Wat is een link?

De betekenis van het begrip ‘link’

Het begrip ‘link‘ wordt in de context van het internet vaak gebruikt, maar wat betekent ‘link’ eigenlijk precies? Een link, ook wel een hyperlink genoemd, is een klikbare tekst, afbeelding of knop op een webpagina. Als je hierop klikt, wordt je naar een andere webpagina geleid. Dit kan een webpagina zijn op de website waarop je je al bevond, maar het kan ook om een webpagina op een andere website gaan.

De verschillende soorten links

Er bestaan verschillende soorten links.

  • Interne links: dit zijn links die je op je eigen website plaatst en die verwijzen naar een andere pagina binnen je website. Door deze links te gebruiken, hou je je bezoekers langer op je website. Dit kan tot een hoger aantal conversies leiden.
  • Externe of outbound links: dit zijn links op je eigen website die naar een pagina op een andere website leiden. Dit is bijvoorbeeld nuttig als je je bezoekers wilt voorzien van aanvullende informatie die niet op je eigen website staat.
  • Backlink of inboundlink: hiervan is sprake als een andere website naar jouw website linkt. Websites zullen dit doen als ze de informatie op jouw website waarderen en met hun eigen bezoekers willen delen.

De invloed van links op de SEO score

Hoe vaker er naar jouw website wordt gelinkt, hoe hoger je SEO positie en hoe hoger je website in de Google zoekresultaten wordt weergegeven. Het is echter wel belangrijk dat deze links op een eerlijke, natuurlijke manier worden verkregen: als je links koopt of ruilt, kan dit averechts werken en tot een lagere SEO score leiden. Wil je meer weten over SEO optimalisatie? De SEO specialisten van Intelligent Online ontwikkelen graag een gepersonaliseerde SEO strategie voor je.

Advies op maat

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?