staan die erbij horen:

Stap 1: Meer klanten genereren uit je huidige website activiteiten. (Usability)

Stap 2: Als alles goed staat meer verkeer genereren naar je website (SEO & SEA)

Stap 3: Deze bezoekers vasthouden en converteren naar klanten (marketing automation & social media)

Google “see, think, do care” model.

Jij weet alles over je markt en over je klanten. Wij weten hoe je meer omzet haalt uit je digitale marketing activiteiten. We doen dit volgens het bekende model van Google “see, think, do care” model.

Heb jij ook wel eens het gevoel:

  • Dat je website niet helemaal gebruiksvriendelijk en zoekmachinevriendelijk is?
  • Je webdesigner niet zo snel reageert als je zou willen
  • Niet helemaal goed vindbaar te zijn in de organische resultaten van Google
  • Te veel betaald voor Google Adwords
  • Dat je geen leads of sales haalt uit social media?

Wanneer je één van de bovenstaande vragen met “ja” beantwoord heeft het al zin om contact op te nemen met Intelligent Online. Het is onze passie om op bovenstaande zaken te excelleren.

A: See: Hier zorg je ervoor dat mensen je product zien en onthouden. SEO en Social Media werken hier goed

I: Think: Zorg ervoor dat mensen je product begrijpen en zorg ervoor dat ze jouw merk willen. Hiervoor werken SEO, Google Adwords en Social Media goed

D: Do: Verander het gedrag van mensen en zorg dat ze converteren. In de “do” fase Googled men vaak maar het is van cruciaal belang dat hier je website goed functioneert. Het is heel jammer als je veel verkeer trekt met 0 conversie.

A: Care: Zorg ervoor dat je bestaande klanten meer converteren (retentie) en zorg ervoor dat ze je product promoten. Hiervoor is marketing automation uitstekend geschikt

Client
Client
Client
Client
Client
Client

Feeback van onze klanten

Wij werken al bijna een jaar met veel tevredenheid samen en onze website blijft maar klimmen in de zoekresultaten! Ook vielen de kosten reuze mee ten opzichte van de baten.

Author logo

Casper Verhoog

Directeur - Super Seat

We doen al jarenlang zaken met Intelligent Online. Wat mij goed bevalt is de persoonlijke aanpak. Intelligent Online is altijd bereikbaar. Daarnaast maken ze ons goed inzichtelijk welke werkzaamheden zijn gedaan en welke resultaten dat heeft gehad.

Author logo

Manager

Jawasport B.V.

Dankzij een leuke en goede samenwerking hebben we gedurende de samenwerking veel meer verkeer richting onze website gekregen. Dit heeft ons meer verkopen opgeleverd. Ik kan u Intelligent Online ten zeerste aanraden.

Author logo

Peter Regterschot-

Eigenaar Mijnnaaiattelier.nl

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online

Intelligent Online

for better traffic and design

Intelligent Online is gespecialiseerd in het vindbaar maken van websites voor het midden en klein bedrijf. De onderneming is opgericht door twee ervaren online marketeers. Met onze dienst Intelligent Marketing worden online kanalen slim gecombineerd om het optimale rendement te halen! Naast online marketing kijken we graag met u op website niveau, immers, uw winkel moet goed functioneren als u online reclame gaat maken!

Bij ons vindt u deze disciplines onder één dak, we gaan samen met u voor een optimaal resultaat. Intelligent Online is dé partner voor de drukke MKB’er met groei ambities.

Uiteraard kunt u de diensten ook los afnemen. U kunt onder andere: Adwords uitbesteden (bekijk hier onze Adwords Pakketten) SEO optimalisatie uitbesteden (bekijk hier onze SEO Pakketten) Adverteren op Facebook

Advies op maat

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?