De groeipartner voor het MKB.

Ben jij toe aan de volgende stap?

>150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Wat is een algoritme?

In de krant, op SEO websites en in het achtuurjournaal gaat het vaak over algoritmes, maar wat zijn algoritmes eigenlijk? Op deze pagina geven je een stoomcursus over algoritmes. Een algoritme is een reeks van instructies die je volgt om een bepaald doel te bereiken of om een bepaald probleem op te lossen. Een algoritme wordt vaak in combinatie met technologie gebruikt, maar dat is niet noodzakelijk. Een recept is bijvoorbeeld ook een algoritme: je volgt een reeks instructies met als doel een lekkere maaltijd te bereiden. Ook het uitrekenen van een wiskundesom doe je volgens een algoritme: je volgt een vast stappenplan om iets uit te rekenen.

 

 

Wat is het Google algoritme?

 

 

 

 

Wat is het Google algoritme?

In de context van SEO optimalisatie is voornamelijk het Google algoritme van belang. Het Google algoritme is een reeks instructies die aan zoekmachinespiders worden gegeven. Dit zijn geautomatiseerde softwareprogramma’s die continue op zoek zijn naar nieuwe websites en webpagina’s of veranderingen in websites en webpagina’s. Deze spiders controleren de inhoud van deze websites of webpagina’s en bepalen op basis daarvan waar deze websites en webpagina’s moeten worden weergegeven in de Google zoekresultaten. Heb je een blog geschreven over bezienswaardigheden in Amsterdam? De spiders zorgen ervoor dat jouw blog in de Google zoekresultaten verschijnt wanneer iemand zoekt op zoekwoorden als ‘bezienswaardigheden Amsterdam’ en ‘attracties Amsterdam’. Het Google algoritme geeft instructies aan deze spiders, bijvoorbeeld over het aantal pagina’s dat maximaal mag worden geïndexeerd en de volgorde waarin de pagina’s moeten worden geïndexeerd. Zo instrueert het Google algoritme de spiders bijvoorbeeld om webpagina’s van hoge kwaliteit een hogere positie in de zoekresultaten te geven dan webpagina’s van lage kwaliteit.

 

Hoe werkt het Google algoritme?

Hoe het Google algoritme precies in elkaar zit, is onbekend – niemand weet precies welke instructies zoekmachinespiders krijgen. Door veel te testen hebben SEO experts in de loop der jaren echter wel een goed beeld gekregen van de werking van zoekmachinespiders. Ook brengt Google mondjesmaat informatie naar buiten. Hierdoor weten we ongeveer op welke factoren spiders letten bij het vaststellen van de SEO ranking. Zo weten we bijvoorbeeld dat een snelle laadtijd een positief effect heeft op de positie van een webpagina in zoekresultaten. Een ander voorbeeld van een factor die invloed heeft op de SEO score is het gebruik van keywords. Als bepaalde zoekwoorden op een webpagina worden gebruikt, verhoogt dat de SEO positie van die webpagina bij deze zoekwoorden. Let wel – als je te veel zoekwoorden op je webpagina plaatst, kan dit averechts werken! Als er te veel zoekwoorden worden gebruikt, gaat de leesbaarheid van je pagina namelijk achteruit. Dit zorgt voor een lagere SEO score. Ook linkbuilding is van belang voor je SEO positie: hoe vaker er naar een bepaalde webpagina wordt gelinkt, hoe hoger de SEO score van die webpagina.

 

De belangrijkste updates van het Google algoritme

Zoekmachines zijn altijd op zoek naar manieren om hun algoritmes te verbeteren. Google is hier geen uitzondering op. Het algoritme van Google is de afgelopen jaren dan ook vaak uitgebreid en aangepast. Wij hebben de belangrijkste updates van de afgelopen tijd voor je op een rijtje gezet.

  • In de Google Panda update werd het algoritme uitgebreid met manieren om websites van lage kwaliteit te herkennen. Deze websites krijgen sinds deze update een lage positie in de zoekresultaten of worden helemaal niet meer weergegeven. Om te bepalen of content van lage kwaliteit is, kijken de spiders niet alleen naar de inhoud van de content, maar ook onder andere naar de leesbaarheid van de content en het bestaan van duplicate content.
  • De Google Penguin update heeft betrekking op linkbuilding. Hierboven vertelden we al dat linkbuilding kan leiden tot een hogere SEO positie. Sinds de Google Penguin update wordt er echter niet alleen naar het aantal links gekeken, maar ook naar de kwaliteit van deze links. Alleen links die op eerlijke, organische wijze zijn verkregen, zullen tot een hogere SEO score leiden. Heb je links gekocht of geruild? Grote kans dat het Google algoritme je straft met een lagere SEO ranking.

Laat het Google algoritme in je voordeel werken met de hulp van Intelligent Online

We vertelden hierboven al kort over manieren om je SEO score te verhogen. Er zijn echter nog veel meer manieren om een betere positie in de zoekresultaten te krijgen! Wil je meer weten? Als SEO bedrijf voorziet Intelligent Online je graag van advies. Op basis van jouw wensen en behoeften ontwikkelen we een SEO strategie die bij jouw onderneming past. Ons doel? Het vergroten van je online vindbaarheid, naamsbekendheid en autoriteit. Lijkt het je leuk om samen te werken met onze SEO specialisten? Neem dan gerust contact met ons op.

What we do

Wat wij doen:

Wij hebben het altijd over groeien omdat onze klanten dat ook vaak willen. Dit zeggen we niet zomaar. We richten ons specifiek op 3 zaken en in onderstaande volgorde, naast de stappen zie je de media kanalen staan die erbij horen:

Stap 1: Meer klanten genereren uit je huidige website activiteiten. (Usability)

Stap 2: Als alles goed staat meer verkeer genereren naar je website (SEO & SEA)

Stap 3: Deze bezoekers vasthouden en converteren naar klanten (marketing automation & social media)

Google “see, think, do care” model.

Jij weet alles over je markt en over je klanten. Wij weten hoe je meer omzet haalt uit je digitale marketing activiteiten. We doen dit volgens het bekende model van Google “see, think, do care” model.

Heb jij ook wel eens het gevoel:

  • Dat je website niet helemaal gebruiksvriendelijk en zoekmachinevriendelijk is?
  • Je webdesigner niet zo snel reageert als je zou willen
  • Niet helemaal goed vindbaar te zijn in de organische resultaten van Google
  • Te veel betaald voor Google Adwords
  • Dat je geen leads of sales haalt uit social media?

Wanneer je één van de bovenstaande vragen met “ja” beantwoord heeft het al zin om contact op te nemen met Intelligent Online. Het is onze passie om op bovenstaande zaken te excelleren.

A: See: Hier zorg je ervoor dat mensen je product zien en onthouden. SEO en Social Media werken hier goed

I: Think: Zorg ervoor dat mensen je product begrijpen en zorg ervoor dat ze jouw merk willen. Hiervoor werken SEO, Google Adwords en Social Media goed

D: Do: Verander het gedrag van mensen en zorg dat ze converteren. In de “do” fase Googled men vaak maar het is van cruciaal belang dat hier je website goed functioneert. Het is heel jammer als je veel verkeer trekt met 0 conversie.

A: Care: Zorg ervoor dat je bestaande klanten meer converteren (retentie) en zorg ervoor dat ze je product promoten. Hiervoor is marketing automation uitstekend geschikt

Client
Client
Client
Client
Client
Client

Feeback van onze klanten

Wij werken al bijna een jaar met veel tevredenheid samen en onze website blijft maar klimmen in de zoekresultaten! Ook vielen de kosten reuze mee ten opzichte van de baten.

Author logo

Casper Verhoog

Directeur - Super Seat

We doen al jarenlang zaken met Intelligent Online. Wat mij goed bevalt is de persoonlijke aanpak. Intelligent Online is altijd bereikbaar. Daarnaast maken ze ons goed inzichtelijk welke werkzaamheden zijn gedaan en welke resultaten dat heeft gehad.

Author logo

Manager

Jawasport B.V.

Dankzij een leuke en goede samenwerking hebben we gedurende de samenwerking veel meer verkeer richting onze website gekregen. Dit heeft ons meer verkopen opgeleverd. Ik kan u Intelligent Online ten zeerste aanraden.

Author logo

Peter Regterschot-

Eigenaar Mijnnaaiattelier.nl

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online

Intelligent Online

for better traffic and design

Intelligent Online is gespecialiseerd in het vindbaar maken van websites voor het midden en klein bedrijf. De onderneming is opgericht door twee ervaren online marketeers. Met onze dienst Intelligent Marketing worden online kanalen slim gecombineerd om het optimale rendement te halen! Naast online marketing kijken we graag met u op website niveau, immers, uw winkel moet goed functioneren als u online reclame gaat maken!

Bij ons vindt u deze disciplines onder één dak, we gaan samen met u voor een optimaal resultaat. Intelligent Online is dé partner voor de drukke MKB’er met groei ambities.

Uiteraard kunt u de diensten ook los afnemen. U kunt onder andere: Adwords uitbesteden (bekijk hier onze Adwords Pakketten) SEO optimalisatie uitbesteden (bekijk hier onze SEO Pakketten) Adverteren op Facebook

Advies op maat

    Vraag vandaag de gratis GROEISCAN aan

    Wil jij meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid?